پارس تلکس
نوتریکا را نصب کن !

[ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] [ 10 ] [ 11 ] [ 12 ] [ 13 ] [ 14 ] [ 15 ] [ 16 ] [17] [ 18 ] [ 19 ] [ 20 ] [ 21 ] [ 22 ] [ 23 ] [ 24 ]

  • «اتول‌سورون» به تئاتر مستقل تهران می‌آید

    دانشجو

    «اتول‌سورون» به تئاتر مستقل تهران می‌آید

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، با توجه به شرایط سخت کرونایی، تئاتر مستقل تهران برای روشن نگه داشتن چراغ تئاتر دوازدهمین تولید خود را به زودی در سالن مجموعه تئاتر مستقل تهران روی صحنه می‌برد.

    کمدی در سه پرده با عنوان «اتول‌سورون» به قلم باقر سروش و کارگردانی شهروز دل‌افکار داستان ورود اولین خودرو به ایران در زمان ناصرالدین شاه را روایت می‌کند.

    شهروز دل‌افکار بعد از اجرای نمایش «شهرت» که فروردین ماه ۹۸ روی صحنه رفت با کمدی «اتول‌سورون» در مقام کارگردان به صحنه تئاتر باز می‌گردد.

    همچنین لوگو تایپ این نمایش توسط مهدی طالقانی طراحی شده است.

    فهرست بازیگران و دیگر عوامل نمایش به زودی اعلام می‌شود.

    کد خبر : 2872
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - «اتول‌سورون» - تئاتر - مستقل - تهران - می‌آید
  • جوایز اسپریت به تلویزیونی‌ها هم اهدا می‌شود

    دانشجو

    جوایز اسپریت به تلویزیونی‌ها هم اهدا می‌شود

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از ورایتی، جوایز اسپریت در سی و ششمین دوره‌اش که ۲۴ آوریل ۲۰۲۱ (۴ اردیبهشت ۱۴۰۰) و یک روز پیش از اسکار برگزار می‌شود، ۵ بخش شامل برنامه‌های تلویزیونی را نیز به مجموع جوایزش افزود.

    بخش‌های تلویزیونی شامل بهترین سریال، بهترین مستند یا برنامه بدون فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد و زن و گروه کل بازیگران خواهد بود.

    سازمان‌دهندگان فیلم مستقل همچنین اعلام کردند که ثبت نام برای شرکت در رقابت ۲۰۲۱ از هم‌اکنون شروع شده است.

    ماری سوییتی رییس هیات مدیره جوایز اسپریت گفت با افزودن جوایز تلویزیونی قصد دارند از صدا‌های متنوع، مستقل و خلاق در این حوزه حمایت کنند.

    وی افزود: سال ۲۰۲۰ سال تغییر و هرج و مرج بی‌پایان بود و این تلویزیون بود که ما را در دوران پاندمی حفظ کرد.

    جوایز اسپریت که به فیلم‌های مستقل اهدا می‌شود تاکنون در ۱۵ بخش سینمایی اهدا می‌شد که شامل بهترین فیلم بلند، اولین فیلم یک کارگردان، کارگردان، فیلمنامه، اولین فیلمنامه، بازیگر مرد نقش اصلی، بازیگر زن نقش اصلی، بازیگر مرد نقش مکمل، بازیگر زن نقش مکمل، فیلمبرداری، تدوین، بهترین فیلم بین‌المللی، مستند، جایزه جان کاساویتس و جایزه رابرت آلتمن بوده است. فیلم‌هایی در این رقابت شرکت داده می‌شوند که در نهایت با بودجه تا سقف ۲۰ میلیون دلار ساخته شده باشند.

    کد خبر : 2871
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - جوایز - اسپریت - تلویزیونی‌ها - اهدا - می‌شود
  • روایت زندگی بانوی انقلاب در رادیو تهران

    دانشجو

    روایت زندگی بانوی انقلاب در رادیو تهران

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی رادیو تهران، برنامه جدید «مهربانو» از رادیو تهران با معرفی زنان موفق و تاثیرگذار در جامعه روی آنتن می‌رود، در این هفته روایت زندگینامه بانوی شجاع مرضیه حدیدچی پخش خواهد شد.

    زرین کشاورز تهیه کننده «مهربانو» گفت: برنامه «مهربانو» کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که به معرفی زنان موفق و تاثیرگذار در جامعه می‌پردازد. این برنامه هر پنجشنبه ساعت ۱۵:۳۰ از رادیو تهران پخش می‌شود و مخاطبان می‌توانند تکرار آن را جمعه‌ها ساعت ۱۹ گوش دهند.

    وی یادآور شد: مرضیه حدیدچی (دباغ) از جمله زنان مبارز انقلاب اسلامی است که فعالیت‌ها و حرکت‌های سیاسی خود را از سال ۱۳۴۶ آغاز کرده است و این مبارزات را تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد و پس از آن نیز در مصدر بسیاری از امور از جمله فرماندهی سپاه همدان و مسئولیت بسیج خواهران، ۳ دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی و قائم مقامی جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران قرار داشته است.

    به گفته این تهیه کننده تقویت حس خودباوری، اعتماد به نفس، ارائه راهکار‌های حقوقی، الگو قرار دادن آن‌ها برای بانوان دیگر، کارآفرینی و ... از جمله اهدافی است که در این برنامه دنبال می‌شود.

    تهیه کنندگی، اجرا، تحقیق و آیتم سازی برنامه بر عهده زرین کشاورز است.

    مخاطبان در سرتاسر دنیا می‌توانند از طریق وب سایت WWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبر‌های رادیو تهران قرار بگیرند. همچنین این برنامه در محدوده استان تهران از طریق موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز و ای. ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز پخش می‌شود.

    همچنین شنوندگان از سرتاسر کشور هم می‌توانند شبکه رادیویی تهران را از طریق گیرنده‌های دیجیتال (ست تاپ باکس) دریافت کنند.

    کد خبر : 2870
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - روایت - زندگی - بانوی - انقلاب - رادیو - تهران
  • جشنواره «آینه‌دار» سراغ شرکت‌کنندگان می‌رود

    دانشجو

    جشنواره «آینه‌دار» سراغ شرکت‌کنندگان می‌رود

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علی مغازه‌ای دبیر هنری فستیوال موسیقی نواحی «آینه دار» با اشاره به تازه‌ترین اقدامات انجام گرفته برای برگزاری دوره هفتم فستیوال موسیقی نواحی آینه دار گفت: با توجه به ماجرای شیوع ویروس کرونا و وضعیت بحرانی که در آن قرار داریم ما در دبیرخانه فستیوال آینه دار جلسات متعددی را با موضوع نحوه برگزاری دوره هفتم برگزار کردیم و به این نتیجه رسیدم که گزینه برگزاری این دوره با شکل و شمایل دوره‌های پیشین مقدور نیست.

    وی افزود: ما برای برگزاری دوره هفتم و میزبانی از هنرمندان هیچ مشکلی نداشتیم، اما نظر به اینکه رعایت ۱۰۰ درصدی شیوه نامه‌های بهداشتی با وجود تمام مواردی که در حوزه‌های ایاب و ذهاب و هتل و ماجرا‌هایی از این دست وجود دارد، ممکن نیست و ما به دلیل حفظ سلامتی هنرمندان و ستاد برگزاری به هیچ عنوان ریسک نکنیم بنابراین تصمیمات جدیدی را اتخاذ کردیم که دوره هفتم فستیوال آینه دار به شیوه دیگری برگزار شود.

    دبیر هنری فستیوال موسیقی نواحی «آینه دار» در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: بر اساس تازه‌ترین تصمیماتی که در ستاد آینه دار اتخاذ شد شیوه برگزاری دوره هفتم این گونه خواهد بود که به جای حضور هنرمندان در تهران این ستاد اجرایی است که به محل اقامت شرکت‌کنندگان می‌رود و از اجرای آثار موسیقایی آن‌ها تصویربرداری خواهد کرد. چرا که فکر می‌کنیم این شیوه اجرایی می‌تواند از مصونیت بیشتری برخوردار باشد. کما اینکه در این شرایط رعایت حداکثری شیوه نامه‌های بهداشتی توسط گروه اعزامی فستیوال به منازل هنرمندان امری ضروری است که طی روز‌های آینده جزییات بیشتر آن اعلام خواهد شد.

    مغازه‌ای در پایان گفت: هفتمین فستیوال موسیقی نواحی «آینه دار» آبان ماه امسال تمرکز بر موسیقی مناطق مرکزی و غرب کشور در منازل استادان و هنرمندان این عرصه به شکلی متفاوت برگزار می‌شود که امیدوارم این شیوه بتواند در آنچه ما برای دوره هفتم فستیوال طراح کردیم تجربه متفاوتی باشد که مهم‌ترین انگیزه آن حفظ سلامتی هنرمندان است.

    نخستین دوره فستیوال موسیقی نواحی «آینه‌دار» مهرماه سال ۹۲ به موسیقی شرق خراسان، سیستان و بلوچستان اختصاص داشت. ضمن اینکه دومین دوره آن در خرداد ماهِ سال ۹۴ میزبان موسیقی‌دانان جنوب ایران و مناطق حاشیه خلیج‌فارس از استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان بود.

    سومین سال آینه‌دار با موضوع موسیقی اقوام ایلی و عشایر کوچ‌نشین بختیاری، قشقایی، لکی و لری در تیرماه ۱۳۹۵ برگزار شد. این در حالی است که چهارمین فستیوال آینه‌دار در آذر و دی سال ۹۶ میزبان عاشیق‌ها و موسیقیدانان موغامی و گروه‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان بود. پنجمین دوره فستیوال پنجمین فستیوال نیز آذرماه سال ۹۷ با حضور تعدادی از هنرمندان برگزیده موسیقی اقوام ایران با تمرکز روی موسیقی شمال ایران (دامنه شمالی البرز) شامل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان برگزار شد. ضمن اینکه ششمین فستیوال موسیقی نواحی «آینه دار» نیز روز‌های ۲۰ تا ۲۲ آذر ماه سال ۹۸ با تمرکز روی موسیقی مناطق ترکمن صحرا، شمال خراسان و جنوب البرز به دبیری هنری علی مغازه‌ای در تالار رودکی برگزار شد.

    کد خبر : 2869
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - جشنواره - «آینه‌دار» - سراغ - شرکت‌کنندگان - می‌رود
  • تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر «وقفه»

    دانشجو

    تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر «وقفه»

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، دبیرخانه نخستین جشنواره مجازی تئاتر «وقفه» به دلیل درخواست علاقه‌مندان بر آن شد تا مهلت زمانی متناسب با تولیدات تئاتری برای علاقه‌مندانی که هنوز امکان ثبت‌نام نداشته‌اند و یا زمان کمی برای تولید یک اثر داشته‌اند، در نظر بگیرد.

    بر همین اساس مهلت پایان فراخوان اولیه جشنواره که روز ۱۰ مهر ماه ۱۳۹۹ بود به مدت ۲۰ روز تمدید شده و آخرین زمان ارسال آثار به دبیرخانه از طریق سایت رسمی جشنواره به نشانی https://vaghfeh.soore.ac.ir، روز ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۹ خواهد بود.

    علاقه‌مندان برای اطلاع از آخرین اخبار به سایت جشنواره یا آدرس ایمیل vaghfeh@soore.ac.ir مراجعه کنند.

    کد خبر : 2868
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - تمدید - مهلت - ارسال - آثار - جشنواره - تئاتر - «وقفه»
  • دانشجو

    «ورزشگاه» میزبان پرسپولیس‌ها می‌شود

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، امشب ۹ مهر ساعت ۲۱:۱۵ پرسپولیس نماینده کشورمان در مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ به مصاف پاختاکور ازبکستان می‌رود.

    امشب بعد از خبر ساعت ۲۴ برنامه «ورزشگاه» با حضور محمد نوری و هادی طباطبایی پیشکسوتان ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس نگاهی به عملکرد نمایندگان کشورمان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا خواهد داشت.

    همچنین تحلیل داوری و ناداوری‌های این دوره از مسابقات نیز از دیگر بخش‌های ویژه «ورزشگاه» است.

    برقراری ارتباط زنده با محل اردوی تیم پرسپولیس ایران در قطر و گفتگو با مربیان و بازیکنان پرسپولیس دیگر بخش‌های این برنامه خواهد بود.

    همچنین برای بررسی حواشی باشگاه استقلال در هفته‌های اخیر و موضوعات پیرامون بازیکنان و مدیرعامل این تیم، بخش ویژه‌ای تدارک دیده شده است که طرفداران استقلال و فوتبال دوستان می‌توانند بیننده آن باشند.

    برنامه «ورزشگاه» کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که هر هفته چهارشنبه‌ها با اجرای حافظ کاظم زاده روی آنتن می‌رود.

    کد خبر : 2867
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - «ورزشگاه» - میزبان - پرسپولیس‌ها - می‌شود
  • سفیرفیلم «داغ قره‌باغ» را روایت می‌کند

    دانشجو

    سفیرفیلم «داغ قره‌باغ» را روایت می‌کند

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مستند «داغ قره‌باغ» که یک روایت تاریخی از مناقشه بر سر منطقه قره باغ است به زودی توسط مرکز مستند سفیرفیلم رونمایی می‌شود. این مستند ۷۰ دقیقه‌ای، تاریخچه نزاع آذربایجان و ارمنستان بر سر این منطقه کوهستانی پس از فروپاشی شوروی و همچنین تلاش‌های دولت وقت ایران برای برقراری صلح در این منطقه را روایت می‌کند.

    «داغ قره‌باغ» را سینا حسین‌پور کارگردانی کرده است. او که پیش از این مستند «نار و انار» را درباره وضعیت شیعیان آذربایجان ساخته بود، در کار جدید خود به سراغ مناقشه حساس و تاریخی قره‌باغ رفته است. امیر مهریزدان نیز تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده دارد که پیش از این، مستند «عابدان کهنز» را تهیه کرده‌بود.

    «قره‌باغ» منطقه‌ای کوهستانی میان آذربایجان و ارمنستان است که در سه‌دهه اخیر، محل منازعه و مناقشه میان این ۲ کشور است. دور جدید درگیری‌ها در این منطقه از اوایل هفته آغاز شده و با گسترش درگیری‌ها و حملات متقابل طرفین، منازعات در این منطقه شدت گرفته است.

    «داغ قره‌باغ» برای نخستین‌بار زوایای پنهان این مناقشه سیاسی را روایت خواهد کرد.

    کد خبر : 2866
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - سفیرفیلم - «داغ - قره‌باغ» - روایت - می‌کند
  • تجلیل از داود دانشور در تالار قشقایی تئاتر شهر

    دانشجو

    تجلیل از داود دانشور در تالار قشقایی تئاتر شهر

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، طی مراسمی که سه شنبه شب هشتم مهر از سوی مدیریت مجموعه تئاتر شهر و همراهی گروه اجرایی نمایش «بیداری» بعد از پایان اجرای این اثر نمایشی در تالار قشقایی تدارک دیده شده بود از داود دانشور مترجم و کارگردان پیشکسوت تئاتر کشورمان قدردانی به عمل آمد.

    منصور براهیمی پژوهشگر، مترجم و از همراهان قدیمی داود دانشور در سال‌های اخیر با اشاره به سابقه همکاری خود با این کارگردان و مترجم تئاتر گفت: بسیار خوشحالم که طی این چند دهه افتخار همراهی با استاد دانشور را داشتم و باید بگویم من در این مدت همکار این مرد شریف تئاتر نبودم بلکه صادقانه «شاگردی» او را کردم.

    وی افزود: اعتراف می‌کنم در این چندین سالی که با داود دانشور همراه بودم از او همواره در دانشگاه و عرصه‌های مختلف تئاتر یاد گرفتم و امروز بسیار خوشحالم که در روز‌های پایانی اجرای نمایش «بیداری» در تالار قشقایی همراه با گروه اجرایی نمایش شاهد برگزاری این آیین قدردانی هستیم که قطعا کفایت بزرگی و فعالیت‌های ثمربخش و بی ادعای او در تئاتر نیست.

    فرزانه نشاط خواه یکی از بازیگران نمایش «بیداری» هم در این برنامه ضمن قرائت متنی در تجلیل از مقام هنری و سجایای اخلاقی داود دانشور گفت: سابقه همکاری من با جناب دانشور به نمایش «در انتظار گودو» بازمی گردد. آن زمان که در صحنه شاهد حضور هنرمندی بودم که به اعتقاد من در آن دوران یکی از بهترین بازیگران بود.

    این بازیگر تاکید کرد: به طور حتم اخلاق بسیار نیکو و مهربانانه این مرد محجوب و بی ادعای تئاتر کشورمان که طی این سال‌ها در عرصه تئاتر فعالیت داشته و دارد از یاد و خاطره ما نخواهد رفت. داود دانشور دارای ویژگی‌های اخلاقی و علمی فراوانی است که به اعتقاد من تئاتر ایران باید بیشتر از این‌ها قدردان زحمات این هنرمند ارزنده باشد.

    علی اکبر علیزاد کارگردان، مترجم و مدرس تئاتر نیز در این مراسم تصریح کرد:‌ای کاش شرایطی فراهم شود که هنرمندانی، چون داود دانشور در فاصله‌های زمانی نزدیک تری شرایط اجرای آثار نمایشی را داشته باشند. چرا که به نظرم فاصله هفت ساله از اجرای نمایش «بیداری» در تالار قشقایی تئاتر شهر تا نمایش قبل فاصله زیادی است.

    شهرام کرمی نویسنده و کارگردان تئاتر نیز در این مراسم با قدردانی از مدیریت و کارکنان مجموعه تئاتر شهر در برگزاری آیین قدردانی از داود دانشور اظهار کرد: من همیشه از این موضوع که بعد از پایان اجرای یک اثر نمایشی بیایم روی صحنه و درباره آن نمایش و مسائل دیگر صحبت کنم دوری می‌کنم، چرا که ترجیح می‌دهم بعد از پایان اجرا همراه با متن، کارگردانی و نوع اجرا به اثر نمایشی فکر کنم که قطعا برایم دربرگیرنده تجربه موثرتری خواهد بود. اما امشب در کنار هم قدردان هنرمندی هستیم که به طور قطع یکی از نیکان تئاتر است و نمی‌توان بی تفاوت از خدمات او به هنر نمایش عبور کرد.

    مدیر سابق اداره کل هنر‌های نمایشی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: یادم می‌آید همراه با یکی از دوستان تصمیم گرفتیم که از استاد دانشور در مراسمی بدون اطلاع او قدردانی کنیم، اما در نیمه‌های برنامه بود که متوجه شدیم این مرد بی ادعا و محجوب تئاتر بدون اطلاع ما برنامه را ترک کرده و، چون می‌دانسته چنین برنامه‌ای برای وی در نظر گرفتیم از مراسم خارج شده است. جالب اینکه ما هم مجبور شدیم با حضور در منزل این هنرمند مراسم قدردانی را برگزار کنیم. این‌ها را گفتم که به این موضوع تاکید کنم که داود دانشور در این سال‌ها هیچ وقت در فکر معروف کردن نام خود نبوده است. او هنرمندی است که در عرصه‌های ترجمه، کارگردانی و بازیگری یکی از محبوب‌ترین‌ها و محجوب‌ترین‌ها بوده و تا امروز هم بی ادعا در عرصه تئاتر به فعالیت خود ادامه می‌دهد که امیدوارم از این پس هم شاهد هنرنمایی او در صحنه‌های تئاتر باشیم.

    داود دانشور مترجم و کارگردان نمایش «بیداری» نیز در بخش پایانی این مراسم از مدیریت تئاتر شهر و گروه اجرایی نمایش برای برگزاری مراسم قدردانی و عنوان کرد: واقعا غافلگیر شدم و اصلا انتظار نداشتم که قرار است چنین برنامه‌ای برای بنده برگزار شود. واقعا مرا غافلگیر کردید، اما از تک تک شما عزیزان بابت این لطف و مهربانی قدردانی می‌کنم.

    پس از صحبت‌های دانشور از سوی ابراهیم گله دارزاده رییس مجموعه تئاتر شهر لوح قدردانی و هدیه فرهنگی به رسم یادبود از سوی مدیریت و کارکنان مجموعه تئاتر شهر به داود دانشور اهدا شد.

    جمشید جهانزاده بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون، شهرام زرگر نویسنده، مترجم و مدرس دانشگاه، علی اکبر علیزاد نویسنده، مترجم، کارگردان و مدرس تئاتر، نوید جهانزاده بازیگر تئاتر، شهرام کرمی نویسنده، کارگردان و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ تهران، ابراهیم گله دارزاده رییس مجموعه تئاتر شهر و حسن جودکی معاون اجرایی این مجموعه از جمله افرادی بودند که در مراسم قدردانی از داود دانشور حضور داشتند.

    نمایش «بیداری» نوشته ژولیان گارنر، ترجمه و کارگردانی داود دانشور و بازی (به ترتیب حروف الفبا) رضا امامی، گیلدا حمیدی، افشین زارعی و فرزانه نشاط خواه تا روز جمعه یازدهم مهر ماه ساعت ۱۹:۳۰ در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است.

    کد خبر : 2865
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - تجلیل - داود - دانشور - تالار - قشقایی - تئاتر - شهر
  • معرفی دبیر نخستین جشنواره سراسری تئاتر تجربی «مختص»

    دانشجو

    معرفی دبیر نخستین جشنواره سراسری تئاتر تجربی «مختص»

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علی حجی از سوی هیات مدیره موسسه فرهنگی «مختص» به عنوان دبیر نخستین دوره جشنواره سراسری تئاتر تجربی «مختص» منصوب شد.

    در حکم انتصاب وی که به امضای هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری «مختص» و رییس اداره ارشاد بندر گناوه رسیده، آمده است:

    «نظر به تجربیات ارزشمند جناب‌عالی در عرصه هنر‌های نمایشی و دبیری عرصه هنر، و تلاش‌های بی دریغ‌تان برای اعتلای تئاتر، بدین وسیله جنابعالی را به عنوان دبیر نخستین دوره جشنواره تئاتر تجربی «مختص» منصوب و معرفی می‌نماییم. بدون تردید حضور ارزش‌مندتان در برگزاری این رویداد ملی - فرهنگی تأثیرگذار و افتخارآفرین خواهد بود.»

    نخستین دوره جشنواره سراسری تئاتر تجربی «مختص» که در ۲ بخش ایده‌هایی برای اجرا و پنل گفتگو پیرامون هنر‌های اجرایی معاصر در شهر بندر گناوه برگزار می‌شود و نقطه آغاز جشنواره‌ای بزرگتر جهت استقبال از اجرا‌های صحنه‌ای تجربه گرا خواهد بود.

    کد خبر : 2864
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - معرفی - دبیر - نخستین - جشنواره - سراسری - تئاتر - تجربی - «مختص»
  • گزارش فیلم‌های پایان هفته سیما

    دانشجو

    گزارش فیلم‌های پایان هفته سیما

    به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «آخرین مرحله»، «وقتی باران ببارد»، «قناری»، «مسابقه نهایی»، «اولین باران پاییزی»، «فضانورد»، «فرزندان»، «آقای اوه»، «امنیت»، «خداحافظ رفیق»، «دادگاهی دیگر»، «نقطه آغاز»، «۱۴۰۸»، «نرودا»، «دوست من برنارد»، «بید و باد»، «وابسته»، «قصه های مجید»، «مدرسه پیرمردها»، «هنوز هم دوست داشتنی هستی»، «ستاره های خوب»، «ناخدا خورشید»، «آواز گنجشک ها»، «تماس»، «حادثه ماتئی»، «بچه غول»، «کلاهی برای باران»، «مناظره»، «آهسته آهسته»، «دیوانه از قفس پرید»، «مزار شریف»، «راه حل بی رحمانه»، «پرواز»، «هوگو»، «به رنگ نارنجی»، «جعبه موسیقی»، «ویکتور و راز قصر کروکودیل»، «خاکریز»، «آخرین شناسایی»، «تنها دلخوشی من» و «عاشقانه هایی بر باد» پنج‌شنبه و جمعه ـ ۱۰ و ۱۱ مهر ماه ـ از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

    **** شبکه یک سیما

    فیلم سینمایی «آخرین مرحله» به کارگردانی «محسن محسنی نسب»، پنج‌شنبه ۱۰ مهر ماه ساعت ۲۴ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

    در این فیلم خواهیم دید: گروهی از رزمندگان ایرانی در یک نبرد نابرابر در مقابل هجوم نیروهای عراقی گرفتار می شوند اما با راهنمایی و کمک سید (فرمانده عملیات منطقه) آنها تا پای جان ایستادگی می کنند، که ناگهان با بمباران شیمیایی عراق روبرو می شوند و دیگر کاری از آنها ساخته نیست. در این بین یوسف مسئول گروه شناسایی شهید می شود و علی که جانشین او می شود ماموریت می یابد که نزد مهندس سید صدرا صفایی برود و از او تقاضا کند تا برای شناسایی بمب های شیمیایی و آموزش نحوه مقابله با آنها به جبهه بیاید. اما صدرا حاضر به رفتن نیست تا این که ...

    جهانبخش سلطانی، حسین یاری، حسن عباسی، مهدی فقیه و شبنم اعلایی در فیلم سینمایی «آخرین مرحله» بازی کرده اند.

    **************************************************

    فیلم تلویزیونی «وقتی باران ببارد» به کارگردانی «بیژن شکرریز»، جمعه ۱۱ مهر ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

    در خلاصه داستان فیلم آمده است: حمید ۹ ساله، سال‌های قبل بر اثر تصادف حس شنوایی خود را از دست داده و در مدرسه ناشنوایان تحصیل می کند، حمید از درس خواندن در این مدرسه ناراضی است که ...

    مریم کاظمی، توفان مهردادیان، مینا نوروزی و امیر میرزا ابراهیم مجتهد در فیلم تلویزیونی «وقتی باران ببارد» بازی کرده اند.

    **************************************************

    **** شبکه دو سیما

    فیلم تلویزیونی «قناری» به کارگردانی «جواد اردکانی»، پنج‌شنبه ۱۰ مهر ماه ساعت هشت صبح از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

    در این فیلم با بازی ابراهیم خضر، رافی اطامیان و ماجده الرز خواهیم دید: فارس پسربچه‌ای فلسطینی است که هر روز به کلیسا رفته و قناری کلیسا را برای هواخوری به فضای آزاد می‌برد، پدر فارس به دست سربازان صهیونیست دستگیر می‌شود و کشیش کلیسا برای اینکه فارس را سرگرم کرده باشد قناری را به فارس هدیه می‌کند تا فارس غم دوری پدر را فراموش کند اما ...

