پارس تلکس
نوتریکا را نصب کن !
عنوان خبر : تقدیر مجموعه‌های فرهنگی حلب از عوامل نمایش «الشمس تشرق من حلب» +فیلم
  • 2836
    تقدیر مجموعه‌های فرهنگی حلب از عوامل نمایش «الشمس تشرق من حلب» +فیلم

    دانشجو

    تقدیر مجموعه‌های فرهنگی حلب از عوامل نمایش «الشمس تشرق من حلب» +فیلم



     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، گروه‌ها و انجمن‌های هنری و فرهنگی سوریه، هر شب با حضور در محل اجرای نمایش «الشمس تشرق من حلب» از کورش زارعی کارگردان این نمایش تقدیر به عمل می‌آورند.

    گروه‌های فرهنگی سوری با ابراز خرسندی از فعالیت‌های مشترک فرهنگی میان ایران و سوریه، نمایش هایی، چون «الشمس تشرق من حلب» را اتفاقی مثبت در این مسیر می‌دانند. «الشمس تشرق من حلب» (خورشید از حلب طلوع می‌کند) با استفاده از بازیگران سوری و به زبان عربی در شهر‌های حلب و دمشق روی صحنه می‌رود.
     
    تقدیر
    این نمایش محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است و کوروش زارعی آن را کارگردانی می‌کند.

    این نمایش که محصولی از سازمان هنری رسانه‌ای اوج است به دعوت مردم و هنرمندان سوری هر شب در شهر حلب در حال اجرا است و تا به حال توانسته مخاطبان زیادی را جذب خود کند و مردم حلب را هر شب به مشهدالحسین حلب برساند یعنی همان محلی که راهب مسیحی در سال شصت و یکم با کاروان اسرا ملاقات کرد و سر مبارک اباعبدالله (ع) را به زیارت کرد.

    نمایش «الشمس تشرق من حلب» قرار است پس از شهر حلب در زینبیه دمش و فضای باز حرم حضرت زینب (س) نیز روی صحنه برود.

    این نمایش به نیت سرداران شهید مقاومت در حلب به صحنه رفت که براساس نوشته‌ای از مرحوم ابوباسم حیادار بود. بیشتر از شصت بازیگر عرب و سوری در این کار از مدت‌ها قبل در حال تمرین بودند و حال نیز به همراه تیم فنی تولید و کارگردانی ایرانی کوروش زارعی کار به اجرا رسیده و در واقع محصول مشترک ایران و سوریه است که به زبان عربی اجرا می‌شود.

    بازیگرانی چهره، چون مروان غریواتی، سمیرطویل، یاسین عدس، محمدسقا، باسل زین‌الدین و ... نیز در این کار ایفای نقش می‌کنند.


    نمایش الشمق تشرق من حلب براساس ماجرای دیدار و زیارت راهب مسیحی با سرمبارک امام حسین (ع) نوشته شده است. هنگامیکه کاروان اسرای کربلا از کوفه عازم شهر شام شدند، در دیری در شهر حلب اسکان پیدا کردند. راهب مسیحی فرماند‌هان سپاه دشمن را قانع کرد تا سر مبارک سیدالشهدا را در اختیار وی قرار دهند. طی آن شب راهب با سر مبارک امام حسین (ع) راز و نیاز کرد و تغییر و تحولات روحی در او ایجاد شد و براساس منابع بر او الهاماتی وارد شد.



    علیرضا کوهفر تهیه‌کننده، سعید ذهنی آهنگساز، سیدمحمدحسین خیرالامور مدیرتولید، سعید جعفری طراح صحنه، محمدرضا آزاد طراح نور، بهزاد جاودانفر طراح حرکت، امیرحسین غفاری طراح گریم، علیرضا خدامرادی طراح پوستر و بروشور و مهدی جمالیان فیلمبردار و عکاس از جمله عوامل نمایش «الشمس تشرق من حلب»‌اند.

    «الشمس تشرق من حلب» پیش از این یک بار هم در سال ۱۳۹۷ در شهر حلب اجرا شده بود، امسال نیز به همت سازمان هنری رسانه‌ای اوج با یاد سرداران شهید مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس در شهر‌های حلب و دمشق روی صحنه خواهد رفت.



    برچسب ها : - تقدیر - مجموعه‌های - فرهنگی - حلب - عوامل - نمایش - «الشمس - تشرق - حلب» - فیلم
    کد خبر : 2836
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03

    نمایش خبر کامل
این پرونده را به اشتراک بگذارید :
Facebook Twitter Google LinkedIn

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
نام کاربری :
پست الکترونیکی :
وب :
یادداشت :
کد امنیتی :
5 + 2 = ?