    **************************************************

    فیلم سینمایی «مسابقه نهایی» به کارگردانی «رابین سیکس»، جمعه ۱۱ مهر ماه ساعت یک بامداد از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

    داستان این فیلم با بازی رایان بنسیتی، تیری هرمیت و امیلی سین درباره رولان، پیرمردی است که به دلیل ابتلا به آلزایمر مجبور به فروش رستورانش در پاریس می شود و به منزل دخترش در لیون نقل مکان می کند. دختر و داماد او به دلیل کمبود جای کافی برای نگهداری او در مضیقه اند و برای پیدا کردن راه حل و صحبت با پانسیون نگهداری از این بیماران به خارج از شهر سفر می کنند. در طول مسیر به دلیل پایان اعتبار گواهینامه و عدم توجه به فرمان پلیس، از سوی پلیس بازداشت می شوند و برای رسیدگی به پرونده شان، ناچار می شوند تا یکشب در بازداشت به سر ببرند. از سوی دیگی ژان باتیست پسر نوجوان شان که قرار است برای شرکت در فینال بسکتبال جوانان به پاریس سفر کند، به دلیل این اتفاق مجبور می شود تا رولان را بدون اطلاع والدینش با خود همراه کند. آنها  به دلیل خرابکاری های رولان از قطار جا می مانند و در نهایت ناچار می شوند تا برای رسیدن به مسابقه نهایی تا پاریس رانندگی کنند. ژان باتیست با رعایت یک پیشنهاد فنی از سوی رولان موفق به برد تیم اش می شود. رولان در میانه بازی از ورزشگاه خارج شده و ...

    **************************************************

    فیلم تلویزیونی «اولین باران پاییزی» به کارگردانی «افسانه منادی»، جمعه ۱۱ مهر ماه ساعت ۸ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

    فیلم در مورد پسر نوجوانی به نام بهرام است که به جای مادرش، پرستاری از پیرمرد ناتوانی را بر عهده می گیرد. او که علاقه زیادی به بازی فوتبال دارد گاهی بازیگوشی می کند و از کار خود غفلت می کند. اما با ادامه یافتن رابطه آن دو او در می یابد که پیرمرد نویسنده معروف کودکان و نوجوانان است. پیرمرد با حضور بهرام شور زندگی دوباره می یابد و ...

    جمشید مشایخی، پوریا پور بهرامی، لیدا ملت در فیلم تلویزیونی «اولین باران پاییزی» ایفای نقش کرده اند.

    **************************************************

    فیلم سینمایی «فضانورد» به کارگردانی «شلاق مک لئود»، شنبه ۱۲ مهر ماه ساعت ۱ بامداد از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

    این فیلم با بازی ریچارد دری فوس، لیریک بنت و کولم فئور؛ داستان یک پیرمرد را به تصویر می‌کشد که تنها و منزوی است. او که به همراه دختر و دامادش زندگی می کند، زندگی یکنواختی دارد. بعد از اینکه از سوی دخترش به خانه سالمندان منتقل می شود، به تشویق نوه اش و نیز به خاطر علاقه قبلی، سعی دارد در یک رقابت و مبارزه‌ هیجان‌انگیز برنده شود که جایزه‌ آن یک بلیط طلایی و ویژه برای سفر به فضا می‌باشد. او که جزو برندگان خوش شانس قرعه کشی مسابقه است، در حین انجام مصاحبه، سکته کرده و از ادامه مسابقه باز می ماند ولی ...

    **************************************************

    **** شبکه سه سیما

    فیلم تلویزیونی «فرزندان» به کارگردانی «یاسر طالبی»، پنج‌شنبه ۱۰ مهر ماه ساعت ۱۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

    در این فیلم خواهید دید: زندگی بی‌دغدغه یعقوب و همسرش که با گرمای عشق یکدیگر به آرامش رسیده است با بی‌خبری از تنها پسرشان فرخ که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کرده است دگرگون می‌شود. یعقوب در پی یافتن نشانی از پسرش به یونان سفر می کند و با کمک دختری به نام لئو جستجوی خود را آغاز میکند اما هر جا را جستجو می کند اثری از فرخ نمی یابد. لئو که عاشق فرخ است از درد تنهایی خود از زمانی که والدینش را در جنگ بوسنی از دست داده برای یعقوب طی نامه ای می نویسد و اعتراف می کند که چون به خاطر عشق فرخ تازه معنای زندگی خانوادگی را فهمیده بود نمی خواسته که فرخ به همراه او به ایران بازگردد اما ...

    حسن رستمانی و حسین میرزاقلی در فیلم تلویزیونی «فرزندان» بازی کرده اند.

    **************************************************

    فیلم سینمایی «آقای اوه» به کارگردانی «هانس هولم»، پنج‌شنبه ۱۰ مهر ماه ساعت ۱۶ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

    در خلاصه فیلم با بازی رولف لاسگارد، بهار پارس و فیلیپ برگ آمده است: داستان این فیلم آشنایی اتفاقی خانواده‌ای ایرانی در سوئد با یک مرد سوئدی بد اخلاق است. اوه، پیرمردِ عبوس و ترش‌روی ۵۹ ساله محله است که به همسایه‌ها و دیگران روی خوش نشان نمی‌دهد و در فکر خودکشی است. در یکی از همان روزهای معمولی، پروانه و خانواده‌اش به خانه روبه‌رویی نقل مکان می‌کنند. مدتی بعد، تصادف سرنوشت‌سازِ آن‌ها با صندوق پستیِ اوه، مقدمه‌ای می‌شود به دوستیِ غیرمنتظره پروانه با اوه و ...

    **************************************************

    فیلم سینمایی «امنیت» به کارگردانی «آلین دسروچرز»، پنج‌شنبه ۱۰ مهر ماه ساعت ۲۴ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

    در خلاصه داستان فیلم با بازی آنتونیوباندراس، بن کینگزلی، لیام مک این تایر آمده است: ادی که پدر یک خانواده است و دختر کوچکی دارد قبلا به عنوان فرمانده ارتش خدمت می کرده است اما به خاطر مشکلات روحی و روانی حالا مدتی است که بیکار است. با اصرار خود او برای کار کردن در لباس پلیس به عنوان نیروی امنیتی یک فروشگاه بزرگ استخدام می شود که در اولین شب فعالیتش با اتفاق عجیبی روبرو می شود که ...

    **************************************************

    فیلم سینمایی «خداحافظ رفیق» به کارگردانی «بهزاد بهزاد پور»، جمعه ۱۱ مهر ماه ساعت ۱۰ به روی آنتن  شبکه سه سیما می‌رود.

    در این فیلم خواهیم دید: مسلم در شهری شلوغ، غریب و بی کس مانده، زخمی برجگر دارد و غمی در دل و انتظاری تلخ در چشم ... که این فراق دردناک کی به پایان می رسد...

    کاوه خداشناس، بابک نوری و مهسا پور غلامی در فیلم سینمایی «خداحافظ رفیق» بازی کرده اند.

    **************************************************

    فیلم سینمایی «دادگاهی دیگر» به کارگردانی «تای یان کیم»، جمعه ۱۱ مهر ماه ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

    در این فیلم با بازی جانگ این لیف جای یانگ هان و مین جین وونگ خواهید دید: لی جون یانگ یک وکیل ناموفق است که به دلایل مشکلات مالی در آستانه جدایی از همسرش است. او شغل جدیدی پیدا کرده و برای تبلیغ شرکتی که برای آن کار می کند باید به سراغ مردم برود و به آنها مشاوره رایگان بدهد. در یکی از روزها مادر پیری به او می گوید پسرش ده سال پیش بی گناه و به اتهام قتل یک راننده تاکسی به زندان افتاده و حالا پس از اتمام دوره محکومیتش باید به دولت غرامت بدهد ولی آنها پولی برای پرداخت ندارند. این مادر پیر از او می خواهد تا پرونده پسرش را قبول کند. لی جون با بررسی اولیه متوجه نشانه هایی از بی گناهی این پسر جوان دارد. لی جون شرکت را قانع می کند که برای شهرت شرکت این پرونده را پیگیری کنند. او بعد از بررسی صحنه جرم و پرونده قدیمی متوجه می شود این پسر بی گناه بوده ولی ...

    **************************************************

    فیلم سینمایی «نقطه آغاز» به کارگردانی «کارزان کادر»، جمعه ۱۱ مهر ماه ساعت ۱۹ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

    در این فیلم با بازی جان تراولتا، مایکل مادسن و روزابل لارنتی خواهید دید: سم مونرو راننده مسابقات اتومبیل رانی است، او همسرش را به خاطر حادثه رانندگی از دست داده و در کنار پسرش کم تعمیرگاه ماشین دارند و کم حرفۀ رانندگی در مسابقات را ادامه می دهد. اما در یکی از مسابقات کم به رقیب قدیمی خودش و پدرش یعنی باب لینسکی می بازد و به خاطر ناراحتی که از پدر به خاطر مرگ مادرش دارد،  پس از باخت تصمیم می گیرد به تیم باب لینسکی ملحق شود. چرا که لینسکی مرد ثروتمندی است و از بهترین خودروها برای مسابقات استفاده می کند. سم وقتی متوجه می شود پسر به تیم رقیب پیوسته، تصمیم می گیرد در مسابقات فصل جدید شرکت کند. سم در مسابقات فصل جدید نفر اول می شود. اما در مسابقه بعدی باید با پسرش رقابت کند. در این رقابت پسرش آسیب می بیند و ...

    **************************************************

    **** شبکه چهار سیما

    فیلم سینمایی «۱۴۰۸» به کارگردانی «مایکل هافستروم»، پنج‌شنبه ۱۰ مهر ماه ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

    در خلاصه داستان فیلم با بازی جان کیوسک، ساموئل ال. جکسونف ماری مک‌کورمک، تونی شالهوب و ایسایا ویتلک جونیور آمده است: در اتاق ۱۴۰۸هتل دلفین در نیویورک کشتارهای وحشیانه و مرموزی رخ داده بی آن که رد پایی بر جا مانده باشد. هر چند سرپرست هتل به مایک در این باره هشدار می‌دهد، او بر آن می‌شود تا شبی را در این اتاق بخوابد. آنچه در آن شب پر از ترس و دلهره بر او می‌گذرد پایه باورهایش را سست می‌کند. آن شب تنها خواست و امیدش جان بدر بردن از آن دام هولناک و اهریمنی است.

    **************************************************

    فیلم سینمایی «نرودا» به کارگردانی «مانوئل باسولتو»، جمعه ۱۱ مهر ماه ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.

    در خلاصه داستان فیلم با بازی جوزه سیکا، پائولینا هارینگتون و ماکس کوروالان آمده است: پابلو نرودا شاعر معروف شیلیایی به عنوان سفیر در کشور های مختلف مشغول کار بود که در اسپانیا و کشور خودش اتفاقات سیاسی او را بیش از پیش به سمت مسائل سیاسی و گرایشات کمونیستی می کشاند. در سال ۱۹۴۵ گابریل گونزالس ویده لا با حمایت های نرودا و دوستانش به ریاست جمهوری شیلی انتخاب می شود. اما پس از مدتی نرودا در یک سخنرانی معروف عملکرد ریاست گونزالس را محکوم کرد. دولت گونزالس دستور بازداشت او را صادر کرد و ...

    **************************************************

    **** شبکه پنج سیما

    فیلم سینمایی «دوست من برنارد» به کارگردانی «لیم آهرون و آرون لیم»، پنج‌شنبه ۱۰ مهر ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

    در این فیلم با بازی آرون لیم و آلیکا نانز پورتو خواهیم دید: سم پسر بچه ای است که یک خرس عروسکی دارد که به او علاقه دارد. تا اینکه خرسش را از ترس سگی در حیا ط جا می گذارد و شب یک خلبان به نام یوری که با یک فنجان بزرگ به جاهای مختلفی سفر می کند او را به یک سرزمین قطبی می برد و خودش بازمی گردد و حالا سم باید گردن بندی را که می تواند با آن دوباره به سرزمین خودش برگردد را به دست آورد. این گردن بند دست به دست در سرزمین قطب می چرخد تا ...

    **************************************************

    فیلم سینمایی «بید و باد» به کارگردانی «محمدعلی طالبی»، جمعه ۱۱ مهر ماه ساعت ۹ از شبکه پنج پخش می‌شود.

    در این فیلم خواهیم دید: در روستایی دور افتاده، معلم مدرسه پسر بچه‌ای را که شیشه‌ای شکسته از کلاس بیرون می‌کند و به او تأکید می‌کند که تا شیشه‌ای جای آن نگذارد حق آمدن به کلاس را ندارد. پسر بچه به اندازه کافی پول ندارد و یک شاگرد جدید که از سمنان به آنجا آمده است سعی می کند که هر طور شده پول فراهم کند تا بتوانند شیشه شکسته مدرسه را تعمیر کنند.

    هادی علیپور، امیر جانفدا، مجید علیپور و بهمن حسینی در فیلم سینمایی «بید و باد» بازی کرده اند.

    **************************************************

    فیلم سینمایی جدید «وابسته» به کارگردانی «پائول مانگر»، جمعه ۱۱ مهر ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش می‌شود.

    در این فیلم با بازی اریک رابرتز، کوین سوربو و برایان باسورت خواهیم دید: جک دخترش را در حالی که در تصادف زخمی شده به بیمارستان می رساند ولی دکتر نمی تواند برایش کاری کند و دختر می میرد. سال ها بعد جک دکتر معالج دخترش را پیدا می کند و  با عده ای از اراذل که در شورش خیابانی دست دارند او را می کشند، خانواده دکتر به جنگل فرار می کنند آنها ماه ها در جنگل می مانند و چندین بار مورد حمله اوباش قرار می گیرند. جک از کرده اش پشیمان شده است و از بچه ها می خواهد او را ببخشند ولی جیمی پسر دکتر می خواهد او را بکشد که جک فرار می کند. جیمی توسط عده ای گیر افتاده که می خواهند او را بکشند.

    **************************************************

    **** شبکه نمایش

    فیلم سینمایی «قصه های مجید» به کارگردانی «کیومرث پور احمد»، پنج شنبه ۱۰ مهر ماه ساعت ۱۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

    این فیلم یکی از داستان های مجید را روایت می کند.

    مهدی باقربیگی و پروین دخت یزدانیان در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

    **************************************************

    فیلم سینمایی «مدرسه پیرمردها» به کارگردانی «سیدعلی سجادی‌حسینی»، پنج شنبه ۱۰ مهر ماه ساعت ۱۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

    در خلاصه داستان این فیلم خواهیم دید: پسران یک پیرمرد به نام پاک نهاد (عمو سبیلو) برای به دست آوردن اموالش او را در یک آسایشگاه سالمندان پنهان می کنند که ناگهان بچه ها متوجه می شوند عمو سیبیلو زندانی شده و با همراهی چند پیرمرد دیگر به دنبال نقشه برای فراری دادن او هستند که ...

    سعید پورصمیمی، اکبر عبدی، مهدی فتحی، گوهر خیراندیش، جعفر بزرگی، جمال اجلالی و علیرضا رئیسی در فیلم سینمایی «مدرسه پیرمردها» ایفای نقش کرده اند.

    **************************************************

    فیلم سینمایی «هنوز هم دوست داشتنی هستی» به کارگردانی «نیکولاس فاکلر»، پنج شنبه ۱۰ مهر ماه ساعت ۱۵ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

    خلاصه داستان فیلم با بازی مارتین لاندو و الن برستین؛ درباره رابرت پیرمردی است که تنها زندگی می کند و با پیرزنی به نام مری آشنا می شود که به تازگی همسایه او شده است. آنها به هم علاقمند می شوند و قصد ازدواج دارند که ...

    **************************************************

    فیلم سینمایی «ستاره های خوب» به کارگردانی «جان هریسون»، پنج شنبه ۱۰ مهر ماه ساعت ۱۷ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

    این فیلم با بازی مارتین شین، سر بتسفورد و اَمارایا فاکنر داستانی از مجموعه داستان های آن شرلی است.

    **************************************************

    فیلم سینمایی «ناخدا خورشید» به کارگردانی «ناصر تقوایی»، پنج شنبه ۱۰ مهر ماه ساعت ۱۹ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

    در خلاصه داستان فیلم آمده است: خواجه ماجد، ناخدا خورشید را لو می‌دهد و بار قاچاق لنج ناخدا به آتش کشیده می‌شود. دلالی به نام فرحان که می‌خواهد چند فراری سیاسی را از مرز آبی عبور دهد وارد بندر می‌شود. او با ناخدا خورشید تماس می‌گیرد. ناخدا که احتمال می‌دهد لنجش را مصادره کنند با فرحان همکاری می‌کند و چند مرد را به آن سوی آب می‌رساند. پس از آن چند تبعیدی نیز از فرحان می‌خواهند که اسباب فرار آنان را فراهم کند. ناخدا این بار نیز با اکراه به این ماجرا کشیده می‌شود. تبعیدی‌ها پیش از فرار خواجه ماجد و مباشرش را می‌کشند.

    داریوش ارجمند، علی نصیریان و سعید پورصمیمی در فیلم سینمایی «ناخدا خورشید» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

    **************************************************

    فیلم سینمایی «آواز گنجشک ها» به کارگردانی «مجید مجیدی»، پنج شنبه ۱۰ مهر ماه ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

    این فیلم به داستان مرد ساده و میانسالی به نام کریم می‌پردازد. وی در یک مزرعه پرورش شترمرغ کار می‌کند. برحسب اتفاق یکی از شترمرغ ها از مزرعه فرار می‌کند. کریم چند روزی او را جستجو می‌کند، اما موفق نمی‌شود بیابدش و در نتیجه از کار اخراج می‌شود. این بهانه‌ای می‌شود که برای اولین بار به شهر برود. در شهر از طریق مسافرکشی با موتورسیکلت امرار معاش می‌کند. در شهر با حوادث زیادی روبرو می‌شود.

    رضا ناجی، حامد آغازی، پویا صالحی، شبنم اخلاقی و کامران دهقان در فیلم سینمایی «آواز گنجشک ها» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

    **************************************************

    فیلم سینمایی «تماس» به کارگردانی «رابرت زمکیس»، پنج شنبه ۱۰ مهر ماه ساعت ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

    در این فیلم با بازی جودی فاستر، متیو مک‌کانهی، جنا مالون و ویلیام فیکنر خواهیم دید: سیگنال هایی توسط دستگاه های ارتباطی از فضا دریافت می شود که در چند مرحله با کمک دانشمندان مختلف رمزگشایی می شود. این مجموعه شامل صدای سخنرانی هیتلر مربوط دهه ۱۹۴۰ است. پس از بررسی های مختلف مشخص می شود، فرار زمینی ها از سیاره آنرومدا نقشه سفینه ای را برای زمینی ها فرستاده اند که ...

    **************************************************

    فیلم سینمایی «حادثه ماتئی» به کارگردانی «فرانچسکو روسی»، جمعه ۱۱ مهر ماه ساعت ۱ بامداد از شبکه نمایش پخش می‌شود.

    در این فیلم با بازی فرانچسکو رزی، جان ماریا ولونته‎، لوئیجی اسکوارتزینا و پیتر بالدوین خواهیم دید: از برج مراقبت خبر سقوط هواپیمای مهندس ماتئی در منطقه آدریانو اعلام می شود. مشخص نیست که آیا علت سقوط به دلیل دستکاری در سیستم پرواز بوده یا خیر.

    **************************************************

    فیلم سینمایی «بچه غول» به کارگردانی «گرت امبرتچز»، جمعه ۱۱ مهر ماه ساعت ۱۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

    در خلاصه داستان این فیلم با بازی کیس بوت، جانا د لیوو و ریچارد دی روجتر آمده است: مکس پسری نوجوان به همراه خواهر و پدر و مادرش برای تعطیلات به خانه مادربزرگ در یک منطقه کوهستانی و برفی آمده اند. مکس و خواهرش همیشه با هم دعوا دارند و مکس رویا پرداز و منزوی است و نمی تواند مثل بچه های هم سن خودش تحرک داشته باشد و بازی کند. تا اینکه او در اطراف خانه کوهستانی مادر بزرگ با یک موجود عجیب برخورد می کند. این موجود عجیب در اصل یک بچه غول است که راه  خانه اش را گم کرده و از پدر مادرش جدا مانده است. تنها کسی که حرف مکس را باور می کند، مادربزرگ است چون او نیز با همراه پدر بزرگ سال ها پیش از وجود غول ها در کوهستان با خبر بوده اند. مکس برای بچه غول غذا می برد اما ...

    **************************************************

    فیلم سینمایی «کلاهی برای باران» به کارگردانی «مسعود نوابی»، جمعه ۱۱ مهر ماه ساعت ۱۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

    در خلاصه داستان آمده است: ابی و جلال برای دزدی وارد خانه‌ای می‌شوند و ابی در جریان دزدی حضور باران و مادرش در خانه می‌شود. او هنگام خروج متوجه خودکشی باران به علت شکست عشقی در برابر پیروز می‌شود، اما به سرعت آنجا را ترک می‌کند و همراه جلال از آنجا دور می‌شود ولی به اصرار ابی، جلال برای نجات باران به خانه برمی گردد و به کمک مادرش او را به بیمارستان می‌رساند. ابی و جلال که از دزدی خانه باران چیز زیادی نصیب شان نشده، تصمیم می‌گیرند به دلیل شرایط مالی خوب پدر باران به نحوی خود را به او نزدیک کنند. از این رو ابی به بیمارستان می‌رود و وانمود می‌کند که می‌تواند شرایطی را فراهم کند تا پیروز پشیمان از رفتار گذشته، دوباره به سوی باران بازگردد. باران که قبول حرف‌های ابی برایش مشکل است، بالاخره می‌پذیرد که در صورت انجام این کار، پول خوبی را از پدرش بگیرد.

    رضا عظاران، جواد رضویان، مهران غفوریان، حدیث فولادوند، مهران رجبی، فلور نظری، داریوش سلیمی و زهره حمیدی در فیلم سینمایی «کلاهی برای باران» بازی کرده‌اند.

    **************************************************

    فیلم سینمایی «مناظره» به کارگردانی «دنزل واشنگتن»، جمعه ۱۱ مهر ماه ساعت ۱۵ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

    در خلاصه داستان فیلم با بازی دنزل واشنگتن، فارست ویتاکر و کیمبرلی الیس آمده است: ملوین بی تالسون استاد دانشگاه تگزاس در خلال سال‌های دهه ۱۹۳۰ امریکاست. او دانشجویان خود را در تیم‌های مناظره کننده تربیت می کند تا در آینده وارد بازی سیاست در آمریکا شوند. در سال ۱۹۳۵ یکی از تیم‌های مناظره کننده ای که او تربیت کرده برای انجام مذاکره ای با یک تیم مناظره کننده از دانشگاه هاروارد مناظره کرده است.

    **************************************************

    فیلم سینمایی «آهسته آهسته» به کارگردانی «هریشکیش ماهاراجه»، جمعه ۱۱ مهر ماه ساعت ۱۷ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

    در این فیلم با بازی آمیتا باچان، دارمندرا، شارمالیا تاگاری خواهیم دید: پریما گیاه شناسی است که با دختری به اسم سولکا آشنا می شود و با او ازدواج می کند سولما شوهر خواهری به اسم راگماندرا دارد که ادعای هوش سرشار دارد لذا آن ها تصمیم می گیرند او را سرکار بگذارند که ...

    **************************************************

    فیلم سینمایی «دیوانه از قفس پرید» به کارگردانی «میلوس فورمن»، جمعه ۱۱ مهر ماه ساعت ۱۹ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

    داستان این فیلم با بازی جک نیکلسون، لوئیز فلچر و ویل سمسون؛ درباره یک مرکز نگهداری از بیماران روانی است که داوطلبانه برای مداوا به آنجا آمده اند. از طرفی یک خانم پرستار سخت گیر با یک انضباط سخت گیرانه تصمیم دارد مقررات و نظم خاصی را در آنجا حکمفرما کند که ....

    **************************************************

    فیلم سینمایی «مزار شریف» به کارگردانی «عبدالحسن برزیده»، جمعه ۱۱ مهر ماه ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

    فیلم «مزار شریف» داستان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در کنسولگری ایران در شهر مزار شریف افغانستان است که به دنبال هجوم نیروهای طالبان منجر به شهادت ۱۰ تن از کارکنان کنسولگری ایران شد.

    حسین یاری، مهتاب کرامتی و مسعود رایگان در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

    **************************************************

    فیلم سینمایی «راه حل بی رحمانه» به کارگردانی «تی یون کیم»، جمعه ۱۱ مهر ماه ساعت ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

    داستان این فیلم با بازی جانگ ریول چوی درباره مردی است که بر اثر اشتباهات زیاد دچار ورشکستگی می شود و اکنون بسیار بدهکار است، او به همراه فردی دیگر درگیر ماجرایی آدم ربایی می شود.

    **************************************************

    **** شبکه کودک

    انیمیشن سینمایی «پرواز» به کارگردانی «پیت داکتر»، پنج‌شنبه ۱۰ مهر ماه ساعت ۱۴ از شبکـه کودک پخش خواهد شد.

    این انیمیشن در مورد پیرمردی است که در شهری بزرگ زندگی می‌کند و از کل جامعه فاصله گرفته است و در تنهایی به‌سرمی‌برد. خانۀ کوچک او در میان آسمان‌خراش‌هایی است که هر روز بلندتر می‌شوند و اکنون شهرداری می‌خواهد خانۀ او را تخریب و تخلیه کند. اما پیرمرد حاضر نیست خانه‌اش را به هیچ‌وجه ترک کند؛ به همین علت با هزاران بادکنک که به خانه‌اش وصل کرده‌است به پرواز درمی‌آید تا سفر پُرماجرایی را آغاز کند.

    **************************************************

    فیلم سینمایی «هوگو» به کارگردانی «مارتین اسکورسز»، جمعه ۱۱ مهر ماه ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد.

    در این فیلم با بازی آسا باترفیلد، چلوی گریس مرتز و کریستوفر لی خواهیم دید: هوگو پسر کوچکی است که بعد از مرگ پدر بر اثر سانحه آتش سوزی، نزد دوست او آقای کلود زندگی می کند و تمام تلاشش را به کار می گیرد تا آدم مکانیکی که پدر قصد تعمیرش را داشته، راه بیاندازد. هوگو در ایستگاه راه آهن و بالای ساعت بزرگ استگاه زندگی می کند و پدربزرگش (ژورژ) که به دلیل اختلاف با پسر (پدرهوگو) رابطه ای با او نداشته در همان ایستگاه یک دکه اسباب بازی فروشی دارد. هوگو از ترس اینکه پدربزرگ او را نپذیرد تا به حال جرات نکرده این موضوع را مطرح کند تا این که دفترچه مربوط به تعمیر آدم مکانیکی دست پدربزرگ افتاده و هوگو مجبور می شود برای به دست آوردن دفترچه اش حقیقت را به ایزابل دختر خوانده پدربزرگ بگوید.

    **************************************************

    **** شبکه امید

    فیلم سینمایی «به رنگ نارنجی» به کارگردانی «جورام لورسن»، چهارشنبه ۹ مهر ماه ساعت ۱۷:۴۵ از شبکه امید پخش خواهد شد.

    در این فیلم با بازی یانیک ون دی ولدی، توماس اکدا و وندی دجکی خواهیم دید: رمکو پسر ۱۱ ساله باهوشی است که به بازی فوتبال علاقه فراوانی دارد. او آرزو دارد که در تیم ملی فوتبال نوجوانان زیر۱۲ سال انتخاب شود.

    **************************************************

    فیلم سینمایی «جعبه موسیقی» به کارگردانی «فرزاد موتمن»، پنج‌شنبه ۱۰ مهر ماه ساعت ۱۷:۴۵ از شبکه امید پخش خواهد شد.

    داستان فیلم درباره پسربچه‌ای به نام علی است که به تازگی مادرش را از دست داده و با فرشته‌ای آشنا می‌شود. این آشنایی ماجراهایی را به دنبال دارد.

    رامبد جوان، نیکی کریمی، شاهرخ فروتنیان، ارسلان قاسمی، داریوش اسدزاده و نگار جواهریان در فیلم سینمایی «جعبه موسیقی» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

    **************************************************

    فیلم سینمایی «ویکتور و راز قصر کروکودیل» به کارگردانی «کریل باس»، جمعه ۱۱ مهر ماه ساعت ۱۷:۴۵ از شبکه امید پخش خواهد شد.

    در این فیلم خواهیم دید: خانواده ای با دو فرزندشان به خانه عمویشان نقل مکان می کنند. عمو سال ها پیش فوت شده است. او سفرهای بسیاری می رفته و به شکار و حیوانات وحشی علاقه ویژه ای داشته است. لذا خانه او مملو از اثاثیه عجیب و مرموز است. از جمله آن که زن خدمتکار و پسر پیرش نیز در همین خانه زندگی می کنند و مرگ نابهنگام دختر نوجوان عمو سال ها پیش بر معمای این خانه افزوده است. ویکتور پسر نوجوان خانواده قصد دارد در میان وسایل عمو به دنبال دلیل مرگ دختر عمویش بگردد که ناگهان متوجه می شود یک نفر به صورت پنهانی به داخل خانه آمده و در میان دفتر خاطرات دختر عمو به دنبال چیزی می گشته است. او کم کم متوجه می شود چند سنگ الماس قیمتی توسط دختر عمویش سال ها قبل در همین خانه پنهان شده و سارق به دنبال سر نخی از این معماست. ویکتور به خانواده و پلیس اطلاع می دهد.

    **************************************************

    **** شبکه افق

    فیلم سینمایی «خاکریز» به کارگردانی «دیمیتری تیورین»، جمعه ۱۱ مهر ماه ساعت ۱۰ از شبکه افق پخش خواهد شد.

    در این فیلم با بازی کریستینا برادکایا، آلکساندر کورشانو، النا لایداوا و پائول پریلاچنی خواهید دید: زندگی خوب مایکل هنگامی که پورتالی را پیدا می کند که به او اجازه می دهد تا در زمان سفر کند، به طرز چشمگیری تغییر می کند. او به جنگ جهانی دوم سفر می کند تا تلاش خود را برای گذر زمان انجام دهد و ...

    **************************************************

    فیلم سینمایی «آخرین شناسایی» به کارگردانی «علی شاه حاتمی»، جمعه ۱۱ مهر ماه ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه افق پخش خواهد شد.

    در این فیلم خواهید دید: عده ای از بسیجیان تخریب چی بعد از باز کردن معبر بر انجام عملیات در اثر بمباران به شهادت می رسند و از این میان تنها دو نفر باقی می مانند تا کار را یک سره کنند. از طرفی حضور نیروها و تجمع آن ها در یک نقطه باعث بیماری و فشار روانی بسیاری می شود. در این میان دو تن از تخریب چی ها به خاک دشمن نفوذ می کنند.

    فرزین اژدری، پیمان شریعتی، غلامرضا علی اکبری، محمدرضا ایرانمنش، شهرام پوراسد و رضا قومی در فیلم سینمایی «آخرین شناسایی» ایفای نقش کرده‌اند.

    **************************************************

    **** شبکه شما

    فیلم تلویزیونی «تنها دلخوشی من» به کارگردانی «حسین عامری»، پنج‌شنبه ۱۰ مهر ماه ساعت ۲۴ از شبکه شما پخش خواهد شد.

    در خلاصه داستان فیلم آمده است: سیما آشپزی در یک خانه سالمندان است که با تنها پسرش امیر زندگی می‌کند. امیر که با دختری عقد کرده، طبق قرار باید خانه‌ای به نام او کند. به همین خاطر مادر را تحت فشار می‌گذارد تا بالاخره سیما سند خانه را تحویل امیر می‌دهد و خودش به خانه‌ای که اجاره کرده، نقل مکان می‌کند.

    زهره حمیدی، پوراندخت مهیمن و پرویز پورحسینی در فیلم تلویزیونی «تنها دلخوشی من» بازی کرده‌اند.

    **************************************************

    فیلم تلویزیونی «عاشقانه هایی بر باد» به کارگردانی «سعید ابراهیمی فر»، جمعه ۱۱ مهر ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش خواهد شد.

    در خلاصه داستان آمده است: صالح رزمنده‌ امدادگری است که در جبهه‌های جنگ مفقودالاثر شده و همسرش فریماه سال‌ها بعد همچنان در انتظار بازگشت او به سر می‌برد. فریماه که به کار نشر کتاب مشغول است، یک روز پیش‌نویس داستانی را برای چاپ دریافت می‌کند که موضوع و محتوای آن برایش بسیار آشناست. او رد پای خودش و صالح را در داستان می‌بیند و به دنبال افرادی که در جبهه با صالح بوده اند می رود، او در این ماجرا به شخصی می رسد که ادعا می کند صالح را نمی شناسد، اما فریماه عکسی از آنها پیدا می کند و معلوم می شود که او با صالح را با هم در جنگ حضور داشتند، دوست صالح در جنگ حالا پزشک یک بیمارستان شده و چون خودش را در ماجرای شهادت صالح مقصر می داند، عذاب وجدان دارد.

    نازنین فراهانی، آشا محرابی، شهرام پوراسد، ستاره پسیانی، بهروز شعیبی و فهیمه رحیم نیا در فیلم تلویزیونی «عاشقانه هایی بر باد» بازی کرده‌اند.


    کد خبر : 2863
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - گزارش - فیلم‌های - پایان - هفته - سیما
  • رمان «پشت در‌های بهشت» درباره حوادث ناشنیده کوفه چاپ شد

    دانشجو

    رمان «پشت در‌های بهشت» درباره حوادث ناشنیده کوفه چاپ شد

    به گزارش گروه  فرهنگی خبرگزاری دانشجو، رمان «پشت درهای بهشت» نوشته رضا کاشانی اسدی درباره رخدادهای پیش و پس واقعه عاشورا و جامعه کوفه در آن‌زمان، به‌تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شده است.

    نویسنده این‌کتاب، مخاطبش را به شهر کوفه و زمانی می‌برد که ۱۰ هزار نامه برای امام حسین (ع) فرستاده شده و از او دعوت کرده‌اند برای امامت به کوفه بیاید. اما با ورود عبیدالله بن زیاد، ورق برمی‌گردد و کوفه روی دیگرش را نشان می‌دهد. در نتیجه کوفه در اختیار ابن‌زیاد قرار گرفته و مردم شهر و قبایل برای بیعت با او، از هم سبقت می‌گیرند.

    داستان این‌رمان درباره جوانی به‌نام موقع است که مقابل پدر خود می‌ایستد و خواستار رسیدن به لشگر امام حسین (ع) است. موقع، شاگرد ویژه حبیب‌بن‌مظاهر (ع) است. وقتی حبیب به قصد پیوستن به امام حسین(ع) از کوفه خارج می‌شود، موقع با واقعیتی روبرو می‌شود که ...

    رضا کاشانی اسدی در رمان «پشت درهای بهشت»، فضای خدعه و خفقان زمان شهادت امام حسین(ع) را تصویر کرده و برخی از عبرت‌های ماجرای عاشورا را در قالب داستان بیان کرده است. او با استفاده از روایات تاریخی، ماجرای زندگی فردی را به تصویر کشیده که بخشی از زوایای پنهان آن‌برهه تاریخی را برای مخاطب روشن می‌کند.


    کد خبر : 2862
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - رمان - «پشت - در‌های - بهشت» - درباره - حوادث - ناشنیده - کوفه - چاپ
  • «زعفران» متفاوت را از شبکه دو سیما ببینید/ دعوت از ۲ مهمان ویژه

    دانشجو

    «زعفران» متفاوت را از شبکه دو سیما ببینید/ دعوت از ۲ مهمان ویژه

    به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی شبکه دو سیما، «زعفران»؛ برنامه صبح جمعه‌های شبکه دو به مناسبت روز ناشنوایان این هفته به صورت ویژه‌ای روانه آنتن خواهد شد.

     کیخسرو رنگرز حق؛ گوینده اخبار ناشنوایان و عضو هیات مدیره انجمن ناشنوایان ایران یکی از مهمانان این برنامه است و در بخشی دیگر «زعفران» میزبان سیمین ثقفی؛ مشاور گردشگری و فعال حوزه رسانه خواهد بود.  

    جشنواره تعاملی زعفران پل ارتباطی بین همه کسانی است که در حوزه‌های صدا، تصویر، متن، خلاقیت، ترکیب مهارت‌های فنی در حوزه صدا و تصویر، نمایش تخصص‌هایی دارند که برای مخاطب ارزشمند است اما به واسطه شرایط فعلی همه‌گیری کرونا از یکدیگر دور افتاده‌اند.

    «زعفران» برنامه ای از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو به تهیه‌کنندگی محمد سلوکی و اجرای الهه پرسون است که جمعه‌ها ساعت ۱۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.


    کد خبر : 2861
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - «زعفران» - متفاوت - شبکه - سیما - ببینید - دعوت - مهمان - ویژه
  • نقد «نظامی‌ها» بدون قواعد زبان بدن در نظامی‌گری

    دانشجو

    نقد «نظامی‌ها» بدون قواعد زبان بدن در نظامی‌گری

    گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو : ارتش «چرا» ندارد! این شاید معروف‌ترین جمله در بین نظامی‌ها باشد، به طوری که اگر کسی کمترین آشنایی با نظامي‌گری داشته باشد حتما آنرا شنیده است. معنای این جمله هم در خودش مستتر است. برای فعالیت ارتش و یا به تعبیری نیروهای نظامی جای هیچ سوالی نیست.

    اساسا نظاميان در دنیا به داشتن روحيه‌ای سخت و خشک معروف‌اند. روحیه‌ای که شاید پاسخگویی در آن بی معنا باشد. اما اینجا و در ایران مثل خیلی چیزهای دیگر این مورد هم تفاوت دارد.

    نقد

    در ایرانِ پس از انقلاب چهره نظامیان آن چهره خشک و سخت نیست. نظامیِ جمهوری اسلامی، آن صورت عبوس و خشونت‌ را که ندارد هیچ، بلکه اغلب سراسر مهر است. به یاد آورید خنده‌های دلچسب سردار شهید شوشتری را، به یاد آورید خوش و بش کردن سردار شهید کاظمی با سربازان را، به یاد آورید آن عطوفت و مهربانی‌های چمران را... و مگر تمام می‌شود این قصه که سوژه‌اش گفتن از مهربانی نظامیان مکتب خمینی است.

    البته ملت هم هميشه قدردان تلاش نظامیان بوده و هستند، نمونه اش را در چند ماه گذشته باید جستجو کرد، روزگاری که پیکر حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش به ایران آمده بوده و چه اقيانوس بی‌کرانه‌ای از خروش و غیرت و عشق در جای جای این سرزمین به راه انداخته بود.

    نقد

    اما با تمام این حرف‌ها، با تمام خوبی‌هایی که از آنها یاد شد، سوالات و شبهات و حتی انتقاداتی به فعالیت نیروهای مسلح در ایران وجود دارد، شاید مشابه هر دستگاه دیگری که مشغول فعالیت است. خب هرچه دستگاهی فعال‌تر طبیعتا انتقاد و حرف و حدیث هم بیشتر، چیزی شبیه همان قطاری که حرکت می‌کند و سنگ هم می‌خورد.

    این روزها بدون توقف در تازه ترین سری خود سراغ همین سوالات و شبهات رفته است. سراغ سوال و جواب از سپاه پاسداران! نگارنده با اینکه سالیانی در رسانه فعال بوده‌ نمونه‌ای برای این کار سراغ ندارد. عده‌ای جوان بیایند، جوانانی که مطالبه‌گر هم هستند، جوانانی که شاید آگاه به شیوه درست سوال پرسیدن از یک مسول درجه دار باشند، این جوان‌ها آمده‌اند، صراحتا یک نفر رده بالای نظامی را نقد می‌کنند.

    نقد

    اگر قسمت‌های قبلی بدون توقف میزبان مسولانی از اقشار مختلف بود از حوزوی و دانشگاهی گرفته تا فرهنگی و هنری، اما این‌بار یک نظامی مقابل جوانان نشسته است. یک نظامی که حتی در دیسیپلین کاری‌اش شیوه ایستادن و نشستن افراد جلوی او باید تابع قوانینی باشد.‌ بدون توقفِ سردار نقدی از این منظر هم بی‌مانند است که جوانی قواعد زبان بدن در نظامی‌گری را کنار بگذارد با مسول رده بالای نیروهای مسلح کشورش راحت صحبت کنند.

    نقد

    حال اگر به ماجرا را از دید همان نظامیان نگاه شود، باز هم عیار این قسمت نمایان می‌شود. اگر زاویه دید ما درجه‌داری بلند مرتبه باشد، او چقدر سوال بی‌جواب دارد که هر کدامشان مي‌تواند منجر به غیبت در برنامه‌ شود؟ مثل این سوال‌ها؛ در مقابل این شبهات باید چه کرد؟ برای پاسخگويی سوالات چه کسی مناسب‌تر است؟ اگر پاسخ‌های نامناسبی به سؤالات داده شود چه؟ اگر کسی در پی سوال اهانتی کرد چه؟ نکند به خاطر پاسخ به سوالی کنترل فضا از دست برود و مسئله‌‌ای محرمانه بین عموم جامعه سرباز کند؟

    نقد

    سردار نقدی اما خطر انتقاد پذیری جلوی دوربین را به جان خرید تا بلکه بتواند گرهی از افکار عمومی بگشاید اما چه بسیارند که عملکرد چند ساله‌شان، گره‌های بزرگی در ذهن مردم ایجاد کرده و هرگز هم به فکر گشودن این گروه‌ها نبودند. کاش روزگاری برسد که بتوان از برخی مسولان و دولتمردان غایب در بدون توقف هم به راحتی سوال کرد، بلکه دوایی برای ذهن مردم باشد.

     


    کد خبر : 2860
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - نقد - «نظامی‌ها» - بدون - قواعد - زبان - بدن - نظامی‌گری
  • وزیر ارشاد: تلاش مجموعه‌های فعال در دفاع مقدس الگویی برای دهه پنجم انقلاب است

    دانشجو

    وزیر ارشاد: تلاش مجموعه‌های فعال در دفاع مقدس الگویی برای دهه پنجم انقلاب است

    به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سید عباس صالحی در حاشیه بازدید از نمایشگاه چهلمین سال دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس گفت: هر چند فرصت محدودی برای بازدید از غرفه‌های نمایشگاه داشتم،  ولی دیدن چنین نمایشگاهی فرصتی را برای انسان فراهم می‌کند تا کار‌های مختلف دفاع مقدس را به صورت تجمیع شده ببیند و اینکه چگونه مجموعه‌های بسیار مختلفی در دفاع مقدس نقش داشتند و همین مجموعه‌ها می‌توانند برای دهه پنجم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش‌های بیشتری داشته باشند.  

    وی افزود: در همین فرصت چند نکته وجود داشت. مثلاً عزیزان ما در جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس کار‌های قابل توجهی در فضای پشتیبانی جنگ داشتند و البته اکنون نیز کار‌های بسیاری صورت گرفته که کم نیست، ولی اگر توجه کنیم متوجه می‌شویم حجم و میزان اتفاقاتی که در فضای عزیزان ایثارگر ما در جهاد سازندگی در ایام دفاع مقدس بوده نسبت به کار‌های کنونی آنقدر نیست.

    صالحی ادامه داد: وقتی این موارد در کنار هم قرار می‌گیرد، متوجه می‌شویم که در چه زمینه‌هایی رشد بیشتری پیدا کردیم و در چه زمینه‌هایی کار بیشتری لازم داریم یا مثلاً در حوزه وزارت امور خارجه همانگونه که مشخص است بخشی از اسناد ما به حوزه وزارت خارجه مربوط می‌شود. طبعاً این حرکتی که اتفاق می‌افتد تا سند‌های دیپلماسی جنگ را بیشتر پیدا کنیم و اگر کم داریم این‌ها را به سرعت جبران کنیم.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی زمینه را پدید می‌آورد تا ببینیم در چه مواردی تکافو و تلاشمان سرعت مناسب را داشته و در کجا باید تلاش بیشتری را انجام دهیم. البته‌ نمی‌خواهم بگویم کاری انجام نگرفته، ولی منظورم این است که نسبت به حجم تلاش‌های دوران دفاع مقدس باید کار‌های بیشتری صورت گیرد.  

    نمایشگاه ملی دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت در یک نگاه

    به گزارش ایرنا،  نمایشگاه ملی دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت با عنوان «اقتدار۴۰» با حضور محمدباقر قالیباف، سردار باقری رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح و سایر مسوولان لشکری و کشوری در باغ موزه دفاع مقدس افتتاح شد.  

    در آیین گشایش این نمایشگاه ۵۶ طرح کلان تحقیقاتی و مطالعاتی حوزه دفاع مقدس که بعد از ۱۳ سال کار به اتمام رسیده است، رونمایی شد. همچنین در این نمایشگاه که به «اقتدار۴۰» معروف است، بخش‌های مختلفی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه ستادی، معاونت‌ها و سازمان‌ها حضور دارند.

    معاونت امور فرهنگی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، معاونت امور مطبوعاتی، دبیرخانه شورای فرهنگی و عمومی، امور زنان و  کتابخانه،   نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،   بنیاد بازی‌های یارانه‌ای، خبرگزاری جمهوری اسلامی، سازمان اوقاف و خیریه، سازمان حج و زیارت، سازمان سینمایی، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و خبرگزاری ایپنا از جمله سازمان‌ها و نهاد‌هایی هستند که دراین نمایشگاه مشارکت و حضور دارند.

    نشست‌های تخصصی، اجرای تئاتر خیابانی توسط مرکز هنر‌های نمایشی، نشست‌های تخصصی با حضور استادان فرهنگی، هنری و ادبی، نمایش کتاب‌های تخصصی در حوزه ایثار و شهادت از جمله برنامه‌هایی است که در این دوره از نمایشگاه در حوزه ایثارگران، ایثار و شهادت تولید شد.

    همچنین نشست‌های تخصصی با توجه به موضوع نشست با حضور متخصصان علمی، دفاعی، فرهنگی و هنری برگزار شد. موزه دفاع مقدس در شهر‌های اردبیل، ایلام، البرز، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، خراسان رضوی، قم و مرکزی توسط رییس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

    نمایشگاه ملی دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت با عنوان «اقتدار۴۰» و با شعار محوری «ما قوی هستیم» به مناسبت چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس، از ۲ تا ۱۱ مهر از ساعت ۹ تا ۱۷ در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپا است.

    کد خبر : 2859
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - وزیر - ارشاد - تلاش - مجموعه‌های - فعال - دفاع - مقدس - الگویی - دهه - پنجم - انقلاب
  • آنچه مردم دنیا درباره آمریکا از شبکه‌های برون مرزی ایران می‌بینند / خانه‌ای شكلاتی كه آب می‌شود!

    دانشجو

    آنچه مردم دنیا درباره آمریکا از شبکه‌های برون مرزی ایران می‌بینند / خانه‌ای شكلاتی كه آب می‌شود!

    گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو: يك سوال همواره بر فعاليت شبكه هاي برون مرزي ايران سايه افكن بوده؛ اينكه چرا بايد بودجه كشور ما براي آگاهي ملت هاي ديگر هزينه شود؟

    اما سوالی دقيق تر اینست که آیا درون امريكا هم همان قدرتي وجود دارد كه در رسانه هاي آمريكايي ديده مي شود؟ اینکه آمریکا به دلیل جذب دارایی و دانشمندان موفقیت های علمی و صنعتی دارد بر کسی پوشیده نیست اما این روند قطعا عایدی چندانی برای مردم خود ایالات متحده نداشته و نخواهد داشت. آنها در شرایط عادی زندگی می کنند و چه بسا به دلیل برخی مسائل مانند فاصله طبقاتی و نیز تبعیض نژادی با بحران های بزرگ تری نسبت به کشورهای دیگر دست و پنجه نرم می کنند. اینکه آمریکا قدرت نظامی بالایی دارد یا به فضا راه یافته چقدر موجب کاهش فقر یا تبعیض در میان مردم ایالات متحده شده است؟

    خانه‌ای

    بیشتر مولفه ها در آمریکا ابعاد بزرگ تری دارد مانند مصرف گرایی اما به همان اندازه نیز ظلم و آلام بشری برای مردم خود آمریکا بسیار بزرگ است. امریکا ابرقدرت است اما نمی خواهد مشکلات اجتماعی درون کشورش را حل کند. این نکته مهمی است که برعکس آن در رسانه های جمعی آمریکا به نمایش درمی آید.

    دنیایی از شادی، ارزشمندی، تلاش و عدالت در رسانه های غربی با نام امریکا همراه می شود و فرصت، برادری و آزادی را ارزش های آمریکایی عنوان می کنند. به راستی اگر چنین بود اکنون شاهد تظاهرات مردم علیه گرسنگی، خشونت قضایی، تبیعض نژادی و برابر نبودن فرصت ها در امریکا بودیم؟

    حقایق درون کشور امریکا هرگز توسط رسانه های بین المللی به جهان مخابره نمی شود. این درست است که ثروت جهان به آمریکا سرازیر می شود اما بهره اکثریت مردم از آن فقط به حد زنده ماندن است. این جدای از مشکل رنگ پوست و ... است. قوانین امریکا برای طبقه ثروتمند  با سایر اقشار، زمین تا آسمان متفاوت است.

    خانه‌ای

    این موارد باید به اطلاع همه مردم جهان برسد. رسانه های آزاداندیش که به عنوان آلترناتیو رسانه های بین المللی مطرح غربی مشهور شده اند می توانند این وظیفه را در معرفی درون امریکا به جهان انجام دهند. اولین رسانه برون مرزی که توانست در این مسیر گام بردارد پرس تی وی بود. دقیقا به همین دلیل هم با انبوه مشکلات مواجه شد تا نتواند ماهیت درونی امریکا را نشان دهد.

    هر چند این شبکه نخبگان و منتفدان غرب را به خود جذب کرد اما مردم آمریکا همچنان به رسانه های امریکایی و غربی اعتماد داشتند. اکنون می توان همان بی عدالتی درون جامعه ایالات متحده که در صفحه پرس تی وی در 13 سال گذشته به نمایش در آمده بود را در اعتراض های مدنی وآشوب های خیابانی حال حاضر آمریکا به نظاره نشست.

    اکنون دقیقا زمانی است که باید شبکه های برون مرزی ایران به ویژه پرس تی وی تقویت شوند حال آنکه به دلیل نبود ردیف بودجه مستقل وحمایت قطره چکانی بعید به نظر می رسد از این فرصت کم نظیر بتوان استفاده کرد.

    مردم ایالات متحده در روندی شتابان هر روز بیشتر از روز قبل به رسانه های غربی بی اعتماد می شوند و در جست و جوی رسانه ای هستند که حقیقت را با دروغ نیالاید.

     آنچه مردم کمتر در مورد امریکا می دانستند

    خانه‌ای

    صنعت زندان به معنای صنایعی نیست که در ساخت محل زندان یا وسایل آزار و اذیت زندانیان نقش دارد بلکه منظور استفاده رایگان و دقیقا برده داری صنایع آمریکایی از زندانیانی است که با دستور سیستم قضایی فاسد آمریکا در زندان به سر می برند و به عنوان چیزی بدتر از کارگر رایگان به هر کاری حتی اعمال ضد انسانی و ضد اخلاقی وادار می شوند.

    این بخش برای زنان زندانی به این معنی است که مجبور به تن فروشی شوند. حالا نهادهای حقوق بشری و جنبش های فمینیستی از این حقایق آگاه هستند یا خبری ندارند؟ اگر خبر ندارند می توانند برنامه های پرس تی وی مانند (( ما مردم)) را تماشا کنند و از حقایق پشت پرده یک امپراطوری رو به سقوط آگاه شوند.

    اندیشمندان غربی از روژه گارودی مسلمان تا امانوئل تُد یهودی سقوط امپراطوری آمریکا آن هم به دست مردم خود آن کشور را پیش بینی کرده بودند. کافیست کتاب های آنان را که برای دو سه دهه قبل است، بخوانیم. گویی آنان حقایق امروز را می دیدند. البته کار سختی هم نیست اگر وضعیت داخلی و حقایق خوب و بد یک کشور را بدانید به سهولت می توانید حوادث بزرگ آینده آن را تا حدودی برآورد کنید. اما سوال اینجاست که حقیقت را از کدام منبع می توان به دست آورد. همه مردم یک کشور که نمی توانند مانند دو شخصیت فوق استاد دانشگاه باشند و از قشر نخبه به حساب بیایند.

    خوشبختانه فضای مجازی فرصتی کم نظیر در اختیار مردم غرب نهاده تا بتوانند از زیر بهمن سنگین رسانه های فریبنده آمریکایی و انگلیسی سری بیرون آورند و رسانه ای آزاداندیش مانند پرس تی وی و ... را ببینند.

    قدرت بي نظير خيالي و مردم گرسنه در خيابان

    خانه‌ای

    اکنون زمانی است که آشوب نه تنها در یک شهر در بازه زمانی چند روز تا یک هفته بلکه به مدت چند ماه همه ایالت های آمریکا را فراگرفته و ما بهترین فرصت را برای خط دادن به مردم خشمگین بحران زده ایالات متحده در اختیار داریم.

    به سوال ابتدای بحث بازگردیم؛ نشان دادن حقایق تلخ درون جامعه و حکومت آمریکا توسط شبکه های برون مرزی برای مردم خود امریکا می تواند آنها را از رویاهای آمریکایی بیدار سازد تا بدانند خانه شکلاتی که مجموعه های خیال باف مانند سی ان ان و ای بی سی یا فاکس نیوز برای آنها  نمایش می دهند توهم است.

    با آب شدن این خانه شکلاتی خیالی است که دولت آمریکا با مردم ایالات متحده برخورد خواهد كرد و ديگر صلح مسلحي كه در گذشته در داخل آمريكا وجود داشت از ميان مي رود، یا آنکه وادار مي شود خواسته های معیشتی به حق آنها را اجابت کند. در آن شرایط فرصت و بودجه ای برای جنگ افروزی در خاورمیانه باقی نمی ماند.

    مزیت دیگر این اطلاع رسانی توسط شبکه هایی مانند پرس تی وی این است که مردم آمریکا متوجه می شوند پول مالیاتی که می دهند به جای خدمات رفاهی به بمب و موشکی تبدیل می شوند که مردم بدبخت و ضعیف در یمن، افریقا،  افغانستان را می کشد. پرس تي وي هم اقدامات جهاني كاخ سفيد را به مردم امريكا نشان مي دهد هم وضعيت درون ايلات متحده را به ساكنان ينگه دنيا مي نماياند.


    کد خبر : 2858
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - آنچه - مردم - دنیا - درباره - آمریکا - شبکه‌های - برون - مرزی - ایران - می‌بینند - خانه‌ای - شكلاتی - می‌شود!
  • شبکه اینترنتی «امروز» راه اندازی می‌شود/ فعالیت زیر نظر سازمان صدا و سیما

    دانشجو

    شبکه اینترنتی «امروز» راه اندازی می‌شود/ فعالیت زیر نظر سازمان صدا و سیما

    به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علی پاکدامن گفت: طی برنامه ریزی‌های انجام شده، بناست شبکه اینترنتی «امروز» با برنامه‌های جذاب و متنوع آغاز به کار کند.

    وی ادامه داد: این شبکه تحت نظر سازمان صداوسیما، برنامه‌های خود را در پلتفرم «آیو» ارائه خواهد داد و هم زمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) آغاز به کار خواهد کرد. این شبکه از برنامه‌های متنوعی برخوردار است و به علایق همه گروه‌های سنی در آن توجه شده است.

    پاکدامن توضیح داد: ما در این شبکه قصد داریم از جوانان حمایت کنیم و برنامه‌های ویژه‌ای برای این گروه سنی خواهیم داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به برنامه‌ای در حوزه موسیقی اشاره کرد که به کشف استعداد‌های جوانان خواهد پرداخت و در مرحله نهایی ۳ برگزیده خواهد داشت.

    وی ادامه داد: این نکته از اهمیت بسیاری برخوردار است که تمام برنامه‌های این شبکه در چارچوب خانواده تولید خواهد شد و ما محیطی امن را طراحی خواهیم کرد که مردم با خیال راحت و خانوادگی به تماشای برنامه‌های ما بنشینند. ضمن اینکه موضوع مهم دیگری که برای ما اولویت دارد، بحث تکریم پیشکسوتان است.

    مدیر شبکه امروز عنوان داشت: در همین راستا باشگاه پیشکسوتان را هم طراحی کرده ایم و راه اندازی آن را در دستور کار قرار داده ایم تا بتوانیم از این طریق به هنرمندان پیشکوتمان خدمت کنیم. البته این را هم متذکر شوم که جدول پخش برنامه‌های شبکه تا نوروز نیز آماده شده و ما با دست پر به استقبال بهار ۱۴۰۰ خواهیم رفت.

    پاکدامن همچنین از طراحی برنامه‌های آموزشی خبر داد و گفت: ما آموزش هنر‌ها و فنون مختلف را هم در دستور کار داریم و بنا به نیاز مخاطبان به آن‌ها مهارت‌های گوناگون را آموزش می‌دهیم.

    وی در پایان از ساخت سریالی جدید خبر داد و گفت: این سریال در فضای آپارتمانی می‌گذرد و ویژه دوران کرونا و قرنطینه تولید شده است. از نکات مهم و قابل توجه این سریال این است که کاملا تعاملی است و مخاطبان با آن ارتباط دوسویه دارند.

    کد خبر : 2857
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - شبکه - اینترنتی - «امروز» - راه - اندازی - می‌شود - فعالیت - زیر - نظر - سازمان - صدا - سیما
  • مجموعه داستان کودک رضوی از سوی انتشارات سروش منتشر شد

    دانشجو

    مجموعه داستان کودک رضوی از سوی انتشارات سروش منتشر شد

    به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «پرواز پروانه‌ها»، مجموعه داستان کودک رضوی به اهتمام مریم بصیری از سوی انتشارات سروش منتشر شد.

    این مجموعه شامل داستان‌های رضوی برای کودکان و نوجوانان است. مجموعه سعی دارد کرامات امام رضا علیه‌السلام و آداب زیارت را از زبان‌کودکان برای کودکان بازگو کند و آن‌ها را با مشهد و امامی که در این شهر مدفون است، آشنا کند.

    پرواز پروانه ها، شامل سیزده داستان از خانم‌ها حمیده مقدسی، زهرا اخلاقی، زینب بخشایش، سارا اسماعیلی، بنت‌الهدی قاسمی، طهورا کریمیان، فاطمه طوسی، رقیه بابایی، فاطمه‌زهرا پوریایی، شیما پوریایی، معصومه کرمی، فاطمه اکبری اصل، و فاطمه کوثری‌نیا است.

    مریم بصیری هفته گذشته درباره این کتاب به فارس گفته بود: این مجموعه شامل داستان‌های رضوی برای کودکان است. شخصیت‌های اصلی هم گاه کودک، گاه جونده‌ای، چون موش، گاه پرندگانی، چون کلاغ، زاغ و گنجشک، گاه گل‌ها، گاه وسایل خیاطی، گاه تسبیح، درِ حرم و کفش زائران و... هستند که با تکنیک تشخّص، زنده‌نمایی و جان‌پنداری نوشته شده‌اند.

    این مجموعه سعی دارد کرامات امام رضا علیه‌السلام و آداب زیارت را از زبان‌کودکان برای کودکان بازگو کند و آن‌ها را با مشهد و امامی که در این شهر مدفون است، آشنا کند. برای این کار هم دوستان کار‌های مشابه را بررسی کرده و طرح‌های تاریخی یا معاصر خود را ارائه دادند. کار من فقط بررسی ایده‌ها، طرح‌ها، نظارت در مراحل نگارش، نقد و نظر، بازخوانی‌های مکرر و ویرایش مختصر برای ارائه آثار به ناشر و پیگیری مراحل چاپ بود.

    در واقع پس از تشکیل کارگاه ضامن آهو و بعد از بررسی کلی ایده و طرح، در نهایت طرح هفتاد داستان کوتاه و پنج رمان را تأیید کردم که همه به همت دوستان کارگاه نوشته شد. داستان‌های دو مجموعه «یک مشت نخودچی» و «پرواز پروانه‌ها» هم، نمونه‌ای از همین هفتاد داستان هستند که هر دو توسط انتشارات سروش منتشر شدند.

    گفتنی است کتاب مجموعه داستان «پرواز پروانه‌ها» در ۸۶ صفحه و با قیمت ۲۴ هزار تومان توسط انتشارات سروش منتشر شده است.

    کد خبر : 2856
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - مجموعه - داستان - کودک - رضوی - سوی - انتشارات - سروش - منتشر
  • «ادوارد اسنودن» ۵.۲ میلیون دلار جریمه شد

    دانشجو

    «ادوارد اسنودن» ۵.۲ میلیون دلار جریمه شد

    به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، دادگاه فدرال آمریکا حکم کرد که درآمد کتاب افشاگر «ادوارد اسنودن» باید به دولت ایالات متحده تعلق بگیرد.

    وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد «ادوراد اسنودن» به خاطر انتشار کتاب حاوی اطلاعات محرمانه به پرداخت ۵.۲ میلیون دلار جریمه، محکوم شده است.

    طبق دستور دادگستری ایالات متحده، آمریکا بیش از ۵.۲ میلیون دلار از حق امتیاز کتاب افشاگرانه «ادوارد اسنودن»، پیمانکار آژانس امنیت ملی سابق، برخوردار خواهد بود.

    روز سه شنبه دادگاه حوزه ایالت ویرجینیا همچنین به ایجاد اطمینان برای دولت جهت هرگونه درآمد آینده از کتاب اسنودن، که موضوع یک پرونده قضایی فدرال است، رای مثبت داد.

    وکیل اسنودن هنوز در مورد این خبر اظهار نظر نکرده است.

    در سپتامبر ۲۰۱۹، دولت ایالات متحده از اسنودن، که در روسیه اقامت دارد، به دلیل انتشار کتابی با عنوان «بایگانی همیشگی» که به گفته ایالات متحده نقض توافق نامه های عدم افشاگری است که وی هنگام کار در NSA و آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» امضا کرده است، شکایت کرد.

    ایالات متحده ادعا می کند که اسنودن این کتاب را بدون ارسال آن به آژانس های آمریکایی برای بررسی قبل از انتشار، بر خلاف توافق نامه هایی که هنگام کار در آژانس ها امضا کرده، منتشر کرده است. مقامات ایالات متحده به دنبال جلوگیری از انتشار کتاب اسنودن نبودند بلکه به دنبال توقیف کلیه عواید و درآمد آن بودند.

    دسامبر گذشته، دادگاه فدرال در ویرجینیا دریافت که اسنودن تعهدات خود را در قبال CIA و NSA را نقض کرده اما قضاوت را به بعد از جبران احتمالی اسنودن موکول کرد. حالا اما در حکمی که روز سه شنبه صادر شد، دادگاه با بیش از ۵.۲ میلیون دلار، رای را به نفع دولت ایالات متحده صادر کرد.

    لازم به ذکر است که دعاوی مدنی درباره این کتاب جدا از اتهامات کیفری است که دادستان بر اساس قانون جاسوسی ایالات متحده مصوب سال ۱۹۱۷، علیه اسنودن تشکیل داده است.

    کد خبر : 2855
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - «ادوارد - اسنودن» - میلیون - دلار - جریمه
  • بنی فاطمه در فراق اربعین خواند + فیلم

    دانشجو

    بنی فاطمه در فراق اربعین خواند + فیلم

    به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نماهنگ «فراق» با نوای سیدمجید بنی فاطمه برای حال و هوای دلتنگی این روز‌های مردم ایران در فراق سفر به کربلا در ایام اربعین حسینی منتشر شد.

    متن شعر این نماهنگ به شرح زیر است:

    از دوری قلبم خونه، بی تاب و سرگردونه
    تو آسمون چشمام، صد ابر پر بارونه

    این دوری ناتموم، قلبم رو می‌لرزونه
    لیلای من غیر از تو کی دردم رو می‌دونه

    حرم، هوا زده به سرم، حرم به پات می‌ریزه پرم
    حرم، قسم داده مادرم، حرم به قربون تو برم

    خدا محبت تو رو با بلا گره زده به دلا
    که آتیش غم تو، به پا شده تو سینه ما

    این نماهنگ را اینجا بببینید:
     

    کد خبر : 2854
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - بنی - فاطمه - فراق - اربعین - خواند - فیلم
  • ساماندهی سالمندان در «شکلات تلخ» / رفتار مناسب و توجه برگ برنده

    دانشجو

    ساماندهی سالمندان در «شکلات تلخ» / رفتار مناسب و توجه برگ برنده

    به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مجتبی احمدی تهیه کننده شکلات تلخ گفت: در هفته سالمندان و گرامیداشت موی سپیدان این بار به نکات جالبی از زندگی این عزیزان از زاویه ایی متفاوت رسیدیم، این افراد که برکات و چشم و چراغ خانواده‌ها هستند نیاز‌هایی متفاوت با دیگر اقشار جامعه دارند.

    وی ادامه داد: در این برنامه تلاش کردیم با حضور کارشناسان مختلف ابعاد متفاوتی از زندگی سالمندان را مورد توجه قرار دهیم و از تک تک افراد خانواده تا مسئولین مطالبات اینگونه افراد را تحلیل کردیم. در این برنامه تلاش کردیم به جایگاه سالمندان در جامعه توجه بیش‌تری داشته باشیم و موضوعاتی، چون دوران بازنشستگی، بیمه و درمان و البته آسیب هایی، چون سالمند آزاری را مورد بررسی قرار دهیم.

    تهیه کننده این برنامه گفت: در برنامه روز شنبه با حضور دکتر آرام رییس بهزیستی شهر تهران، دکتر دلبری رییس انجمن سالمندان، دکتر زمان پور روان شناس حوزه سالمندان، دکتر رضازاده روان شناس حوزه آسیب‌های اجتماعی وتعدادی از سالمندان به ابعاد مختلف زندگی سالمندان خواهیم پرداخت.

    برنامه «شکلات تلخ» شنبه و سه شنبه حوالی ۱۳/۳۰ و روز‌های یکشنبه و چهارشنبه بعد از اخبار بامدادی روی آنتن شبکه ۵ سیما می‌رود.

    کد خبر : 2853
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - ساماندهی - سالمندان - «شکلات - تلخ» - رفتار - مناسب - توجه - برگ - برنده
  • تقدیر مجموعه‌های فرهنگی حلب از نمایش «الشمس تشرق من حلب»

    دانشجو

    تقدیر مجموعه‌های فرهنگی حلب از نمایش «الشمس تشرق من حلب»

    به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، گروه‌ها و انجمن‌های هنری و فرهنگی سوریه ، هر شب با حضور در محل اجرای نمایش «الشمس تشرق من حلب» از کورش زارعی کارگردان این نمایش تقدیر به عمل می آورند.

    گروه‌های فرهنگی سوری با ابراز خرسندی از فعالیتهای مشترک فرهنگی میان ایران و سوریه، نمایش هایی چون «الشمس تشرق من حلب» را اتفاقی مثبت در این مسیر می‌دانند.

    «الشمس تشرق من حلب» (خورشید از حلب طلوع می کند) با استفاده از بازیگران سوری و به زبان عربی در شهرهای حلب و دمشق روی صحنه می رود.

    این نمایش محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است و کوروش زارعی آن را کارگردانی می کند.


    کد خبر : 2852
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - تقدیر - مجموعه‌های - فرهنگی - حلب - نمایش - «الشمس - تشرق - حلب»
  • حمایت از هنرمندان دغدغه دولت نیست/ عدم پیوستن به کنوانسیون کپی‌رایت برای برخی سودآور است

    دانشجو

    حمایت از هنرمندان دغدغه دولت نیست/ عدم پیوستن به کنوانسیون کپی‌رایت برای برخی سودآور است

    به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، بامداد امروز(شنبه) هفتاد و هفتمین قسمت از برنامه سینمایی هفت با حضور منتقدان سینما و کارشناسان رسانه روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.

    میزگرد نخست برنامه به بررسی وضعیت قانون کپی رایت در سینمای ایران و قاچاق آثار سینمایی باحضور محمد هادی میر شمسی (حقوق دان و استاد دانشگاه ) و امیر سیدزاده (تهیه کننده) برگزار شذ.

    محمدهادی میرشمسی در ابتدای این میز گفت: بحث کپی رایت شاخه ای از حقوق مالکیت فکری است که شروع آن از سده 18 میلادی است. تعداد 188 کشور به این کنوانسیون ملحق شده اند. مثلا تاجیکستان که از کشورهای مجاور ایران است به این سازمان جهانی ملحق شده ولی ایران هنوز ملحق نشده است.

    وی گفت: در سطح ملی قانون حمایت از حقوق مولفان وجود دارد که در سال 1348 مصوب شد ولی هنوز به روز نشده است. بعد از سال 1348 در سال 1352 ، 11 ماده به آن اضافه شده است. از لحاظ کارشناسی امید داشتیم که در مجلس قبلی به تصویب برسد و الان در کمیسیون های مختلف در حال بررسی است ولی امید زیادی ندارم. مباحث کپی رایت شاخه های مختلفی را در بر میگیرد اینکه بخواهیم به یک اتفاقی نظر مشترک برسیم سخت است. یک اهتمام جدی برای این موضوع وجود ندارد.

    بحث

    وی ادامه داد: اگر ما فرایند الحاق ایران را به مقررات کپی رایت در نظر بگیریم در اواخر دولت احمدی نژاد یک لایحه ای در دست بررسی بود برای پیوستن به کنوانسیون برن و رم که در واقع این دو مکمل هم هستند. اما بعد از آن دوباره به فراموشی سپرده شد.

    میرشمسی گفت: بحث از حمایت از هنر در الویت دولتمردان ما نیست چون اگر در الویت بود بررسی میشد. عرض من این است که ارزیابی کنیم که الحاق به این ها به نفع ما هست یا نیست؟

    وی در پایان سخنانش گفت: اگر ما به اینکه قانون سال 1348 چه موضوعاتی را پوشش میدهد نگاه کنیم ، مواردی را پوشش نمیدهد اما آیا همان موارد پوشش دهنده را اجرایی میکند؟ این قانون نسبت به گسترده و موضوعی که دارد ناقص نیست. یک خلا دادرسی و یک خلا فرهنگی در این قانون وجود دارد. احترام گذاشتن به آثار فکری دیگران برایمان جا نیافتاده است. در کنار بحث تقویت قانون بحث فرهنگسازی را نباید غافل شویم.

    بحث

    امیر سیدزاده، تهیه کننده سینما گفت: متاسفانه متولیان فرهنگی ما دغدغه فرهنگی ندارند دیگر به فکر برخی اتفاقات نیستند. متاسفانه با گذشت چهل سال از انقلاب در جامعه هنری ما زیر ساخت های فرهنگی وجود ندارد و هنرمندان به عنوان مظلوم ترین قشر متضرر میشوند.

    این تهیه کننده خاطرنشان کرد: ما قانون قاطعی در این زمینه نداریم. حدود 12 کشور به این قانون نپیوستن که ایران جز آن است. منافع نپیوستن به این قانون از پیوستن آن برای افراد بیشتر است. در بخش خصوصی برخی کار چاق کن و در بخش دولتی هم برخی دست های پشت پرده وجود دارد که به قاچاق آثار هنری کمک میکنند و چون قانون درستی برای این اتفاق وجود ندارد دچار فراموشی میشویم. فیلم خود من قبل از اکران سر از شبکه های ماهواره ای در آورد.

    وی ادامه داد: بیماری کرونا سبک زندگی بشر را تغییر داد. به هنرمندان هیچ وقت به عنوان یک صنف صنعتی نگاه نشده است. نهایت برخورد با قاچاق آثار، یک جریمه نقدی مختصر است ولی برخورد شدید و قاطعی نیست که نفر بعدی این کار را نکند. برای یک بار هم که شده شعار را کنار بگذارند و وارد عمل شوند. به این بخش نگاه کنند و برای تولید آثار آنها قوانین بگذارند.

    این تهیه کننده در پایان گفت: تولیدات فرهنگی ما یک جا پای قانونی پیدا کند تا امیدوار باشیم با اتکای قانون آثار خوب تولید کنیم.


    کد خبر : 2851
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - حمایت - هنرمندان - دغدغه - دولت - نیست - عدم - پیوستن - کنوانسیون - کپی‌رایت - برخی - سودآور
  • هشدار پیامبر (ص) به کسی که نماز را سبک بشمارد

    دانشجو

    هشدار پیامبر (ص) به کسی که نماز را سبک بشمارد

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.

    به دلیل آشنایی بیشتر و تلمذ در پیشگاه پروردگار الهی و ائمه معصومین، هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی در بخش قرآن و عترت منتشر می‌شود.

    حضرت محمد (ص) فرمودند:

    لَیْسَ مِنِّی مَنِ اسْتَخَفَّ بِصَلاتِهِ، لا یَرِدُ عَلَیَّ الْحَوْضَ لا وَاللهِ.

    آن که نمازش را سبک بشمارد از من نیست، به خدا سوگند در قیامت کنار حوض [کوثر]بر من وارد نمی‌شود.

    من لا یحضره الفقیه، ج ۱، ص ۲۰۶

    کد خبر : 2850
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - هشدار - پیامبر - کسی - نماز - سبک - بشمارد
  • شبکه نمایش در آستانه اربعین حسینی چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟

    دانشجو

    شبکه نمایش در آستانه اربعین حسینی چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، شبکه نمایش سیما، یکی از شبکه‌های فعال تلویزیون در عرصه پخش فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی است.

    این شبکه تلویزیونی، به بهانه و مناسبت‌های مختلف فیلم‌های ایران و جهان را تقدیم مخاطبان خود می‌کند.

    پخش آثار سینمایی با تم مذهبی از مجموعه آثاری است که شبکه نمایش در ایام مناسبت‌های دینی پخش می‌کند.

    در آستانه فرا رسیدن اربعین شهادت سید و سالار شهیدان، این شبکه در ژانر منتخب هفته به پخش فیلم‌های عاشورایی می‌پردازد.

    از امشب (شنبه) تا جمعه فیلم‌های ساوالان، قدمگاه، از کرخه تا راین، براده‌های خورشید، هیهات، دهلیز و خداحافظی طولانی از این شبکه پخش خواهند شد. این آثار در ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه نمایش می‌روند.

    در باکس ژانر منتخب ساعت ۱۹ نیز فیلم‌های مذهبی-عاشورایی از شنبه ۱۲مهرماه تا جمعه ۱۸ مهر پخش می‌شوند. فیلم‌های مثل حتی اگر شب باشد، صدای پای خدا، طفلان مسلم ۱ و ۲، روز عزیز، اربعین و پیش خواهد آمد.

    کد خبر : 2849
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - شبکه - نمایش - آستانه - اربعین - حسینی - فیلم‌هایی - پخش - می‌کند؟
  • اکران «جیمز باند» جدید باز هم به تعویق افتاد

    دانشجو

    اکران «جیمز باند» جدید باز هم به تعویق افتاد

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از ورایتی، اکران «زمانی برای مردن نیست» تا سال آینده به تعویق افتاد.

    سازندگان این فیلم دیشب (جمعه) این خبر را اعلام کردند.

    این فیلم که آخرین فیلم با بازی دنیل کریگ در نقش مامور ۰۰۷ است قرار شده ۲ آوریل ۲۰۲۱ (۱۳ فروردین ۱۴۰۰) راهی سینما‌ها شود. این دقیقاً یک سال پس از زمانی است که برای نمایش فیلم در نظر گرفته شده بود.

    به این ترتیب این فیلم در همان تاریخی اکران می‌شود که قسمت نهم از مجموعه «سریع و خشمگین» به سینما می‌رود. یونیورسال توزیع بین‌المللی فیلم باند را برعهده دارد.

    «زمانی برای مردن نیست» ابتدا در ماه مارس (نیمه اسفند ۹۸) و پیش از همه‌گیری کرونا زمان اکرانش را به تعویق انداخت. پس از نخستین تاخیر، قرار شد این فیلم ۱۲ نوامبر در بریتانیا و ۲۰ نوامبر در آمریکا اکران شود.

    حالا تهیه کنندگان این فیلم با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند بیست و پنجمین فیلم از مجموعه فیلم‌های جیمز باند به منظور اینکه همه جهان بتوانند هم‌زمان به تماشای آن بنشینند تا ۲ آوریل به تعویق می‌افتد. آن‌ها اعلام کردند می‌دانند این تصمیم ممکن است هواداران این شخصیت را ناامید کند، اما آن‌ها امیدوارند که سال آینده بتوان آن را در همه جا با هم دید.

    اکران ناموفق «تنت» در ماه سپتامبر در آمریکا موجب شد تا فیلم‌های متعددی اکرانشان را عقب بیندازند. با وجود اینکه کارشناسان معتقد بودند بازگشت به سینما‌ها در خارج از آمریکا خیلی بهتر جواب داده، اما تغییر زمان اکران فیلم جیمز باند خیلی موجب شگفتی نشد. گسترش کرونا دوباره در اروپا دارد افزایش پیدا می‌کند و سینما‌های نیویورک و لس‌آنجلس دو مرکز بزرگ فروش فیلم در آمریکا هنوز بسته مانده‌اند.

    بیست و پنجمین فیلم «جیمز باند» با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده است و میلیون‌ها دلار خرج معرفی و تبلیغات آن شده است. گفته شده استودیو وقتی اولین بار در اوایل سال ۲۰۲۰ اکران این فیلم را به تعویق انداخت میلیون‌ها دلار ضرر کرد.

    در هر حال سازندگان «زمانی برای مردن نیست» قصد دارند این فیلم را زمانی به سینما ببرند که همه مردم دنیا با احساس امنیت به سینما‌ها بروند تا شانس سود بردن از این فیلم را داشته باشند.

    کد خبر : 2848
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - اکران - «جیمز - باند» - جدید - باز - تعویق - افتاد
  • مهدی هاشمی به «افرا» پیوست

    دانشجو

    مهدی هاشمی به «افرا» پیوست

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در حالی که تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی مشترک مجید مولایی و محمدکامبیز دارابی در شمال کشور ادامه دارد، مهدی هاشمی به عنوان جدیدترین بازیگر به این پروژه پیوسته است.

    این نخستین همکاری مهدی هاشمی و توفیقی است. پیش از این حضور مهدی سلطانی و پژمان بازغی در این سریال قطعی شده بود. تصویربرداری سریال این روز‌ها با حضور مینا وحید و روزبه حصاری در لوکیشن‌های شهر لاهیجان پیگیری می‌شود. طی روز‌های آینده بازیگران شناخته شده دیگری نیز به این سریال خواهند پیوست.

    این درام اجتماعی و خانوادگی که قصه آن در فضای معاصر می‌گذرد، برای پخش از شبکه یک آماده می‌شود. طراح قصه سریال پدرام پور امیری و نویسنده فیلمنامه فرزاد فرزانه است.

    سازندگان به جای خلاصه داستان این متن را ارائه داده اند: «در پگاه مه آلود یک روز پاییزی، در زیر شاخه‌های پرشکوه افرا، فرزندی زاده می‌شود؛ حاصلِ وصلتِ شومِ اخلاق و منفعت. چشمانِ پیرِ افرا، یگانه شاهدِ این راز در اعماق جنگل است. شاهدی که آموخت در نگاه عاشقانه به زندگی، فقط صاحب تنهایی خویشی. هیچکس نبودن، اولین و آخرین قانون کتاب عشق است.».

    دیگر عوامل اصلی سریال «افرا» عبارتند از: مدیر تصویربرداری: مجید گل سفیدی، صدابردار: بابک نیازی، طراح صحنه: محمد صادقی، طراح گریم: زهره سیه پوش، طراح لباس: مهشید صادقی، مدیرتولید: رحیم بیابانی، مدیربرنامه ریزی:حبیب قلی زاده، دستیار یک کارگردان: مهدی برگ نیل، منشی صحنه: مریم ویس مرادی، عکاس: محمد دارایی، مدیر تدارکات: محمد عسگری، فیلمبردار: وحید ملک محمدی، مشاور رسانه ای: هادی اعتمادی مجد، پشت صحنه: مهران بی پروا.

    کد خبر : 2847
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - مهدی - هاشمی - «افرا» - پیوست
  • آغاز فیلمبرداری «زالاوا» با هدی زین العابدین

    دانشجو

    آغاز فیلمبرداری «زالاوا» با هدی زین العابدین

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلمبرداری فیلم سینمایی «زالاوا» به نویسندگی و کارگردانی ارسلان امیری با نقش آفرینی هدی زین العابدین در سنندج آغاز شد.

    نوید پورفرج و پوریا رحیمی‌سام دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

    فیلم سینمایی «زالاوا» به نویسندگی ارسلان امیری، تهمینه بهرام و آیدا پناهنده به تهیه‌کنندگی روح‌الله و سمیرا برادری در طوبی فیلم تهیه می‌شود.

    همچنین آیدا پناهنده مشاور کارگردان، امیر اسکندری مدیر تولید، علی مردانه برنامه ریز و دستیار اول کارگردان، محمدرضا شجاعی مدیر هنری، مهدی بدرلو مجری طرح، محمد رسولی مدیر فیلمبرداری، حسین کرمی طراح صحنه و لباس، عباس عباسی طراح چهره پردازی، هادی ساعدمحکم صدابردار، پوریا کاظمی فرد منشی صحنه، محسن روزبهانی جلوه‌های ویژه میدانی، امین پهلوان زاده جلوه‌های ویژه بصری، محمد بدرلو عکاس، آیدا اورنگ مشاور رسانه‌ای عوامل این فیلم سینمایی هستند.

    «زالاوا» اولین تجربه سینمایی ارسلان امیری در مقام کارگردان است. این سینماگر پیش از این به عنوان فیلمنامه‌نویس و تدوین‌گر در فیلم‌های «ناهید»، «تی‌تی» و «پاییز نیکایدوها» همکاری داشته و کارگردانی مستندهایی، چون «زمین ناآرام» و «اتاق امن» و در مقام فیلمنامه‌نویس آثاری همچون «ویلایی‌ها»، «اسرافیل» و «گیج‌گاه» را در کارنامه خود دارد.

    کد خبر : 2846
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - آغاز - فیلمبرداری - «زالاوا» - هدی - زین - العابدین
  • زمان آغاز پیش تولید «در تپش شب»

    دانشجو

    زمان آغاز پیش تولید «در تپش شب»

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمد احمدی تهیه‌کننده و کارگردان سینما با اشاره به پروژه‌های سینمایی که در دست دارد، گفت: در تلاش هستم فیلم سینمایی خود را با نام «در تپش شب» که کارگردانی آن را نیز خودم برعهده دارم، جلوی دوربین ببرم.

    وی بیان کرد: رایزنی‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در این پروژه در حال انجام است و امیدوارم هرچه سریع‌تر و طی یک ماه آینده این پروژه را جلوی دوربین ببرم.

    این تهیه‌کننده سینما تاکید کرد: «در تپش شب» یک فیلم اجتماعی ورزشی است و قرار است در آن از بازیگران و ورزشکاران استفاده کنیم.

    وی درباره دیگر اثر خود نیز توضیح داد: فیلم سینمایی «تهران شهر عشق» به کارگردانی علی جابر انصاری را آماده نمایش دارم که برای اکران آن درخواست داده‌ام.

    این کارگردان سینما با اشاره به اینکه این فیلم در چندین فستیوال بین‌المللی شرکت کرده، بیان کرد: اگر شرایط مناسب باشد این فیلم را در سینما‌ها اکران می‌کنم. اکران این فیلم با سینما‌ها آغاز می‌شود و بعد از آن به اکران آنلاین می‌رسد.

    کد خبر : 2845
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - زمان - آغاز - پیش - تولید - «در - تپش - شب»
  • رونمایی از ۵ عنوان کتاب توسط سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش

    دانشجو

    رونمایی از ۵ عنوان کتاب توسط سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، زندگانی و خاطرات استوار سعید گلی در «استوار» نوشته فهیمه کرمی و رضا جهانفر، سرگذشت ارتشی گرانقدر سعید گلی از زمان استخدام در ارتش، اقدامات وی پیش از انقلاب در مبارزه با رژیم شاهنشاهی و خاطرات او در طول هشت سال دفاع مقدس را روایت می‌کند.

    فهیمه کرمی درباره شیوه نگارش کتاب گفت: این کتاب بر اساس دست نوشته‌های مرحوم گلی از پیشکسوتان دفاع مقدس ژاندارمری به رشته تحریر درآمده است. با توجه به روش تحقیق تاریخ شفاهی از تطبیق اسناد و گویاسازی و مصاحبه با خانواده مرحوم گلی برای افزایش دقت و صحت مطالب کتاب بهره گرفته شده است.

    در این کتاب تجربیات و درس آموخته‌های مرحوم گلی در مراحل خدمت در ژاندارمری و همچنین یگان‌های ارتش در دفاع مقدس ثبت شده است.

    سعید گلی فرزند کربلایی­ حسن هفتم آذرماه ۱۳۱۵ در روستای ورجوی از توابع شهرستان مراغه به دنیا آمد. بعد از خدمت مقدس سربازی به مراغه برگشت.

    در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

    ... دیدم چند نفر در حال خواندن اطلاعیه‌ای بر روی دیوار بودند. جلو رفتم. پرسیدم: چه اتفاقی افتاده؟ یکی از داخل جمعیت گفت: ژاندارمری، ژاندارم استخدام می‌کند؛ و بعد اضافه کرد باسواد و بی‌سواد را هم قبول می‌کند. باز هم از آن مرد پرسیدم: کجا استخدام می‌کنند؟ در پاسخ گفت: هنگ چهارده....

    در آن زمان گروهبان دوم بنازاده که اهل اهر بود مسئولیت پاسگاه خداآفرین را برعهده داشت... اگرچه زندگی در خداآفرین سخت بود، ولی در کنار آن همه سختی، لحظات خوشی هم داشتیم که هنوز هم وقتی به آن‌ها فکر می‌کنم لبخند بر لبانم می‌نشیند.


    زندگینامه و سرگذشت هفت تن از شهدای شاخص ارتش در «از خاک تا خون»


    کتاب «از خاک تا خون» نوشته محمدرضا فولادی، اثری مستند و روایی از زندگینامه و سرگذشت شهیدان شهرام فر، وطن پور، همتی، صیاد شیرازی، صفوی سهی، بابایی و نیک روش در طول هشت سال دفاع مقدس است. این کتاب در قطع رقعی و ۱۲۸ صفحه منتشر شده است.

    در این کتاب، نخست به زندگی شهید گرانقدر سرتیپ حسین شهرام فر پرداخته می‌شود. ویژگی‌های اخلاقی و التزام وی به مام وطن و اسلام و در نهایت چگونگی شهادت این رزمنده بزرگوار در ادامه آمده است. پس از آن، به معرفی شهید سرتیپ منصور وطن پور از رزمندگان گرانقدر پرداخته می‌شود که با تشکیل کلاس درس رایگان، اوج اخلاق مداری خود را در جبهه‌های نبرد به همرزمان خود نشان می‌داد. هنگامی که شهید گرانقدر خبر حمله عراق به کشور را شنید، با وجود حضور در تعطیلات تابستانی در انزلی، فورا و حسب دستور حضرت امام خمینی (ره) به تهران مراجعت کرد.

    پس از آن شهید امیر دریادار محمد ابراهیم همتی معرفی می‌شود که دارای دستاورد‌های بزرگی به خصوص در عملیات مروارید بود. از این نتایج و دستاورد‌ها می‌توان به ایجاد ناکارآمدی در نیروی دریایی عراق و در ضعف قرار گرفتن نیروی هوایی دشمن اشاره کرد که با غرق کردن ۱۳ فروند جنگنده ارتش عراق انجام شد.

    در ادامه به زندگی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و حضور این ارتشی گرانقدر در میدان‌های مبارزه و اقدامات مهم ایشان در جنگ تحمیلی اشاره می‌شود. انتصاب این فرمانده گرانقدر به سمت فرماندهی نیروی زمینی و سپس نحوه شهادت ایشان از دیگر موضوعات مطرح شده این کتاب است.

    در ادامه، شهید سرتیپ علی صفوی سهی در میدان‌های نبرد معرفی می‌شود. رشادت‌های این دلیرمرد در عملیات ثامن الائمه و همچنین تنگه جزابه و البته عملیات بیت‌المقدس از نظر گذرانده می‌شود. همچنین چگونگی دفاع وی در برابر پاتک‌ها و عمیلات ایذایی و در نهایت چگونگی شهادت ایشان از نظر گذرانده می‌شود.

    یکی دیگر از این شهدا، شهید سرلشکر عباس بابایی ارتشی تحصیل کرده و دلیر ایران است که همگام با انقلاب در بدنه جدید ارتش، یک ارتشی مکتبی را به نمایش گذاشت. در ادامه به شهادت این شهید و کلام مقام معظم رهبری در باب ایشان اشاره می‌شود. در انتها در رابطه با شهید سرتیپ اکبر نیک روش که از ارتشی‌های به واقع قهار در جنگ بود سخن به میان آمده و به بیان خاطراتی از هم رزمان این شهید گرانقدر اشاره می‌شود.


    خاطرات استوار محمدرضا دهکردی در «آن پنج نفر»


    کتاب «آن پنج نفر» نوشته فاطمه دهکردی سرگذشت ارتشی گرانقدر محمدرضا دهکردی و خاطرات وی از دوران دفاع مقدس است. این کتاب در قطع رقعی و در ۲۸۰ صفحه منتشر شده است.

    این کتاب مبتنی بر سرگذشت واقعی استوار محمدرضا دهکردی در مناطق کوهستانی کردستان در جبهه به قلم تحریر در آمده است.

    در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

    در بحبوحه انقلاب، جواد، رزمنده عزیزمان ناچار شد به جبهه‌ای جنگ برود. حضور در جبهه‌ها با جلسه مهم فرمانده با وی آغاز می‌شود. نگرانی جواد از صحبت‌های گنگ و البته همراه با استرسی که کشور را دستخوش دگرگونی می‌کرد، مدام روح جواد را می‌آزرد....

    بخش بعدی کتاب تحت عنوان جبهه دانشگاه عشق نامیده شده است. روزی که جواد در کنار رودخانه در حال ماهیگیری بود چرا که شب قبل به همراه دو همرزم دیگرش محمد و سیاوش برای ماموریت شناسایی رفته بودند.

    روایت نویسنده از جبهه و عشق در این فصل خالی از لطف نیست و اوج اخلاص و وطن دوستی این رزمندگان را نشان می‌دهد. از پس درد و دل‌ها و خاطرات این رزمندگان در سیاهی شب، رشادت‌های مردانی در فصل بعدی کتاب مورد توجه قرار می‌گیرد.

    قصه این رشادت‌ها، مداوای مجروحان و بهبودی تنی چند از آن‌ها آغاز می‌شود. خاطرات و راز‌های دلداگی در این ایام واقعا شنیدنی است. در فصل بعدی به اوج درگیری‌ها در نزدیکی مقر پرداخته می‌شود. روستایی در نزدیکی مقر که اکثر افراد آن به شهر‌های دیگر ایران پناهنده شده بودند.

    یکی از معدود خانواده‌های باقیمانده خانواده سید احمد یک جوان بسیجی بود که به همراه همسر و فرزند دو ساله اش در روستا زندگی می‌کرد. داستان عاشقی این زوج در کشاکش ایام جنگ، لحظات زیبا و پراحساسی را نشان می‌دهد. اما در ادامه داستان، یکی از پنج رزمنده داستان به شهادت می‌رسد. در این فصل به داستان شهادت وی پرداخته می‌شود. سپس به ایام مرخصی و روز تولد جواد پرداخته می‌شود. از ایام دلتنگی برای خانه و خانواده.

    در فصل بعدی به مراجعت به جبهه و ایام اسارت اشاره می‌شود. خاطرتی از لحظه اسارت و آنچه که بر این رزمندگان رخ داده است. پس از آن در این ایام به خانه نازنین دیگر شخصیت داستان اشاره می‌شود و ایامی که بر او و خانواده گذشته است. در فصول بعدی به قصه بازگشت و وصال پرداخته می‌شود.


    سرگذشت ناوچه پیکان و عملیات غرورآفرین مروارید در «پیکان در عرش»


    کتاب «پیکان در عرش» نوشته سید جلال موسوی اثری مستند و روایی از سرگذشت ناوچه پیکان و اقدامات و عملیات‌های مهم آن به خصوص عملیات مروارید در تاریخ ۹ آذر ۵۹ است که در قطع رقعی و ۱۶۶ صفحه منتشر شده است.

    روز نهم آذرماه سال ۵۹، یوم‌الله‌ای بزرگ در تاریخ پرافتخار هشت سال دفاع مقدس است. در این روز قهرمانان ناوچه سرافراز پیکان در نبردی نابرابر، چنان ضربه‌ای به نیروی دریایی عراق زدند که تا پایان جنگ یارای برخاستن را نیافت. این کتاب به عملیات مروارید و ناوچه پیکان به‌طور تخصصی پرداخته است.

    در بخش ابتدایی به تشکیل گروه رزمی ۴۲۱ در بوشهر، تمهیدات انجام گرفته، مشکلات و تدابیر اتخاذ شده در این رابطه اشاره می‌گردد. سپس به تعداد نفرات و اهداف عملیات مروارید اشاره و تلفات نیرو‌های بعثی در این عملیات اشاره می‌شود و در ادامه به تعدادی از قهرمانان شهید ناوچه پیکان پرداخته می‌شود. پس از عملیات مروارید و زمان بازگشت، ناوچه پیکان هدف دو موشک قرار گرفت و از کارکنانش فقط هفت نفر زخمی نجات یافتند که تعدادی از آنان نیز بعداً به شهادت رسیدند.

    این کتاب حاوی خاطرات تعدادی از کارکنان نجات یافته این ناوچه است که از دریایی از آتش و خون توانستند با کمک بالگرد‌های ایرانی خود را نجات دهند تا سندی باشند بر این عملیات افتخارآفرین.


    زندگینامه شهید ناخدا محمد ابراهیم همتی در «ستارگان آسمان- شهید ناخدا محمد ابراهیم همتی»


    کتاب «ستارگان آسمان- شهید ناخدا محمد ابراهیم همتی» نوشته اسماعیل قمریان که به زندگینامه و سرگذشت شهید ناخدا همتی می‏‌پردازد.

    این کتاب در قطع جیبی و در ۱۱۱ صفحه منتشر شده است.

    پهنه نیلگون خلیج همیشه فارس تا ابد مرهون همت و اراده غیورمردان دریادلی است که با جان‌فشانی و ایثار خون خود امنیت و ثبات را برایش به ارمغان آورده و ارتباط اقتصادی ایران را با سایر نقاط جهان برقرار می‌سازند و کارکنان خدوم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر مسئولیت‌های ذاتی خود نقشی پرفروغ و کم‌نظیر را در این مسیر خطیر و دشوار بر دوش گرفته‌اند. این کتاب شرح‌حال یکی از این دریادلان بی‌ادعا و مظلوم است که تا پای جان بر سر عهد خویش با پروردگار وفادار ماند و جان خویش را در راه دفاع از اعتقادات دینی و حراست از مرز‌های آبی کشور تقدیم کرد.

    امیر دریادار محمدابراهیم همتی در چهاردهم اسفندماه ۱۳۲۹ در سمنان متولد و از ۶ سالگی به همراه خانواده به تهران مهاجرت و تحصیلات خود را در این شهر آغاز کرد.

    در سال ۱۳۴۸ به دریادلان نیروی دریایی ارتش پیوست و تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مأموریت‌های مختلف داخلی و خارجی شرکت کرد و پس از بازگشت به ایران در پایگاه دوم دریایی بوشهر به خدمت خود ادامه داد. امیر همتی در هفتم آذرماه ۵۹ با فرماندهی ناوچه قهرمان پیکان نقشی بی‌نظیر در عملیات ظفرمند مروارید ایفا کرد و ناوچه یادشده در این روز موفق شد تا پنج فروند از ناوچه‌های اوزای عراقی را به‌تن‌هایی غرق و صادرات نفت عراق از طریق خلیج‌فارس و دریای عمان را متوقف کندد.

    طی این عملیات موفق بیش از هفتادوپنج درصد از توانایی دریایی عراق نابود و تا پایان جنگ تحرکات دریایی این کشور فلج گردید.

    این شهید بزرگوار ازنظر رفتاری دارای ویژگی‌های مهمی بود که از آن جمله می‌توان به قدرت بالای فرماندهی، دقت در یادگیری، عمل‌گرایی، توجه به اهمیت تعلیم و تربیت، احترام و محبت به دیگران، رعایت دقیق انضباط، وظیفه‌شناسی و مسئولیت‌پذیری اشاره نمود.

    ادامه کتاب به روایت خاطرات خانواده و دوستان و هم‌رزمان و بازماندگان ناوچه پیکان از شهید امیر دریادار همتی اختصاص یافته است.

    این افراد در خاطرات خود به تبیین ویژگی‌های اخلاقی شهید همتی، تشریح عملیات مروارید از زوایای مختلف و نقش شهید همتی در این عملیات و هدایت آن می‌پردازند.

    شهید همتی یکی از نوابغ نظامی ایران است که در عمر کوتاه خود منشأ پیروزی‌های بزرگی در جهت صیانت و پاسداری از مرز‌های دریایی وطن عزیزمان گردید. نامش جاودان و راهش پر رهرو باد.

    کد خبر : 2844
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - رونمایی - عنوان - کتاب - توسط - سازمان - حفظ - آثار - نشر - ارزش‌های - دفاع - مقدس - ارتش
  • اثری متفاوت درباره چگونگی تعلیم و تربیت خود و دیگران

    دانشجو

    اثری متفاوت درباره چگونگی تعلیم و تربیت خود و دیگران

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب صوتی «شکوفایی شخصیت و روش‌های آن» اثر سید مجتبی حسینی، راهکار‌های مفیدی جهت تربیت به ما ارائه می‌کند.

    این کتاب تلاشی کوچک در جهت کاری بزرگ است. تلاش برای اینکه چگونه تربیت کنیم و مهم‌تر از آن چگونه تربیت شویم. مطالب این کتاب به صورت خلاصه و آسان نوشته شده و از بسنده کردن به دستورات اخلاقی پرهیز کرده و نگاهی ریشه‌ای، سیستماتیک و شبه مدون به مسائل دارد تا مخاطب بتواند به بهترین نحو و به درستی امور رفتاری و اخلاقی را تحلیل و ارزیابی کند.

    این اثر دارای سبکی کاربردی است، سبکی که بتواند موفقیت مخاطب را در تربیت خود و دیگران بیشتر نماید. در نهایت از اصطلاحات مختلفی مانند: تعلیم (یاد دادن)، تربیت، تأدیب و… پرهیز و اصطلاحات تعریف شده‌تر و درست‌تر به کار برده شده و از تداخل استعمال کلمات و از ترادف بیهوده کلمات دوری شده است. در این اثر، کلمه‌های «مربی» و «سوژه»، بسیار مورد استفاده قرار گرفته؛ منظور از مربی هر فردی ا‌ست که در کار تربیت است؛ خواه تربیت دیگری، خواه تربیت خود. منظور از سوژه، کسی است که قرار است تربیت شود.

    کتاب صوتی شکوفایی شخصیت و روش‌های آن حاوی پنج بخش است که عبارتند از:

    بخش نخست: تربیت.
    بخش دوم: روان‌شناسی و تربیت.
    بخش سوم: نابسامانی‌ها و ناپسندی‌ها.
    بخش چهارم: روش‌های تربیت که کاربردی‌ترین بخش کتاب است.
    بخش پنجم: مدل تربیتی که بخش قابل تامل کار را تشکیل می‌دهد.

    مخاطب نباید نگاهی گذرا و سطحی به کتاب داشته باشد بلکه از مخاطب فهیم، دقیق و هشیار انتظار می‌رود با تدبر، همراه با تفکر و تعقل و تحلیل این اثر صوتی را بشنود.

    در قسمتی از کتاب صوتی شکوفایی شخصیت و روش‌های آن می‌شنویم:

    منظور از تربیت شکوفایی (یا نمو و نمود) استعداد‌های درونی سوژه در جهت مدلی است که برای او در نظر گرفته شده است. در بین اندیشمندان و دست اندرکاران تربیت، یکی از تعاریف رایج، تعریف فوق بوده و با اندک تسامحی می‌توان برخی دیگر از تعاریف را به این نزدیک دانست. به عنوان مثال تعریف زیر را با تعریف فوق تقریب کنید:

    «تربیت، عبارت از کار بی‌پایانی است که مقصود از آن سازگار ساختن بشر است از حیث جسم و عقل، با قوه ازلیه‌ای که آثار آن را در محیط علمی و احساساتی و ارادی خویش مشاهده می‌کنیم.»

    همانطور که در تعریف ملاحظه می‌کنید، تربیت از سنخ صنعت به معنی متداول نیست. رشد و تحولی که قرار است با تربیت در سوژه حاصل شود یک تغییر مکانیکی، روبنایی و بدون سنخیت با سایر عناصر سیستم سوژه نیست. همچنین بایستی بین تربیت با تعریف فوق با تادیب با تعریف زیر، تفاوت گذاشت. در این نوشته «تادیب»، یعنی واداشتن و سازگار کردن نمود‌های رفتاری سوژه با آداب و عادات خاص، که این آداب ممکن است آداب و عادات یک جامعه، یک گروه مشخص، یک صنف، یا صفت‌هایی ویژه و مورد نظر باشد. بنا بر این تعاریف، چه بسیار کسانی که مودبند، اما تربیت نشده‌اند، آداب و عادت را در یک جامعه خوب رعایت می‌کنند، اما التزامی درونی ندارند.

    در پایان این گفتار این تذکر لازم است که با توجه به حوزه تربیتی و مدل تربیتی‌ای که برای سوژه در نظر گرفته شده، ممکن است منظور از تربیت کمی تغییر یابد یا چنین به نظر آید؛ لذا در یک نگرش منظم و سیستماتیک، بایستی تعریف تربیت و روش‌های تربیت را در رابطه با مدل با مدل تربیتی در نظر گرفت.

    کد خبر : 2843
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - اثری - متفاوت - درباره - چگونگی - تعلیم - تربیت - خود - دیگران
  • اسطوره فیلم‌های وسترن در ۹۰ سالگی روی صندلی کارگردانی می‌نشیند

    دانشجو

    اسطوره فیلم‌های وسترن در ۹۰ سالگی روی صندلی کارگردانی می‌نشیند

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از ورایتی، کلینت ایستوود فیلم «گریه کن ماچو» را برای کمپانی برادران وارنر می‌سازد. وی علاوه بر اینکه کارگردان و بازیگر این فیلم است، تهیه کننده آن هم خواهد بود.

    این فیلم با اقتباس از رمانی از ریچارد نش که سال ۱۹۷۵ منتشر شده ساخته می‌شود و خود نش همراه با نیک شنِک فیلمنامه را نوشته‌اند.

    این پروژه در جشنواره کن ۲۰۱۱ مطرح شد و همان زمان نیویورک تایمز خبر داد که آرنولد شوارتزنگر برای بازی در فیلم انتخاب شده است. آن زمان برد فورمن برای کارگردانی فیلم انتخاب شده بود و قرار بود فیلم در نیومکزیکو فیلمبرداری شود. ایستوود یک بار دیگر برای ساخت این فیلم علاقه نشان داده بود، اما آن را برای بازی در «استخر مرده» و ایفای نقش هری کالاهام که به امضای وی در سینما بدل شد، کنار گذاشت.

    حضور شوارتزنگر در این پروژه هم هیچگاه عملی نشد.

    «گریه کن ماچو» داستان یک تعلیم دهنده اسب است که روزگارش به سر آمده و قصد دارد با ربودن یک پسر مکزیکی از مادرش در شهری در مکزیک و تحویل دادن او به پدرش، ۵۰ هزار دلار دربیاورد.

    کلینت ایستوود که ماه می‌امسال ۹۰ ساله شد، به ساختن سریع فیلم شهرت دارد و اغلب فیلم‌هایش را با یک یا دو برداشت از هر صحنه می‌سازد و طبق بودجه پیش می‌برد. جدیدترین فیلمی که وی در آن بازی کرد «مول» در سال ۲۰۱۸ بود که به کارگردانی خودش ساخته شد و سال پیش نیز «ریچارد جول» را با بازی پل والتر هاوسر در نقش اصلی کارگردانی کرد.

    ایستوود ۴ جایزه اسکار برده که ۲ مورد برای کارگردانی و تهیه کنندگی «عزیز میلیون دلاری» و دو مورد برای کارگردانی و تهیه‌کنندگی «نابخشوده» بوده است. او علاوه بر این ۷ نامزدی اسکار در کارنامه دارد که شامل: در بخش بهترین فیلم برای «رودخانه اسرارآمیز»، «نامه‌هایی از ایوو جیما» و «تک تیرانداز آمریکایی»، در بخش بازیگری برای «عزیز میلیون دلاری» و «نابخشوده» و در بخش کارگردانی برای «نابخشوده»، «رودخانه اسرارآمیز» و «نامه‌هایی از ایوو جیما» بوده است.

    کد خبر : 2842
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - اسطوره - فیلم‌های - وسترن - سالگی - روی - صندلی - کارگردانی - می‌نشیند
  • انتخاب آثار بخش دانشجویی جشنواره تئاتر مقاومت از طریق فیلم

    دانشجو

    انتخاب آثار بخش دانشجویی جشنواره تئاتر مقاومت از طریق فیلم

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سینا ییلاق‌بیگی مدیر بخش دانشجویی جشنواره تئاتر مقاومت گفت: ضمن تقدیر از کلیه دانشجویان و گروه‌های دانشجویی که با وجود تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در این بخش از جشنواره حضوری فعال داشتند و با توجه به خطر شیوع ویروس کرونا و شرایط وخیم کشور، پس از برگزاری جلسات متعدد در ستاد برگزاری جشنواره هفدهم به این نتیجه رسیدیم که به منظور حفظ سلامت شرکت‌کنندگان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، انتخاب آثار نهایی برای بخش دانشجویی تئاتر مقاومت را از طریق مشاهده فیلم انجام دهیم.

    ییلاق‌بیگی افزود: بدین منظور کلیه گروه‌ها در تهران و سایر استان‌های کشور که در بخش دانشجویی اثر آن‌ها در مرحله انتخاب متون پذیرفته شده‌است فرصت دارند تا ۲۸ مهرماه سال جاری سه نسخه DVD فیلم نمایش خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

    وی در پایان عنوان کرد که حداکثر تا پایان هفته جاری، کمک‌هزینه‌های گروه‌های دانشجویی طبق فراخوان جشنواره به حساب کارگردانان واریز خواهد شد تا دغدغه مهم این گروه‌ها مرتفع شود.

    هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح، آذرماه سال جاری و با دبیری حمید نیلی برگزار می‌شود.

    کد خبر : 2841
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - انتخاب - آثار - بخش - دانشجویی - جشنواره - تئاتر - مقاومت - طریق - فیلم
  • برپایی نمایشگاه «نقش راستان» با نمایش آثار حسن روح الامین

    دانشجو

    برپایی نمایشگاه «نقش راستان» با نمایش آثار حسن روح الامین

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، روز دوشنبه ۱۴ مهر نمایشگاهی از آثار حسن روح الامین با عنوان «نقش راستان» در نگارخانه خیال موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح می‌شود و تا ۲۵ مهر ادامه دارد.

    در این نمایشگاه که به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با همکاری موسسه فرهنگی هنری هنر هاتف سحر و گالری هاتف با ارایه بخشی از گنجینه آثار هنری خود و همچنین فرهنگستان هنر-موسسه صبا برگزار می‌شود، در کنار آثار روح الامین کتیبه و پرده‌های عاشورایی نیز به نمایش در می‌آید.

    در این نمایشگاه ۱۷ اثر از روح الامین مانند «فاتح خیبر»، خاتم رسولان»، «شب بدر»، «خلیل من»، «عرش بر زمین افتاد»، آثاری از مجموعه «عصیان» و «ویرانه شام» ارائه می‌شود.

    همچنین در این نمایشگاه یک پرده قطع ۳۷۵ در ۱۸۴ اثر مهدی شمس، چهار قطعه پرده به ابعاد ۵۰۰ در ۲۱۰ اثر محمدرضا محمدحسین شهره به حسینی (شامل پرده اول: مرگ معاویه تا شهادت حضرت مسلم علیه السلام و طفلان ایشان، پرده دوم: حرکت امام حسین علیه السلام از مکه به کوفه و شهادت حضرت، پرده سوم: پس از شهادت امام حسین علیه السلام تا شهادت حضرت رقیه سلام الله علیه و پرده چهارم: حرکت کاروان اسرای کربلا تا واقعه مختار) و همچنین یک کتیبه اثر میرزا عمو تهرانی متخلص به میرزا ابراهیم مربوط به قرن ۱۳ (قاجاریه) به نمایش در می‌آید.

    مشاور هنری این نمایشگاه را امیر راد و طراحی هویت دیداری را رضا عابدینی به عهده دارد.

    نگارخانه خیال واقع در خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵ است.

    کد خبر : 2840
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - برپایی - نمایشگاه - «نقش - راستان» - نمایش - آثار - حسن - روح - الامین
  • برگزیده کتاب سال از داعش می‌نویسد

    دانشجو

    برگزیده کتاب سال از داعش می‌نویسد

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا شرفی خبوشان از نویسندگان کشورمان درباره تازه‌ترین اثر خود اظهار داشت: این روز‌های کرونایی اغلب مشغول خواندن و نوشتن هستم.

    وی افزود: مدتی است تحقیق برای نوشتن رمانی با محوریت کشور‌های همسایه مثل سوریه، عراق و افغانستان را آغاز کرده‌ام و به نوعی به نقش داعش در آن‌ها نیز می‌پردازم.

    شرفی خبوشان در بخش دیگری افزود: این کتاب بیشتر به آموزه‌های پیامبر (ص) پرداخته و نگاهی وحدت‌گونه در جوامع مسلمان دارد.

    نویسنده رمان «بی‌کتابی» اضافه کرد: اکنون در مرحله تحقیق و فیش‌برداری هستم و هنوز این رمان به مرحله نگارش نرسیده، احتمالا تا اردیبهشت سال آینده به پایان برسد چرا که مدتهاست تحقیق را آغاز کرده‌ام.

    مولف کتاب «عاشقی به سبک ون‌گوک» به کتابی که از سوی شهرستان ادب زیرچاپ دارد هم اشاره کرد و گفت: «کارخانه اسلحه‌سازی داوود داله» رمانی نوجوانی است که مراحل آن به پایان رسیده و از سوی شهرستان ادب منتشر خواهد شد. این رمان درباره شخصیت نوجوانی به اسم داوود داله است که داله به معنای دو شاخه (V شکل) تیرکمان سنگی است و این شخصیت داله‌ای را در اختیار دارد و سایر ملزومات تیرکمان سنگی را ندارد. این شخصیت به این دلیل که کارش جمع‌آوری داله است به او داوود داله می‌گویند و ماجرا‌هایی برای این شخصیت رخ می‌دهد.

    به گفته وی، این کتاب مربوط به زمان جنگ تحمیلی است و در بردارنده روایتی از شیطنت بچه‌هایی است که در فضای جنگ بوده‌اند. کتاب به نوعی با جنگ مرتبط می‌شود و به ساقط کردن هواپیمای ما از سوی آمریکا در اواخر جنگ نیز می‌پردازد. این رمان نوجوان به زودی از سوی انتشارات «شهرستان ادب» منتشر می‌شود.

    کد خبر : 2839
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - برگزیده - کتاب - سال - داعش - می‌نویسد
  • پخش نمایشی از واقعه بزرگ کربلا روی آنتن شبکه چهار

    دانشجو

    پخش نمایشی از واقعه بزرگ کربلا روی آنتن شبکه چهار

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کوروش زارعی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری با بیان این مطلب گفت: «شبیه حسین» نام مجموعه‌ای از ۱۰ مجلس تعزیه است که توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی تولید شده و از شنبه دوازدهم مهر، روی آنتن شبکه چهار می‌رود.

    وی افزود: این مجموعه که می‌توان آن را «طولانی‌ترین تعزیه تلویزیونی» لقب داد، با همکاری مشهورترین تعزیه خوانان کشور ضبط شده است.

    وی در ادامه گفت: برای ضبط این مجموعه برنامه که از شنبه آینده به مدت ده روز از ساعت ۱۵ از شبکه ۴ رسانه ملی پخش خواهد شد، تعزیه‌خوانان مطرح کشور از اراک، قم، تفرش، اصفهان، قزوین و تهران، دعوت به همکاری شده اند و معین البکاء برنامه نیز «مرشد محسن میرزاعلی» است؛ بنابراین گزارش، این مجالس تعزیه شامل تعزیه‌های حضرت قاسم (ع)، حضرت علی‌اکبر (ع)، طفلان مسلم، مسلم بن‌عقیل، غلام تُرک، وهب نصرانی، حضرت عباس (ع)، شهادت امام حسین (ع) و بازار شام هستند.

    به گفته کوروش زارعی، مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری، تا کنون برنامه‌ای با این گستردگی - ۱۰ مجلس تعزیه هر کدام با زمان ۴۰ دقیقه - از رسانه ملی به صورت مستقل پخش نشده است.

    مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری عنوان کرد: در این تعزیه تلویزیونی، چهره اهل بیت و اولیاء الله با روبنده پوشانده شده است تا مشکل نمایش چهره معصومین در تلویزیون برطرف شود و تنها در زمان «پیش نوحه» – که به مانند پیش درآمد در نمایش است- بازیگران نقش‌های مختلف تعزیه بدون روبنده به روی صحنه می‌آیند که به این کار در اصطلاح «فاصله گذاری» می‌گویند و هدفش آن است که تماشاگر بداند آنچه می‌بیند در حقیقت نمایشی است که از واقعه بزرگ کربلا اجرا می‌شود و بعد از نوحه خوانی، روایت تعزیه آغاز می‌شود.

    علاوه بر این، برای ضبط این مجموعه تلویزیونی، تنها از نسخ تایید شده و مورد اطمینان استفاده شده و حتی اگر شک اندکی هم در نسخه‌ای وجود داشته آن نسخه کنار گذاشته شده است.

    بنابر این گزارش، این مجموعه ده قسمتی تعزیه با همکاری مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری، موسسه سپهر سوره هنر و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی ضبط شده است.

    کد خبر : 2838
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - پخش - نمایشی - واقعه - بزرگ - کربلا - روی - آنتن - شبکه - چهار
  • ترجمه فارسی رمان جیم کری چاپ شد

    دانشجو

    ترجمه فارسی رمان جیم کری چاپ شد

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، رمان «خاطرات و اطلاعات نادرست» اثر جیم کری ستاره هالیوود و دانا وا، چون به‌تازگی با ترجمه رعنا غمگسار توسط انتشارات تاو منتشر و راهی بازار نشر شده است.

    در این‌داستان، ستارگانی، چون آنتونی هاپکینز و نیکلاس کیج از سینمای هالیوود حضور دارند و درد آن‌ها هم مثل درد انسان‌های مبتلا به ترس و تنهایی است که مثل استخوانی در گلویشان گیر کرده است؛ به‌ویژه که آن‌ها همیشه بلندتر از بقیه خندیده‌اند.

    در آغاز رمان پیش‌رو، مخاطب با شخصیت کری آشنا می‌شود که شخصیت اول داستان است و او را وسط یک بحران موجودیتی پیدا می‌بیند؛ شخصیتی که به‌دلیل شک به خود خرد شده و در آپارتمانش در لس‌آنجلس گیر کرده است. او آنجا فقط با نت‌فلیکس، یوتیوب و تی‌ام‌زی زنده است. موفقیت‌های او به عنوان یک‌بازیگر، چه در زمینه کمدی و چه درام، مانند اشیای دوردست در آیینه عقب زندگی هستند و حالا او فقط به مرگ ناگزیر خود و پایان بی‌فرار جهان فکر می‌کند.

    به این ترتیب یک ماجراجویی هجوگونه آغاز می‌شود که در آن کری به اعماق فرهنگ خودشیفته هالیوود سفر می‌کند؛ کری در جستجوی معنا در زندگی و حرفه خود است و در عین‌حال سعی دارد در یک فیلم بیوگرافیکی که قرار است درباره مائوتسه تونگ ساخته بشود نقش انتخاب کند و در فیلم‌های استودیویی بر پایه اسباب‌بازی‌های کودکان نقش‌آفرینی کند. او در این‌فیلم‌ها با آتش‌سوزی‌های فاجعه‌بار، مجموعه بازیگران تمام زن یک حمله اکوتروریستی و آدم فضایی‌ها مواجه می‌شود و با امثال نیکلاس کیج، گویینت پالترو و آنتونی هاپکینز رفت‌وآمد دارد.

    قهرمان داستان این‌کتاب، به دنبال مامن و ماوایی از عشق است و گاهی ملجا و پناهگاهی در امور معنوی می‌خواهد. او گاهی از شدت خنده، زار می‌زند و گاهی از فرط درد، به‌طور هذیان‌گونه‌ای می‌خندد.

    هرچند روایت این‌کتاب در عمل به سمت فاجعه جهانی می‌رود و در سالی که پر از شیوع بیماری و قیام است، جنبه‌ای تحریک‌آمیز دارد، اما جیم کری قول داده خوانندگانش، یک‌شادی تمام عیار را تجربه کنند. او می‌گوید: این‌جهان برای شما به شکل پوچ‌ترین سرگرمی و شگفت‌انگیزترین شکل ممکن پایان می‌یابد. او در عین‌حال به شکلی خوش‌بینانه به جامعه پس از کرونا فکر می‌کند و می‌گوید شاید این‌فرصت لازم بود تا زمین بتواند نفس بکشد.

    کد خبر : 2837
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - ترجمه - فارسی - رمان - جیم - کری - چاپ
  • تقدیر مجموعه‌های فرهنگی حلب از عوامل نمایش «الشمس تشرق من حلب» +فیلم

    دانشجو

    تقدیر مجموعه‌های فرهنگی حلب از عوامل نمایش «الشمس تشرق من حلب» +فیلم

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، گروه‌ها و انجمن‌های هنری و فرهنگی سوریه، هر شب با حضور در محل اجرای نمایش «الشمس تشرق من حلب» از کورش زارعی کارگردان این نمایش تقدیر به عمل می‌آورند.

    گروه‌های فرهنگی سوری با ابراز خرسندی از فعالیت‌های مشترک فرهنگی میان ایران و سوریه، نمایش هایی، چون «الشمس تشرق من حلب» را اتفاقی مثبت در این مسیر می‌دانند. «الشمس تشرق من حلب» (خورشید از حلب طلوع می‌کند) با استفاده از بازیگران سوری و به زبان عربی در شهر‌های حلب و دمشق روی صحنه می‌رود.
     
    تقدیر
    این نمایش محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است و کوروش زارعی آن را کارگردانی می‌کند.

    این نمایش که محصولی از سازمان هنری رسانه‌ای اوج است به دعوت مردم و هنرمندان سوری هر شب در شهر حلب در حال اجرا است و تا به حال توانسته مخاطبان زیادی را جذب خود کند و مردم حلب را هر شب به مشهدالحسین حلب برساند یعنی همان محلی که راهب مسیحی در سال شصت و یکم با کاروان اسرا ملاقات کرد و سر مبارک اباعبدالله (ع) را به زیارت کرد.

    نمایش «الشمس تشرق من حلب» قرار است پس از شهر حلب در زینبیه دمش و فضای باز حرم حضرت زینب (س) نیز روی صحنه برود.

    این نمایش به نیت سرداران شهید مقاومت در حلب به صحنه رفت که براساس نوشته‌ای از مرحوم ابوباسم حیادار بود. بیشتر از شصت بازیگر عرب و سوری در این کار از مدت‌ها قبل در حال تمرین بودند و حال نیز به همراه تیم فنی تولید و کارگردانی ایرانی کوروش زارعی کار به اجرا رسیده و در واقع محصول مشترک ایران و سوریه است که به زبان عربی اجرا می‌شود.

    بازیگرانی چهره، چون مروان غریواتی، سمیرطویل، یاسین عدس، محمدسقا، باسل زین‌الدین و ... نیز در این کار ایفای نقش می‌کنند.


    نمایش الشمق تشرق من حلب براساس ماجرای دیدار و زیارت راهب مسیحی با سرمبارک امام حسین (ع) نوشته شده است. هنگامیکه کاروان اسرای کربلا از کوفه عازم شهر شام شدند، در دیری در شهر حلب اسکان پیدا کردند. راهب مسیحی فرماند‌هان سپاه دشمن را قانع کرد تا سر مبارک سیدالشهدا را در اختیار وی قرار دهند. طی آن شب راهب با سر مبارک امام حسین (ع) راز و نیاز کرد و تغییر و تحولات روحی در او ایجاد شد و براساس منابع بر او الهاماتی وارد شد.



    علیرضا کوهفر تهیه‌کننده، سعید ذهنی آهنگساز، سیدمحمدحسین خیرالامور مدیرتولید، سعید جعفری طراح صحنه، محمدرضا آزاد طراح نور، بهزاد جاودانفر طراح حرکت، امیرحسین غفاری طراح گریم، علیرضا خدامرادی طراح پوستر و بروشور و مهدی جمالیان فیلمبردار و عکاس از جمله عوامل نمایش «الشمس تشرق من حلب»‌اند.

    «الشمس تشرق من حلب» پیش از این یک بار هم در سال ۱۳۹۷ در شهر حلب اجرا شده بود، امسال نیز به همت سازمان هنری رسانه‌ای اوج با یاد سرداران شهید مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس در شهر‌های حلب و دمشق روی صحنه خواهد رفت.

    کد خبر : 2836
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - تقدیر - مجموعه‌های - فرهنگی - حلب - عوامل - نمایش - «الشمس - تشرق - حلب» - فیلم
  • جورج کلونی سخنرانی مجازی می‌کند

    دانشجو

    جورج کلونی سخنرانی مجازی می‌کند

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از هالیوود ریپورتر، شصت و چهارمین جشنواره فیلم لندن اعلام کرد جورج کلونی در این جشنواره سخنرانی می‌کند. این بازیگر و فیلمساز درباره حرفه‌اش و نیز جدیدترین فیلمش که با عنوان «آسمان نیمه‌شب» برای نتفلیکس ساخته شده و دسامبر منتشر می‌شود، صحبت خواهد کرد.

    این رویداد به صورت مجازی و شنبه ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) از ساعت ۴ بعدازظهر به وقت لندن برگزار می‌شود. تماشای این برنامه در بریتانیا و جهان آزاد است و از طریق کانال یوتیوب جشنواره در دسترس خواهد بود.

    برگزار کنندگان جشنواره با فهرست کردن فیلم‌هایی، چون «شب عید مارس»، «فرزندان»، «در هوا» و دو فیلم «آقای فاکس شگفت‌انگیز» و «شب خوش و موفق باشی» که به عنوان فیلم‌های افتتاحیه و اختتامیه جشنواره فیلم لندن انتخاب شده بودند، یادآوری کردند که کلونی با این جشنواره پیوند دیرین داشته است.

    آن‌ها همچنین گفتند: تنها چند هفته پیش از نمایش جدیدترین فیلم کلونی یعنی «آسمان نیمه شب» و در حالی که وی هم بازیگر و هم کارگردان فیلم بوده است، و به تازگی از مراحل پس از تولید فیلم فاصله گرفته، درباره این فیلم برای مخاطبان صحبت می‌کند.

    این فیلم آخرالزمانی درباره آگوستین با بازی کلونی است که دانشمندی تنها در قطب است که تلاش دارد تا در حالی که جهان با یک فاجعه اسرارآمیز روبه‌روست «سالی» با بازی فلیسیتی جونز و فضانوردان همراهش را از بازگشت به خانه منصرف کند. این فیلم با اقتباس از رمان لیلی بروکس-دالتون ساخته شده و دیوید اویلوو، کایل چندلر و دمین بیچیر دیگر بازیگران فیلم هستند.

    در جشنواره فیلم لندن امسال نشست‌های دیگری هم با حضور لتیتا رایت، ریز احمد و تیلدا سوینتون برگزار می‌شود.

    شصت و چهارمین دوره این جشنواره امسال به صورت ترکیبی از رویداد‌های فیزیکی و آنلاین از ۷ اکتبر (۱۶ مهر) کارش را شروع می‌کند و ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) به کارش خاتمه می‌دهد.

    کد خبر : 2835
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - جورج - کلونی - سخنرانی - مجازی - می‌کند
  • جانمایی تندیس‌های جهانی سینمای مستند در موزه سینمای ایران

    دانشجو

    جانمایی تندیس‌های جهانی سینمای مستند در موزه سینمای ایران

     به گزاش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیین جانمایی تندیس‌های جهانی سینمای مستند روز گذشته جمعه ۱۱ مهرماه در موزه سینمای ایران برگزار شد.

    در این مراسم که برخی از اعضای انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، مدیران و کارشناسان موزه سینما حضور داشتند، تندیس‌های جهانی مستندسازان در جایگاهی مشخص جانمایی شد.

    پیرو نشست‌های مشترک میان مدیران موزه سینما و هیات مدیره انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند مقرر شد جایگاه سینمای مستند در موزه سینما در ۲ مرحله اجرا شود که در مرحله نخست جانمایی تندیس‌های جهانی سینمای مستند در تالار بین الملل انجام و در مرحله بعد اتاق سینمای مستند نیز در موزه سینمای ایران راه اندازی خواهد شد.

    ساز و کار راه اندازی اتاق مستند سینمای ایران در آینده‌ای نزدیک با همکاری مشترک انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند و موزه سینما تعیین و مشخص می‌شود.

    در این مراسم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد برخی از اعضای انجمن همچون منوچهر مشیری، ارد زند، مهوش شیخ الاسلامی، هوشنگ میرزایی، محمدرضا وطن دوست، فتح الله امیری، نیما عسگری، آرش لاهوتی، آرش اسحاقی و محسن استادعلی و مدبر عامل موزه سبنما مهران عباسی حضور داشتند
    و علاوه بر موارد ذکر شده مقرر شد امکان بهره برداری از سایر امکانات و ظرفیت‌های مجموعه موزه از جمله اکران ویژه فیلم، نقد وبررسی، نشست‌های تخصصی و بزرگداشت و ساخت تندیس پیشکسوتان سینمای مستند نیز فراهم شود.

    در این رویداد به دلیل شیوع بیماری کرونا شرایط حضور سایر اعضای انجمن صنفی کارگردانان مستند مقدور نبود.

    هرکدام از اعضای انجمن با هماهنگی هیات مدیره انجمن و موزه سینما می‌توانند تندیس‌های خود را به موزه سینما اهدا کنند.

    کد خبر : 2834
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - جانمایی - تندیس‌های - جهانی - سینمای - مستند - موزه - سینمای - ایران
  • چرخه زندگی ستارگان به روایت «راهنمای مسافران کهکشان»

    دانشجو

    چرخه زندگی ستارگان به روایت «راهنمای مسافران کهکشان»

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «ابراهیم باستانی» و «سوگل دانایی» مجریان برنامه در بخش اول برنامه میزبان «محمدتقی میرترابی»، دکترای اخترفیزیک، هستند. او درباره چرخه زندگی ستارگان صحبت خواهد کرد.

    در بخش دوم «علیرضا وفا»، کارشناس آزمایشگاه تحقیقات فضایی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، درباره پروژه‌های آینده‌نگرانه مرتبط با سفر‌های میان‌ستاره‌ای می‌گوید.

    در بخش سوم هم «مصطفی یاوری»، پژوهشگر تاریخ علم، به ما درباره سرآغاز‌های دانش نجوم خواهد گفت.

    در آیتم جدید کهکشانی‌ها، برنامه سراغ روایت زندگی چهره‌های نجومی ایران می‌رود و در این قسمت میزبان گروه «مرکز نجوم شهر ری» هستیم.

    «دارا تیموری‌فر» در آیتم سفر‌های کهکشانی به سفر به ستاره بارنارد، کوتوله سرخ همسایه ما سفر می‌کند و در آیتم «آسمان‌نما»، «امیرعلی مومنی» رویداد‌های آسمان شب در هفته پیش‌رو را بررسی می‌کند.

    «راهنمای مسافران کهکشان» به تهیه کنندگی مریم نیکانلو و سردبیری محمد جباری، محصول گروه دانش شبکه چهار سیما است و شنبه‌ها ساعت ۲۳ پخش می‌شود.

    تکرار برنامه پنجشنبه‌ها ساعت ۱۷ و جمعه‌ها ساعت ۵ صبح از شبکه چهار خواهد بود.
     
    چرخه

    کد خبر : 2833
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - چرخه - زندگی - ستارگان - روایت - «راهنمای - مسافران - کهکشان»
  • پاسخ افخمی به منتقدان مقایسه «۱۹۱۷» با «دیده‌بان»؛ فرم بلد نیستید!

    دانشجو

    پاسخ افخمی به منتقدان مقایسه «۱۹۱۷» با «دیده‌بان»؛ فرم بلد نیستید!

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، چهاردهمین قسمت برنامه تلویزیونی «نقد سینما»، جمعه شب ۱۱ مهرماه روی آنتن شبکه پنج رفت. در این قسمت از برنامه علاوه‌بر نقد و بررسی فیلم سینمایی «هایلایت»، در قالب گفتگویی ویژه با حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، کارنامه گذشته و برنامه آینده این سازمان مورد بررسی قرار گرفت.

    در بخش نخست برنامه امیررضا مافی میزبان پوریا ذوالفقاری و آرش خوشخو منتقدان سینما بود تا درباره «هایلایت» به کارگردانی اصغر نعیمی با آن‌ها به گفتگو بنشیند.

    مافی در ابتدای این بخش فیلم «هایلایت» را اثری «عجیب» از هر نظر توصیف کرد که در واکنش به آن پوریا ذوالفقاری گفت: در سال‌های اخیر که سینمای ایران پروژه‌های گران و مرفهی با بودجه‌های کلان داشته است، در مقابل ورژن فیلم‌های فقیر هم شکل گرفته است؛ البته نه به معنای فیلم‌های ارزان‌قیمت و مستقل (لوباجت)، یعنی فیلم‌هایی که ممکن است خط اولیه داستانی خوبی هم داشته باشند، اما در مرحله ساخت، صرفاً تولید شده و احساس می‌کنید حتی عواملش نسبتی با دشواری تولیدش نداشته است! ما در این سال‌ها، تأثیر وضعیت تولید را در خوب یا بد بودن فیلم‌ها به‌شدت شاهد هستیم.

    وی افزود: «هایلایت» به‌نظرم نمونه مطالعاتی خوبی است برای اینکه این مشکلات تولید در سینمای ایران موردبررسی قرار بگیرد.

    آرش خوشخو ضمن آنکه موضع پوریا ذوالفقاری نسبت به فیلم را «محافظه‌کارانه» دانست، درباره فیلم گفت: «هایلایت» کارگردانی دارد که به ابزار تولید و دوربین و قاب‌بندی مسلط است. این تسلط واضح است. او می‌خواهد حال و هوایی ملویل‌وار به فیلم حاکم کند و فضایی از تنگدستی و حس زوال به فیلم بدهد که این فقط با نمای اتوبان و سیگار کشیدن اتفاق نمی‌افتد. وقتی ما از ملویل و پوچی حاکم بر فیلم‌هایش صحبت می‌کنم، درباره نگاه فیلمساز در فیلمش صحبت می‌کنم، اما اینجا فیلم به‌طور کامل خالی است و هیچ حسی را به ذهن مخاطب متبادر نمی‌کند.

    این منتقد سینما ادامه داد: «هایلایت» برگرفته از داستانی هالیوودی است که آنجا زوجی سوار هواپیما هستند و سقوط می‌کنند و حالا بازمانده هر یک از این ۲ نفر با هم همسفر می‌شوند. یکی از مشکلات بزرگ فیلم شخصیت‌های پیش‌پا افتاده هستند. همان مشکلی که در «لتیان» هم شاهدش بودیم. چرا ما نمی‌توانیم برای شخصیت‌های یک فیلم رنگ‌بندی قائل شویم و آدم‌ها اینقدر معمولی نباشند. شکست فیلم به‌دلیل همین ریزه‌کاری‌ها شکل می‌گیرد.

    مافی در این بخش با نقد جدی نسبت به نگره اخلاقی حاکم بر داستان فیلم گفت: آیا وضع امروز اخلاقی ما به این سمت و سو می‌تواند برود؟ حتی اگر بخواهیم یک بی‌اخلاقی را روایت کنیم، شخصیت‌های اصلی یعنی پژمان بازغی و خانم زارع نیاز به یک پرداخت قبلی دارند که بپذیریم به چنین رذیلتی رسیده‌اند. این را در هیچ بخش فیلم نمی‌بینیم. ما حتی بحرانی در این آدم‌ها نمی‌بینیم.

    در ادامه پوریا ذوالفقاری از احساس نگرانی کارگردانان بابت اینکه شاهد مخاطب متوجه بحران موجود در فیلم نشده باشد انتقاد کرد و گفت: فیلم به‌لحاظ شخصیت‌پردازی دستش خالی نیست، اما کارگردان در زمان‌بندی ارائه اطلاعات اشتباه عمل کرده است.


    آرش خوشخو هم رویکرد پیام اخلاقی پایان فیلم را «توئیتری» توصیف کرد.


    توزیع نامناسب اطلاعات در قالب سکانس‌های خرد، تکرار برخی داده‌ها بدون جهش داستان و فقدان اتفاقات پیش‌برنده در داستان از دیگر مواردی بود که پوریا ذولفقاری و آرش خوشخو در نقد «هایلایت» بر آن تأکید کردند.

    امیررضا مافی در بخش دیگری از میز نقد پایان‌بندی «هایلایت» را هم دچار ضعف جدی می‌داند که حتی آن دسته از مخاطبان کنجکاو برای اطلاع از سرنوشت کاراکتر‌ها و پایان داستان را هم راضی نمی‌کند.

    آرش خوشخو در ادامه با اشاره به بازی پژمان بازغی در فیلم گفت: بازغی از آن دست بازیگرانی است که می‌تواند حضوری غیرمنتظره در یک فیلم داشته باشد که نمونه خوبش را در فیلم «ناهید» آیدا پناهنده دیدیم. در آن فیلم پژمان بازغی شخصیتی را خلق می‌کند که از فرمت آشنای او در فیلم‌های دیگر خیلی واقعی‌تر به نظر می‌رسد. او سعی نمی‌کند یک نقش را بازی کند و این سعی نکردن گاهی به یک بی‌تفاوتی منجر می‌شود که نمونه‌اش را در همین فیلم «هایلایت» می‌بینیم. اینکه در مواردی خودآگاهانه سعی می‌کند بازی ایرانی به سبک بازیگرانی همچون پرویز پرستویی، شهاب حسینی و حمید فرخ‌نژاد نداشته باشد. بازغی می‌تواند بازی درون‌گرا داشته باشد.


    افخمی: وقتی از «فرم» حرف می‌زنیم، از چه می‌گوییم؟


    بخش پایانی برنامه شب گذشته به میز «آموزش فیلمسازی» اختصاص داشت که بهروز افخمی در این بخش با اشاره به بازتاب‌های اظهارنظر هفته گذشته خود درباره شباهت فرم ۲ فیلم «دیده‌بان» و «۱۹۱۷» گفت: برخی واکنش‌های طنز به این اظهارنظر بامزه و برخی بی‌مزه بود، اما معتقدم آن‌ها که منتقد این قیاس شدند، چیزی از معنای فرم نمی‌فهمند.

    وی در ادامه نکاتی را درباره شباهت‌های فرمی ۲ فیلم «دیده‌بان» و «۱۹۱۷» برشمرد و خاطره‌ای از تأثیر تجربه حضور در میدان جنگ بر زاویه فیلمبرداری و قاب‌بندی در فیلم‌های ابراهیم حاتمی‌کیا روایت کرد.

    در ادامه وقتی مافی فیلم «۱۹۱۷» را به لحاظ «تکنیکی» فیلم بهتری از «دیده‌بان» توصیف کرد، افخمی گفت: واقعیت این است که «۱۹۱۷» از نظر «مکانیکی» فیلم بهتری است و امکانات بهتری در اختیار داشته، اما از نظر تکنیکی حتماً فیلم بهتری نیست چرا که تکنیک در واقع همان «فرم» است.

    افخمی در ادامه موسیقی خالص بدون کلام را «فرم» خالص توصیف کرد و گفت: کسانی که درکی از فرم در اثر هنری ندارند را باید تشویق کنیم که به موسیقی بدون کلام و بدون ملودی گوش دهند. اگر چنین موسیقی‌ای را دریافت نمی‌کنید، شما اساساً استعدادی برای کار هنری ندارید چراکه از درک شکل خالص فرم هم ناتوانید. اما اگر آن را دریافت می‌کنید، سوال این است آن چیزی که از یک موسیقی بدون کلام و ملودی درک می‌کنید چیست؟ این آن چیزی است که از نظم و به‌جا بودن اصوات درک می‌کنید و این همان فرم است.

    وی افزود: وقتی سراغ هنر‌های دارای مضمون مانند نقاشی، سینما و ادبیات می‌آییم، فرم با یک مضمون همراه می‌شود. حتماً باید با توجه به معنا، فرم را انتخاب کرد. این ارتباط میان فرم و مضمون اجتناب‌ناپذیر است.

    افخمی در ادامه نکاتی را درباره نسبت معنا با زیبایی مطرح کرد و از اصالت فرم‌های ادبی در تجربه‌های سینمایی گفت و تأکید کرد: همه شگرد‌های خوب در سینما، از ادبیات آمده است.

    برنامه «نقد سینما» به تهیه‌کنندگی یوسف بچاری جمعه شب‌ها ساعت ۲۲ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

    کد خبر : 2832
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - پاسخ - افخمی - منتقدان - مقایسه - «۱۹۱۷» - «دیده‌بان»؛ - فرم - بلد - نیستید!
  • آغاز اکران آنلاین «تا ابد» از ۱۴ مهر

    دانشجو

    آغاز اکران آنلاین «تا ابد» از ۱۴ مهر

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمد نجفی زاده تهیه کننده فیلم سینمایی «تا ابد» به کارگردانی امید امین نگارشی اعلام کرد که بعد از اکران فیلم سینمایی «تا ابد» در سینماها، این فیلم از روز دوشنبه ۱۴ مهر ساعت ۲۰ به صورت آنلاین در پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا به نمایش درمی آید.

    وی ادامه داد: هدف ما از اکران آنلاین، فراهم کردن فرصتی برای تماشای فیلم توسط مخاطبانی است که به هر دلیل نتوانستند فیلم را در سینما تماشا کنند.

    محسن کیایی، مهرداد صدیقیان، بهرنگ علوی، ترلان پروانه با معرفی هلیا راجی و حسن خان محمدپور و با حضور میلاد کی‌مرام بازیگران اصلی این فیلم هستند.

    پوستر جدید فیلم «تا ابد» برای اکران آنلاین توسط پیام اسکندری طراحی شده است.

    در خلاصه داستان فیلم آمده است: «پول برای ما ۲ حالت دارد، یا ما را می‌بوسد یا می‌کشد.»

    سایر عوامل فیلم سینمایی «تا ابد» عبارتند از مجری طرح: سعید کیوانفر، نویسندگان فیلمنامه: امید امین نگارشی و امیرحسین دواتگر، مدیر فیلمبرداری: امید امین نگارشی، طراح صحنه و لباس: پیام اسکندری، طراح گریم: محسن دارسنج، مدیر صدابرداری: منصور شهبازی، صداگذار حسن مهدوی و رضاگدازگر، تدوین: مهرداد نصیری دهقان، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیگ، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: ایمان کارجو، عکاس: محمد بدرلو، آهنگساز: آرش فلاحی و فرید کولیوند، مدیرتولید: فریبا سادات خلیلی، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: ایمان توکلی، سرمایه گذاران: سعید کیوانفر و محمد نجفی‌زاده، جانشین تهیه‌کننده: علی بیات.

    کد خبر : 2831
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - آغاز - اکران - آنلاین - «تا - ابد» - مهر
  • مقتل خوانی کتاب «نفس المهموم» در رادیو تهران

    دانشجو

    مقتل خوانی کتاب «نفس المهموم» در رادیو تهران

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، رادیو تهران، مقتل خوانی کتاب «نفس المهموم» یکی از آثار شیخ عباس قمی که به شرح تفصیلی زندگانی امام حسین (ع) می‌پردازد از برنامه «سنگلج» رادیو تهران پخش می‌شود.

    «نَفَسُ المَهموم فی مصیبة سیدنا الحسین المظلوم»، اثر شیخ عباس قمی درباره واقعه کربلا و وقایع پس از آن است که از ولادت امام حسین (ع) آغاز و سپس مناقب حضرت و آنگاه تمام وقایع بیعت تا شهادت ایشان را شرح می‌دهد.

    برنامه «سنگلج» هر بامداد از ساعت ۱:۳۵ پیرامون فضایل و مناقب امام حسین علیه‌السلام، برخی وقایع تاریخی مرتبط با قیام عاشورا، قصایدی در رثای امام حسین علیه‌السلام، فضیلت گریه بر آن حضرت و ... روی موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می‌رود.

    «در کربلا چه گذشت» ترجمه کتاب «نفس المهموم» است که از زبان عربی به فارسی برگردانده شده و در این برگرداندن سعی شده ترجمه کلمه به کلمه باشد و از تعابیر و تفسیر و ترجمه‌های کلمات نزدیک به هم خودداری شود.

    مخاطبان در سرتاسر دنیا می‌توانند از طریق وب سایت WWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبر‌های رادیو تهران قرار بگیرید. علاقه‌مندان در محدوده استان تهران نیز از طریق موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز و ای. ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز می‌توانند شنونده برنامه‌های رادیو تهران باشند.

    همچنین شنوندگان از سرتاسر کشور هم می‌توانند شبکه رادیویی تهران را از طریق گیرنده‌های دیجیتال (ست تاپ باکس) دریافت کنند.

    کد خبر : 2830
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - مقتل - خوانی - کتاب - «نفس - المهموم» - رادیو - تهران
  • راه‌یابی «دشت خاموش» به جشنواره وایادولید اسپانیا

    دانشجو

    راه‌یابی «دشت خاموش» به جشنواره وایادولید اسپانیا

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فیلم سینمایی «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی بعد از حضور و موفقیت در جشنواره ونیز به بخش مسابقه رسمی فیلم‌های بلند شصت و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم وایادولید (سمینسی) اسپانیا راه پیدا کرد.

    این جشنواره یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم اروپا محسوب می‌شود که در سال ۱۹۵۶ میلادی پایه‌گذاری شد و در آن زمان تنها به نمایش فیلم‌های مذهبی، مربوط به مسیحیت کاتولیک می‌پرداخت. ولی از سال ۱۹۷۳ به عنوان یک جشنواره بین المللی برای هر نوع فیلم و معرفی استعداد‌های خلاق جدید در حوزه سینما شناخته شده است.

    فیلم سینمایی «دشت خاموش» که در هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم بخش افق ها، نشان انجمن منتقدان جهانی و تندیس فای شد در فستیوال وایادولید برای دریافت خوشه طلایی بهترین فیلم، جایزه بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین فیلمنامه و بهترین فیلمبردار با فیلم‌هایی از کشور‌های فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، روسیه، رومانی، چک، ایرلند، هند، مجارستان و کانادا به رقابت خواهد پرداخت.

    شصت و پنجمین دوره این جشنواره بین المللی از تاریخ سوم تا دهم آبان ماه سال جاری در شهر وایادولید اسپانیا برگزار می‌شود. در این جشنواره عباس کیارستمی ۲ بار موفق به دریافت جایزه خوشه طلایی بهترین فیلم برای فیلم‌های «زیردرختان زیتون» و «کپی برابر اصل» شده است.

    «دشت خاموش» در سی و سومین دوره جشنواره فیلم توکیو که از ۱۰ تا ۱۹ آبان ماه برگزار می‌شود نیز در بخش فوکوس بر جهان پذیرفته شده و به نمایش در می‌آید. این بخش مخصوص نمایش فیلم‌های مطرح شده در جشنواره‌های جهانی بوده که در سال جاری موفق به دریافت جوایز مهمی شده اند.

    مسئولیت پخش بین المللی فیلم توسط شرکت پرشیا فیلم با مدیریت علی قاسمی است.

    کد خبر : 2829
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - راه‌یابی - «دشت - خاموش» - جشنواره - وایادولید - اسپانیا
  • فیلمبرداری «برای مرجان» به پایان رسید

    دانشجو

    فیلمبرداری «برای مرجان» به پایان رسید

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فیلمبرداری فیلم سینمایی «برای مرجان» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حمید زرگرنژاد در راه آهن تهران به پایان رسید و به طور همزمان، تدوین این فیلم نیز توسط مصطفی خرقه‌پوش انجام می‌شود.

    پگاه آهنگرانی، بهزاد جعفری، برزو ارجمند، فریبا متخصص، علیرضا استادی، رامین راستاد، محمد همایون‌پور، امید روحانی، مریم بوبانی، سپیده غلامی، فرانک حسینی، سهیلا محققی، هانی صالحی و جمشید هاشم‌پور بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

    در خلاصه داستان «برای مرجان» آمده است: «خوشبختی تو یه رابطه یک چیز کاملاً شانسیه، شاید اینکه دیگران از ما بترسند و مجبورشون کنیم که با ما باشن، قابل اطمینان‌تر از این باشه که عاشقمون باشن ...»

    دیگر عوامل «برای مرجان» عبارتند از نویسندگان: حمید زرگرنژاد، سارا غلامی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، مدیر تولید: محمد همایون‌پور، طراح صحنه و لباس: محمد محمدی، دستیار اول کارگردان: محسن حسن‌پور، طراح گریم: الهام اطیابی، صدابردار: امید عاشوری، جانشین تولید: محمد سمیعی، مدیر تدارکات: توماج گودرزی، منشی صحنه: سمیه شهرآبی، سرپرست و طراح بدلکاری: کیوان رضایی، عکاس: مهدی حیدری.

    کد خبر : 2828
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - فیلمبرداری - «برای - مرجان» - پایان - رسید
  • «صدا‌ها فریاد می‌کشند» به خط پایان رسید

    دانشجو

    «صدا‌ها فریاد می‌کشند» به خط پایان رسید

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، شهرام علیزاده مستندساز تبریزی درباره جدیدترین اثر مستند خود توضیح داد: «صدا‌ها فریاد می‌کشند» یک فیلم فرم‌گرا است که فیلمبرداری آن در مکان‌هایی از شهر تبریز که واقعه بهمن ۵۶ در آن اتفاق افتاده، انجام شده است.

    وی بیان کرد: این مستند ۳۵ دقیقه‌ای بدون حضور عنصر انسان و با استفاده از صدا‌ها روایت می‌شود که ۵۰ درصد از این صدا‌ها واقعی و مربوط به همان زمان هستند و مابقی بازسازی می‌شوند.

    علیزاده درباره موضوع این مستند توضیح داد: پس از چاپ مقاله‌ای در روزنامه اطلاعات که حاوی مطالبی انتقادآمیز نسبت به امام خمینی (ره) بود، گروهی از روحانیون و مردم شهر قم نسبت به آن واکنش نشان داده و در ۱۹ دی ۵۶ دست به تظاهرات زدند. در جریان این اعتراضات، عده‌ای توسط نیرو‌های وابسته به شاه شهید شدند.

    وی ادامه داد: به مناسبت چهلمین روز این شهدا، انقلابیون تبریز دست به تظاهرات زده و بیشتر نقاط شهر را تسخیر کردند تا این که ساعت ۵ بعدازظهر نیرو‌های دولتی کنترل شهر را به دست گرفتند. در این تظاهرات اعتراضی، ۵۸۱ نفر دستگیر، ۱۳ نفر شهید و ۱۱۸ نفر زخمی شدند.

    عوامل تولید مستند «صدا‌ها فریاد می‌کشند» عبارتند از پژوهشگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: شهرام علیزاده، تصویربردار: یاشار دادبخش، صدابردار: حسن سلمانی، تدوین: غزل علیزاده، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: احد خدادادی، مدیر تولید: ویدا اشرف‌خانی، بازسازی صدا: فرهود بحری‌کرمی، عکاس: سیروس پاکپور، تصویربردار پشت صحنه: پریا علیزاده، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

    کد خبر : 2827
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - «صدا‌ها - فریاد - می‌کشند» - پایان - رسید
  • پخش «از کاراکاس تا کربلا» امروز از شبکه سه

    دانشجو

    پخش «از کاراکاس تا کربلا» امروز از شبکه سه

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مستند «از کاراکاس تا کربلا» تازه‌ترین محصول اربعینی سازمان هنری رسانه‌ای اوج شنبه ۱۲ مهر ساعت ۱۵ از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.

    این مستند بلند تلویزیونی روایت دیپلمات ونزوئلایی است که به عراق برای راهپیمایی اربعین می‌آید و در حین سفر تجربیات خودش رو از این سفر بازگو می‌کند.

    «از کاراکاس تا کربلا» به کارگردانی و تهیه کنندگی روح الله اسدی کیادهی است.

    کد خبر : 2826
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - پخش - «از - کاراکاس - کربلا» - امروز - شبکه
  • آماده‌سازی موسیقی سریالی در ژانر وحشت با فضای روز‌های کرونایی

    دانشجو

    آماده‌سازی موسیقی سریالی در ژانر وحشت با فضای روز‌های کرونایی

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مهیار علیزاده که مهمان منصور ضابطیان در برنامه «پنجشنبه جمعه» بود، جمعه شب ۱۱ مهر در پاسخ به این پرسش که اوضاع موسیقی را در زمان همه گیری کرونا چطور ارزیابی می‌کند، گفت: به شخصه برای من فرصتی ایجاد کرد تا بتوانم به کار‌های نیمه تمام و پروژه‌های عقب افتاده ام سر و سامانی بدهم و پیش تولید یکی دو تا از کار‌های جدیدم را آغاز کردم.

    وی اضافه کرد: قطعه‌ای را به صورت آزمایشی برای سریالی با ژانر ترس و وحشت آماده کرده بودم که نهایی شد، ولی چند وقت پیش از آنجایی که علاقه خاصی به این قطعه داشتم، در حال مرور آن با خودم بودم که ناگاه احساس کردم فضای این قطعه هم سنخ فضای امروز کرونایی جامعه هست.

    علیزاده بیان کرد: به همین جهت این قطعه بی کلام را دوباره ویرایش کردم و ساختم، جالب آن که مورد تقدیر و تحسین یکی از ارگان‌های سازمان سلامت جهانی هم قرار گرفت، اما با توجه به شرایط نامساعد و مشکلات کشور پس از کرونا حتی کوچکترین صحبتی در مورد آن در فضای مجازی نکردم. امیدوارم هر چه زودتر این بیماری رخت برکند، ولی مطمئنا من برایش دیگر قطعه‌ای نخواهم ساخت.

    این آهنگساز جوان درباره علت استقبال بیشتر مخاطبان از آلبوم «دخت پری وار» که با صدای علیرضا قربانی اجرا شد، اینگونه توضیح داد: من و علیرضا قربانی در آلبوم «حریق خزان» نیز همکاری داشتیم که مورد استقبال بسیاری از هنر دوستان قرار گرفت، اما در آلبوم «دخت پری وار» قطعه‌ای از سریال «پرده نشین» با همین نام جای گرفت که باعث شد این قطعه در هنگام پخش به کرات شنیده شود علی الخصوص که این بار شنوندگان در انتظار شنیدن آلبومی دیگر از همکاری من و علیرضا بودند.

    وی ادامه داد: شاید از دیگر دلایل قوت آن آلبوم‌ها آزادی بی حد و حصر من در ساخت موسیقی ام بود که حال چنین اتفاقی دیگر رخ نمی‌دهد، در آن زمان که من درگیر ساخت آلبوم «حریق خزان» بودم تمام فکر و ذکرم بر قطعات بود، ولی متاسفانه امروز به مسائلی نظیر اینکه جامعه چه برخوردی با قطعات من خواهد داشت فکر می‌کنم که باعث تقابل روحی من و جامعه ام می‌شود.

    نامزد دریافت جایزه بهترین موسیقی تیتراژ فیلم و سریال برای سریال «پرده نشین» در پانزدهمین جشن حافظ با ابراز تاسف از نگاه اغراق آمیز مخاطب به مسائل و حاشیه‌های ایجاد شده یادآور شد: کافی است یک عنصر نامطلوب در اثر هویدا شود، این باعث می‌شود هنرمند نتواند به صورت بکر و هنری به سوژه و موضوع خود بپردازد خصوصا که در این مواقع خواننده خود را در موضوع دخالت نخواهد داد، همانطور که در سینما تمام تیر‌ها رو به سیبل کارگردان است در موسیقی نیز تمام اشکالات را منتسب به آهنگساز می‌دانند. همین امر باعث میشود پای شما برای قدم‌های دیگر سست شود و از آن به بعد با احتیاط بیشتری به جلو بروی.

    برنده جایزه باربد بهترین آهنگسازی موسیقی ایرانی با کلام در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر برای آلبوم «دخت پری وار» علت انتخاب شعر زیبای دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن را در این قطعه چنین بیان کرد: تمام قطعات این آلبوم به جز دو الی سه قطعه به انتخاب خود علیرضا قربانی بود و او درخواست ساخت موسیقی برای این اشعار را به من داد، هر چند قطعه «صبح آزادی» که شعر آن سروده اقای ابتهاج است بیشتر مورد علاقه من است، ولی شعر آقای اسلامی از مدت‌ها پیش علیرضا قربانی را به خود درگیر کرده بود و حتی بعضی اوقات آن‌ها را با خود زمزمه میکرد. جالب آن که ما تا چند دقیقه قبل از انتشار آلبوم حتی اسم آلبوم را هم نمی‌دانستیم، ولی الحق که اسم زیباییست.

    «پنجشنبه جمعه» با اجرای منصور ضابطیان و به تهیه کنندگی زهرا قائدی هر هفته پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۲ همزمان با پخش صوتی از رادیو ایران به صورت تصویری نیز از سایت این شبکه رادیویی پخش می‌شود.

    کد خبر : 2825
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - آماده‌سازی - موسیقی - سریالی - ژانر - وحشت - فضای - روز‌های - کرونایی
  • سپری کردن اربعین امسال با «این شب‌ها» در شبکه یک

    دانشجو

    سپری کردن اربعین امسال با «این شب‌ها» در شبکه یک

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، یونس قاسمی تهیه کننده برنامه «این شب‌ها» گفت: در این برنامه که از فردا شب یکشنبه ۱۳ مهر تا اربعین پخش می‌شود، حشمت الله قنبری و اسماعیلی از پژوهشگران دینی دعوت شده اند تا درباره اربعین و فرهنگ آن صحبت کنند.

    مباحثی، چون «اربعین آئینه و امتداد عاشورا»، «شباهت‌ها و تفاوت‌های عاشورا با اربعین» و «چگونه واقعه عاشورا در اربعین به بلوغ میرسد» از موضوعاتی است که در این ویژه برنامه با اجرای مجید یراقبافان بررسی می‌شود.

    بینندگان می‌توانند این هفته از ۱۳ مهر تا ۱۸ مهر ساعت ۲۳:۳۰ بیننده برنامه «این شبها» از شبکه یک باشند.

    برنامه «این شبها» کاری از گروه معارف شبکه یک سیماست که با تهیه کنندگی یونس قاسمی در مناسبت‌های مذهبی از این شبکه پخش می‌شود.

    کد خبر : 2824
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - سپری - کردن - اربعین - امسال - «این - شب‌ها» - شبکه
  • اکران انیمیشن‌های کانون پرورش فکری در پایگاه اینترنتی

    دانشجو

    اکران انیمیشن‌های کانون پرورش فکری در پایگاه اینترنتی

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همزمان با هفته ملی کودک ۶ انیمیشن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که جوایزی را در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی از آن خود کرده‌اند در پرتال اینترنتی کانون اکران می‌شوند.

    بر همین اساس «روباهی که به دنبال صدا رفت» ساخته فاطمه گودرزی تولید سال ۱۳۹۰، «کیمیاگر» به کارگردانی مهدی خرمیان تولید سال ۱۳۸۹، «یکی کم است» اثر عبدالله علیمراد تولید سال ۱۳۷۶، «از طهران تا تهران» ساخته سودابه آگاه و نفیسه ریاحی تولید سال ۱۳۶۲، «گلباران» به کارگردانی علی‌اکبر صادقی تولید سال ۱۳۵۱ و «خیمه خورشید سوخت» ساخته ایرج محمدی‌رزینی تولید سال ۱۳۹۶ عنوان‌های این انیمیشن‌ها هستند.

    علاقه‌مندان به انیمیشن از ۱۲ تا ۱۷ مهر ۱۳۹۹ می‌توانند از طریق پرتال اینترنتی کانون به نشانی kpf.ir به تماشای این آثار بنشینند.

    یادآوری می‌شود برنامه‌های هفته ملی کودک امسال از روز ۱۲ تا ۱۷ مهرماه با شعار «آینده را باید ساخت» و با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

    این برنامه‌ها امسال با توجه به همزمانی با اربعین حسینی رنگ و بوی عاشورایی و حسینی به خود گرفته است و در عین حال با توجه به شیوع بیماری کرونا، تمامی برنامه‌ها به صورت مجازی اجرا و ارایه می‌شود.

    کد خبر : 2823
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - اکران - انیمیشن‌های - کانون - پرورش - فکری - پایگاه - اینترنتی
  • مایکل مور: ابتلای ترامپ به کرونا یک دروغ است

    دانشجو

    مایکل مور: ابتلای ترامپ به کرونا یک دروغ است

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از ایدپندنت، مایکل مور مستند ساز جنجالی شک و تردید خود را درباره ابتلای ترامپ به کرونا ابراز کرد و گفت این خبر جعلی است.

    وی گفت: درباره ترامپ یک حقیقت مطلق وجود دارد و آن اینکه او یک دروغگوی همیشگی، مطلق، بی‌رحم، بی‌باک و حرفه‌ایست. یک دروغگوی سریالی، یک دروغگوی اثبات شده. چقدر از دروغ‌های او را واشینگتن پست در این چهار سال ثابت کرده است؟ ۲۵ هزار مورد؟ دروغگویی که حداقل هر ساعت دو بار دروغ می‌گوید. به همه آدم‌های بدی که در زندگی‌تان می‌شناختید فکر کنید. حتی بدترین آن‌ها هم نمی‌توانستد چنین دروغ‌هایی بگویند.

    مور همچنین پرسیده: چند نفر از آدم‌های روی کره زمین حرف او را امروز باور می‌کنید؟ آیا او اعتماد شما را جلب کرده است؟

    وی تاکید کرد: چرا ترامپ باید حالا حقیقت را بگوید؟

    وی در ادامه در فیس بوکش نوشت: چرا حالا باید حرف‌هایش را باور کرد؟ ترامپ یک تاریخ حسابی درباره سلامتش دارد. دکتر نیویورکی که پزشک همیشگی اوست یعنی دکتر بورن اشتاین چند سال پیش تایید کرد که او در نامه تبلیغاتی‌اش برای انتخابات قبلی متن کامل نامه را به پزشکش دیکته کرده است. بعد پزشک کاخ سفید گفت او می‌تواند ۲۰۰ سال! زندگی کند. حالا چرا این سفر اضطراری را به مرکز پزشکی والتر رید رفته تا وضعیت فیزیکی‌اش را درست کند؟

    مور افزود ترامپ می‌تواند ویروس داشته باشد، اما دروغ‌های او درباره ویروس باید مورد توجه واقع شود.

    مایکل مور افزود که ترامپ طبق نظرسنجی‌ها به این نتیجه رسیده که از جو بایدن عقب است و حالا امیدوار است با تظاهر به ابتلا به ویروس کرونا بتواند همدردی مردم را جلب کند.

    مور افزوده است: دموکرات‌ها، لیبرال‌ها، رسانه‌ها و دیگران همیشه اشتباه کرده‌اند که با او به عنوان یک فرد بد و کثیف رفتار کرده‌اند. او همه این چیز‌ها هست، اما آدم زرنگ و باهوشی هم هست. او از کومی پیش افتاد. از مولر پیش افتاد. او در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه از ۲۰ جمهوری‌خواه دیگر جلو افتاد و همین کار را با دموکرات‌ها هم کرد و با رای کمتر از رقیبش به کاخ سفید رفت.

    کارگردان «بولینگ کلمباین» افزود: او یک نبوغ شیطانی دارد و می‌خواهد با ابتلا به کووید ۱۹ همدردی مردم را جلب کند.

    کد خبر : 2822
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - مایکل - مور - ابتلای - ترامپ - کرونا - دروغ
  • رادیو از امشب سریالی با موضوع بخشش در اعدام پخش می‌کند

    دانشجو

    رادیو از امشب سریالی با موضوع بخشش در اعدام پخش می‌کند

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مجموعه رادیویی «آخرین شب» به سفارش رادیو ایران در اداره کل هنر‌های نمایشی رادیو تولید شده که از رادیو نمایش نیز پخش می‌شود.

    این مجموعه پنج قسمتی داستان واقعی جوانی را روایت می‌کند که به اتهام قتل جوانی دیگر به اعدام محکوم شده، اما توسط پدر و مادر آن جوان بخشیده می‌شود و سپس تحت حمایت آن‌ها به دانشگاه رفته و تا مقطع دکترای شیمی به ادامه تحصیل می‌پردازد و اکنون استاد دانشگاه است.

    ژاله محمدعلی تهیه کننده این مجموعه رادیویی گفت: شخصا تحت تأثیر موضوع این سریال رادیویی قرار گرفتم و بار‌ها خود را به جای خانواده‌ای که بخشیدند، گذاشتم و همین باعث شد تا در تهیه کنندگی و انتخاب موسیقی برای کار که صحنه‌های دلهره آوری داشت، دقت بیشتری کنم.

    وی ادامه داد: بازی‌های هنرمندان رادیو در این نمایش آن را باورپذیر کرده است، هنرنمایی بهناز بستان دوست و رضا عمرانی در نقش پدر و مادری که این جوان را می‌بخشند و در عین حال بازی بهادر ابراهیمی در نقش پسر اعدامی، باعث شده است که کار باورپذیر شود.

    این مجموعه رادیویی به نویسندگی مرضیه بامیری، کارگردانی مهرداد مهماندوست، افکتوری محمدرضا قبادی فر، صدابرداری جعفر جودتی و با هنرمندی رضا عمرانی، فریبا متخصص، مهین نثری، مهرخ افضلی، بهادر ابراهیمی، مجید سهرابی، شهریار حمزیان، حمید یزدانی ابیانه، محمد پورحسن و محمد مجدزاده از امشب شنبه دوازدهم مهر ماه، ساعت ۲۳:۴۵ از رادیو نمایش پخش می‌شود و ساعت ۲۲:۳۰ از رادیو ایران روی آنتن می‌رود.

    کد خبر : 2821
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - رادیو - امشب - سریالی - موضوع - بخشش - اعدام - پخش - می‌کند
  • آمار ۷۶۶ میلیون تومانی از اکران آنلاین «بنفشه آفریقایی»

    دانشجو

    آمار ۷۶۶ میلیون تومانی از اکران آنلاین «بنفشه آفریقایی»

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی و تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع نوری که از روز سه شنبه ۱۱ شهریور وارد اکران آنلاین شد با گذشت ۳۰ روز از اکران با مجموع فروش ۳۸ هزار و ۳۴۶ بلیت فروخته شده در ۲ بستر وی او دی فیلیمو و نماوا به پایان اکران آنلاین خود رسید.

    در دومین فیلم سینمایی مونا زندی حقیقی، فاطمه معتمدآریا، سعید آقاخانی، رضا بابک، ندا جبرائیلی و رویا جاویدنیا بازی کردند که با فروش ۷۶۶ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان به زودی وارد شبکه نمایش خانگی خواهد شد و در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت.

    این فیلم برای اولین بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد که در آن جشنواره برای رشته‌های بهترین بازیگر نقش اول زن با بازی فاطمه معتمدآریا و بهترین موسیقی متن با هنرمندی پیمان یزدانیان نامزد شده است.

    کد خبر : 2820
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - آمار - ۷۶۶ - میلیون - تومانی - اکران - آنلاین - «بنفشه - آفریقایی»
  • انتشار فراخوان هشتمین جشنواره بین‎المللی عکس «خیام»

    دانشجو

    انتشار فراخوان هشتمین جشنواره بین‎المللی عکس «خیام»

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی فیاپ در ایران، هشتمین دوره جشنواره بین المللی عکس «خیام» ۲۰۲۰ در ۶ بخش با موضوع آزاد تک رنگ، آزاد رنگی، شهر، عکاسی مفهومی، گردشگری و عکاسی مینیمالیست برگزار می‌شود.

    در این دوره از جشنواره حدود ۲۶ میلیون تومان جوایز نقدی به همراه مدال‌های فیاپ، PSA، خیام و کمال الملک و تقدیر‌های هیأت داوران به بهترین آثار در ژانر‌های مختلف اهدا می‌شود. همچنین همانند دوره‌های پیشین، کتاب نفیس جشنواره برای شرکت کنندگان حتی آن‌هایی که آثارشان در جشنواره پذیرفته نشده نیز ارسال خواهد شد.

    آخرین مهلت ثبت نام و دریافت آثار ۱۷ آبان ۱۳۹۹ تعیین شده است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه متن کامل فراخوان می‌توانند به آدرس پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.Khayyam.Photo مراجعه کنند.

    جشنواره بین المللی عکس «خیام» تنها جشنواره داخلی زیر نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) و انجمن عکاسی آمریکا (PSA) است و عکس‌های راه یافته به آن ضمن ثبت در آرشیو FIAP و PSA به نام عکاس، برای دریافت القاب FIAP و PSA نیز محاسبه خواهد شد. دوره‌های پیشین این رویداد عنوان پر شرکت کننده‌ترین جشنواره ایرانی را به دست آورد.

    این جشنواره تنها جشنواره داخلی محسوب می‌شود که تعداد شرکت کنندگان خارجی آن در دوره‌های پیشین از شرکت کنندگان داخلی بیشتر بود. همچنین آثار برتر دوره‌های گذشته در ۳۲ شهر و ۵ قاره از جمله در چین، پرپنیان فرانسه، لوگزامبورگ، یونان، ایتالیا، اسپانیا، آرژانتین، آفریقای جنوبی، ترکیه، عمان و چندین کشور دیگر به نمایش گذاشته شد.

    در مجموع ۷ دوره جشنواره بین‌المللی عکس «خیام» بیش از ۱۳۴ هزار قطعه عکس از هنرمندان ۷۸ کشور به دبیرخانه این جشنواره رسیده است که در نوع خود رکوردی بی نظیر در بین جشنواره‌های هنری ایران محسوب می‌شود.

    هشتمین جشنواره بین‌المللی عکس «خیام» به دبیری علی سامعی نماینده فیاپ در ایران و با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفتگوی بصری میان عکاسان ایران و جهان و به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام، توسط نمایندگی فیاپ در ایران یعنی کلوپ عکس فوکوس وابسته به مؤسسه فرهنگی هنری «خانه هنر خیام» برگزار می‌شود.

    کد خبر : 2819
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - انتشار - فراخوان - هشتمین - جشنواره - بین‎المللی - عکس - «خیام»
  • «هم رفیق» شهاب حسینی کلید خورد

    دانشجو

    «هم رفیق» شهاب حسینی کلید خورد

    به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، پس از ٤ ماه پیش‌تولید با آماده شدن دکور، «هم رفیق» با اجرا و کارگردانى «شهاب حسینى» و نویسندگى «سروش صحت» کلید خورد.

    این برنامه قرار است میزبان چهره‌هاى محبوب کشور در فضایى متفاوت باشد.

    «هم رفیق» از آبان‌ماه به صورت اختصاصى تنها از پلتفرم نماوا به صورت هفتگى پخش خواهد شد.

    افرداى که علاقه‌مند به حضور در برنامه به عنوان تماشاگر هستند، می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن «آپ» و گزینه «هم رفیق»، اقدام به ثبت‌نام نمایند.


    کد خبر : 2818
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - «هم - رفیق» - شهاب - حسینی - کلید - خورد
  • رویاپردازی با قایق‌های ونیز با کرونا در ایران/ وقتی الگو شدن جشنواره ونیز برای دبیر فیلم فجر خبرساز می‌شود

    دانشجو

    رویاپردازی با قایق‌های ونیز با کرونا در ایران/ وقتی الگو شدن جشنواره ونیز برای دبیر فیلم فجر خبرساز می‌شود

    گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو؛ عباس اسماعیل گل: کمتر از 4 ماه دیگر به آغاز دهه مبارک فجر مانده است، ایامی که برای اهالی سینما، آغاز ماراتن جذاب جشنواره فیلم فجر محسوب می‌شود، جشنواره‌ای که  ویترین یکساله عملکرد اهالی سینما هم به حساب می آید، اما مسلما جشنواره امسال به لحاظ شیوع ویروس از شرایط ویژه ای برخوردار است، در وهله نخست تا همین چند روز پیش نفس برپایی جشنواره فیلم فجر به دلیل شرایط کرونایی جامعه در هال های  از ابهام قرار داشته بود و به نظر می رسید این جشنواره هم همانند تمامی جشنواره‌های فیلم چند وقت اخیر، از جشنواره کن گرفته تا لوکارنو و کارلووی واری با عدم برپایی مواجه شود و یا حداقل به شکل آنلاین برگزار شود اما اظهار نظر اخیر دبیر جدید فیلم فجر خیلی ها را شوکه کرد .

    رویاپردازی

    طباطبایی نژاد که چند روزی است که بجای داروغه زاده برصندلی دبیری جشنواره فیلم فجر تکیه زده است در گفت و گویی کوتاه از برپایی فیزیکی جشنواره فیلم فجر خبر داد و گفت: تا الان قرار ما بر این است که جشنواره فیلم فجر به شکل محدود و کاملاً رعایت شده با حداکثر پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود. البته منظور از محدود این نیست که حجم جشنواره کوچک شود بلکه برپایی آن را با همان رعایت پروتکل‌ها و ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها مدنظر داریم.

    طباطبایی نژاد در حالی از برگزاری فیزیکی جشنواره فیلم فجر خبر می‌دهد که تقریبا بیشتر سینماگرها برگزاری آنلاین آن را ممکن نمی‌دانستند و برهمین اساس گمانه‌زنی می شد که با توجه به پیش‌بینی‌ها از شرایط خاص زمستان در شیوع کرونا احتمالا جشنواره منتفی می‌شود یا نهایتا با جشنواره جهانی فیلم فجر که سال آینده برگزار می‌شود ادغام خواهد شد که تمام این گمانه زنی ها غلط از آب درآمد.

    اما نکته قابل تامل اظهارات دبیر جدید جشنواره فیلم فجر آنجاست که وی  تایید کرد که در این راستا جشنواره‌ ونیز به نوعی الگوی برگزاری جشنواره فجر در دوران کرونا خواهد بود که به همین بهانه نگاهی بیندازیم به برپایی جشنواره ونیز ایتالیا که طی چند هفته گذشته به شکل فیزیکی در ایتالیا برگزار شد.

    رویاپردازی

    کشور ایتالیا اسفندماه سال گذشته و همزمان با آغاز شیوع ویروس کرونا از کت بالا بود و رکورد بیشترین قربانیان کرونا در دنیا را به خود اختصاصی داده بود . اما طی چند ماه اخیر میزان قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا به شکل عجیبی کاهش یافته است که  تعطیلی مطلق چند هفته ای شهرهای محتلف ایتالیا، رعایت نکات بهداشتی شدید از سوی مردم و همچنین امکانات بالای پزشکی همگی دست به دست هم داد تا خطر ویروس کرونا از سر کشور چکمه ها کم شود.

    به هر حال علی رغم کم شدن آمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا، بسیاری انتظار برپایی فیزیکی جشنواره فیلم ونیر در این کشور را نداشتند زیرا به‌رغم قوانین سختگیرانهٔ ورود به ایتالیا از کشورهای غیراروپایی و قانون چهارده روز قرنطینه عملا برپایی این جشنواره را با حضور هنرمندان کشورهای  مختلف سخت و تا حدودی ناممکن کرده بود اما مسئولین جشنواره ونیز موفق شدند مهمان‌هایی خارج از اروپا هم داشته باشد.

    به هر حال برپایی نخستین جشنواره مهم سینمایی دنیا در دوره کرونا از شرایط خاصی تبعیت میکرد. ورود کسانی که تب داشته باشند، به محوطه جشنواره در جزیره لیدو ممنوع شده بود و زدن ماسک در محوطه و حتی به هنگام تماشای فیلم هم  اجباری شده بود، اما جشنواره ونیز عجیب‌ترین افتتاحیه تاریخش را برگزار کرد، زیرا نیمی از سالا گرانده (تالار اصلی جشنواره) به دلیل فاصله‌گذاری فیزیکی به‌دلیل کرونا خالی بود.

    رویاپردازی

    در نمایش تمامی فیلم‌ها نیز صندلی کنار هر تماشاگر خالی بود و به این ترتیب تمام تالارهای نمایش فقط نیمی از ظرفیت معمول خود جا دارند. به همین دلیل جشنواره ونیز بر تعداد نمایش هر فیلم افزوده تا همه به راحتی بتوانند فیلم مورد نظر خود را تماشا کنند، در عین حال که تعداد شرکت‌کنندگان، به‌ویژه شرکت‌کنندگان خارجی، به‌مراتب کمتر از سال‌های قبل است.

    اما نکته جالب توجه آنکه شاید حتی یک مورد تخلف از قوانین ضدکرونایی هم از سوی هنرمندان و مخاطبان به ثبت نرسید تا جشنواره ونیز ایتالیا به عنوان یک تجربه سخت و در عین حال موفق در دوران کرونا به ثبت برسد و بدون آنکه آسیب جدی به کسی برسد این جشنواره به کار خود پایان داد.

    رویاپردازی

    اما دبیر جدید جشنواره فیلم فجر  در حالی برپایی جشنواره ونیز ایتالیا را الگوی جشنواره فیلم فجر قرار داده است که معلوم نیست طباطبایی نژاد بر چه اساس شرایط و امکانات کشورمان را با کشور ایتالیا مقایسه کرده است که همچنین الگویی برای خود متصور شده است .

    متاسفانه بعد از گذشت حدود 8 ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور هنوز برخی مردم کشور، ابتدایی ترین راه های پیشگیری از ویروس کرونا را رعایت نمی کنند و صرفا در محیط هایی چون مترو که زدن ماسک اجباری است، به زدن ماسک اقدام می کنند. که در نتیجه غفلت این عده ، شاهد آن هستیم که وضعیت ابتلای مردم به کرونا هر روز پیچیده تر میشود و به گفته مسئولان وزارت بهداشت این روزها در هیچ بیمارستانی تخت خالی برای بیماران کرونایی وجود ندارد.

    از سویی دیگر این روزها به خاطر آغاز پیک سوم ابتلا به کرونا شاهد تعطیلی مراکر فرهنگی یخصوص سینماها هستیم و بابد منتظر روزهای پیش رو بمانیم تا شرایط تغییر کند.

    در پایان باید گفت؛ دبیر جشنواره فیلم فجر و مسئولین وزارت ارشاد امسال شرایط سختی را برای تصمصیم گیری سرنوشت جشنواره پیش رو دارند، مسلما تنها سه راه برای جشنواره فیلم فجر امسال وجود دارد، یک راه تعطیلی آن است که با توجه به اظهارات صریح دبیر جشنواره فیلم فجر این اتفاق بعید به نظر میرسد، راه دوم برپایی آنلاین آن است که با توجه به نداشتن ساختار مناسب این قضیه هم رد خواهد شد اما راه سوم همان چیزی است که طی یکی دو روز اخیر اعلام شده است و آنهم برپایی جشنواره بصورت فیزیکی  با شرایط خاص کرونایی. مسلما با توجه به شرایط فرهنگی کشور(به لحاظ عدم رعایت پروتکل های بهداشتی)، تعداد کم فیلم های در دست تولید و امکانات موجود این اتفاق به این راحتی رخ نخواهد داد و باید منتظر ماند تا ببینیم دبیر جشنواره فیلم فجر چه راهکارهایی در این خصوص اراه خواهد داد.


    کد خبر : 2817
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - رویاپردازی - قایق‌های - ونیز - کرونا - ایران - وقتی - الگو - شدن - جشنواره - ونیز - دبیر - فیلم - فجر - خبرساز - می‌شود
  • ویژه برنامه تلویزیونی «چهل چراغ» روی آنتن می‌رود

    دانشجو

    ویژه برنامه تلویزیونی «چهل چراغ» روی آنتن می‌رود

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مجتبی امینی تهیه کننده برنامه «چهل چراغ» با اعلام تولید سری جدید برنامه گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین سید و سالار شهیدان ویژه برنامه «چهل چراغ» با حضور ۵ مهمان از شنبه ۱۲ مهر به مدت ۵ شب روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

    در این برنامه چهره‌هایی که به واسطه امام حسین (ع) اتفاقی در زندگی آن‌ها رخ داده است که باعث تغییر مسیر زندگی آن‌ها شده، به شرح داستان زندگی خود می‌پردازند.

    برنامه تلویزیونی «چهل چراغ» به تهیه کنندگی و میزبانی مجتبی امینی محصول گروه اجتماعی شبکه سوم سیما است.

    کد خبر : 2816
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - ویژه - برنامه - تلویزیونی - «چهل - چراغ» - روی - آنتن - می‌رود
  • جایگاه سکوت در کلام کریم اهل بیت، امام حسن (ع)

    دانشجو

    جایگاه سکوت در کلام کریم اهل بیت، امام حسن (ع)

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.


    امام حسن علیه السلام:

    نِعمَ العَونُ الصَّمتُ فی مَواطِنَ کثیرَهٍ‏ و إن کُنتَ فَصِیحا.

    در بسیارى جا‌ها خاموشى، یاورى نیکو است؛ هرچند سخنور باشى.

    معانی الأخبار: ص۴۰۱، ح۶۲

    کد خبر : 2815
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - جایگاه - سکوت - کلام - کریم - اهل - بیت، - امام - حسن
  • پرونده فوق محرمانه ۶۰ سال ترور فرماندهان مقاومت توسط اسرائیل در یک کتاب

    دانشجو

    پرونده فوق محرمانه ۶۰ سال ترور فرماندهان مقاومت توسط اسرائیل در یک کتاب

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب تو زودتر بکش ؛ روایت نیرو‌های عملیاتی و اطلاعاتی اسرائیل از ۶۰ سال ترور‌های موساد، از ترور مبارزان فلسطینی تا ترور عماد مغنیه و دانشمندان هسته‌ای و موشکی ایران به قلم نویسنده اسرائیلی و ترجمه وحید خضاب توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

    کتاب تو زدتر بکش را یکی از سرشناس‌ترین نویسندگان به اصطلاح «اسرائیلی» به نام رونین برگمن نوشته است. برگمن سالیان طولانی است که در عرصۀ «ژورنالیسم تحقیقی» فعالیت دارد و مقالات و کتب او (خصوصا آن‌ها که به زبان انگلیسی منتشر می‌شود)، در سراسر جهان خوانندگان فراوانی دارد.

    کتاب حاضر، آخرین اثر تحقیقی اوست که سال گذشته منتشر شده و از همان آغاز، نظر‌های فراوانی را به خود جلب کرده است. کتاب، روایتی «اسرائیلی» از پیش‌زمینه‌ها و روند تشکیل سازمان‌های اطلاعاتی این رژیم است و در این بین بیش از هرچیز بر ترور‌های صورت گرفته از سوی این دستگاه‌ها (یا به تعبیر خود کتاب، «قتل‌های هدفمند» آنها) تمرکز دارد.

    برگمن، برای به دست آوردن تصویری از سیر و عملکرد این دستگاه‌ها، هزاران سند (که برخی از آنها، محرمانه بوده و به صورت غیرقانونی در اختیار او قرار گرفته) و تعداد بی‌شماری کتاب و مقاله را بررسی کرده است. اما اهمیت بیشتر این کتاب، به صد‌ها مصاحبۀ اختصاصی نویسنده با کسانی برمی‌گردد که خود به صورت مستقیم در این سازمان‌ها (یا در وقایع مورد اشاره در کتاب) حضور داشته‌اند و رتبۀ سازمانی یا عملیاتی برخی از آن‌ها نیز در بالاترین سطح بوده و همین، اطلاعات آن‌ها را به معنای دقیق کلمه «دست اول» کرده است.

    نویسندۀ کتاب و تک‌تک راویانش، از صمیم قلب به حقانیت اسرائیل و ضرورت استمرار حیاتش ایمان دارند (و برخی از آنها، برای این باورشان دست به قتل‌های متعدد، آدم‌ربایی، شکنجه و... هم زده و بی‌پروا و بدون خجالت، آن‌ها را در همین کتاب بازگو هم نموده‌اند)، ولی با تمام اینها، آنچه در کتاب آمده ضرورتا به نفع اسرائیل نیست. شاید خود نویسنده نظری جز این داشته و گمان می‌کرده با این کار، مسیر «اصلاح» دستگاه‌های اطلاعاتی‌شان را نمایان می‌کند؛ ولی نمی‌دانسته که اقدام او چطور از وحشی‌گری و «خونسردی در جنایت» و «بی‌پروایی در آدم‌کشی» صهیونیست‌ها (در طول تاریخشان) پرده برداشته و چقدر هم این پرده‌برداری را (به صورت ناخواسته) متقن و مستدل انجام داده است!

    اما در هر حال نباید از یاد برد که این کتاب، «روایت صهیونیست‌ها» از تاریخ معاصر منطقه است. بر همین اساس، می‌توان این کتاب و ترجمه را، روایتی «از چشم دشمن» خواند.

    جلد اول از مجموعه چهارجلدی کتاب «تو زودتر بکش»؛ روایت نیرو‌های عملیاتی و اطلاعاتی اسرائیل از ۶۰ سال ترور‌های موساد، از ترور مبارزین فلسطینی تا ترور عماد مغنیه و دانشمندان هسته‌ای و موشکی ایران به قلم نویسنده سرشناس اسرائیلی (رومین برگمن) و ترجمه وحید خضاب در ۴۱۶ صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

    کد خبر : 2814
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - پرونده - فوق - محرمانه - سال - ترور - فرماندهان - مقاومت - توسط - اسرائیل - کتاب
  • تله فیلم «برج ۲۷» با موضوع اعتصابات کارگری ساخته می‌شود

    دانشجو

    تله فیلم «برج ۲۷» با موضوع اعتصابات کارگری ساخته می‌شود

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «سعید مرادی» تهیه کننده فیلم تلویزیونی «برج ۲۷»، گفت: داستان این فیلم درباره اعتصابات کارگری و تعدیل نیرو‌های کارگری در کارخانه‌ها و تاثیرات اقتصادی بر بدنه پیکره خانواده‌های کارگری در کشور است. همچنین در این فیلم به موضوع شعار سال و جهش تولید پرداخت جدی شده است.

    این تهیه کننده همچنین افزود: «برج ۲۷» بیش از ۳۰ لوکیشن و ۲۰ بازیگر ملی و بومی دارد و به سفارش معاونت امور استان‌ها تولید صداوسیمای مرکز اراک ساخته شده است.

    مرادی ادامه داد: با توجه به اینکه استان مرکزی پایتخت صنعت در کشور است و ۴۵ درصد جریان کارگری در این استان است، این فیلم هم ادای دینی به کارگران و خانواده‌های شریف این عزیزان است.

    نویسنده نفیسه شکوری، کارگردان سامان مراد حسینی، تهیه کننده سعید مرادی، مشاورپروژه سیامک کاشف آذر، مدیرفیلمبرداری پویان آقابابایی، مدیرصدابرداری هادی سلیمان زاده، مدیرتولید سعیدعطایی، طراح چهره پردازی مسعودعربی، طراح صحنه ولباس نیکان خشکباری، منشی صحنه لیلا مربی، مدیرتدارکات محمدوطن چی، عکاس بهزادعباسی، تدوین منوچهرصانعی، موسیقی رضاخسروی، صداگذاری هادی افشار، اصلاح رنگ ونور هاله گرجی، دستیار تهیه کننده پویاپازکی، ناظرکیفی داریوش منتظری از عوامل این اثر هستند.

    عبدالرضااکبری (مجید)، رزیتاغفاری (ندا)، سیروس همتی (شهاب)، حبیب دهقان نسب (اسماعیلی)، حسن اسدی (رسولی)، علی میرزایی (فتاحی)، ندا یزدانی (عامری)، هنگامه محضری (رها) نیز از بازیگران این فیلم تلویزیونی به شمار می‌روند.

    کد خبر : 2813
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - تله - فیلم - «برج - ۲۷» - موضوع - اعتصابات - کارگری - ساخته - می‌شود