پارس تلکس
نوتریکا را نصب کن !

[ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] [ 10 ] [ 11 ] [ 12 ] [ 13 ] [ 14 ] [ 15 ] [ 16 ] [ 17 ] [18] [ 19 ] [ 20 ] [ 21 ] [ 22 ] [ 23 ] [ 24 ]

  • قدردانی استاد حسین انصاریان از دعاگویانش

    دانشجو

    قدردانی استاد حسین انصاریان از دعاگویانش

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ انصاریان، استاد اخلاق و منبری سرشناس و پیشکسوت کشور که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری بود، اینک دوران نقاهت خود را در منزل سپری می‌کند. او در پیامی از همه کسانی که برای سلامتی‌اش دعا کردند، قدردانی کرده است.

    پیام تشکر استاد انصاریان به شرح زیر است:

    هوالمحبوب

    لَنْ یُصِیبَنَا إِلَّا مَا کَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا} (بقره: ۵۱)

    اکنون که پس از گذراندن دوران دشوار بیماری، برای سپری نمودن ایام نقاهت، از بیمارستان به حرم مقدس اهل‌بیت علیهم السلام در جوار کریمه آل الله حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها منتقل شده‌ام، به پاس الطاف بیکران وجود مبارک حضرت حق و توجهات و عنایات معجزه‌وار اهل‌بیت علیهم السلام که بر این بنده فقیر ارزانی داشتند، جبهه شکر و سپاس بر آستان مقدسشان می‌سایم و بر خود لازم می‌دا‌نم از مجموعه محبت‌های بی‌دریغ و ادعیه خالصانه و پیام‌های محبت‌آمیز ملت بزرگ و شریف ایران به ویژه رهبر معظم انقلاب، مراجع بزرگوار تقلید دام‌ظلهم‌الشریف، مسئولین محترم لشکری و کشوری جمهوری اسلامی ایران، خانواده معظم شهدا، علمای بلاد، ائمه جمعه و جماعات، اساتید محترم حوزه و دانشگاه، خطبا و مادحین و هیئات مذهبی کشور، طلاب و دانشجویان و جوانان عزیز و پرمحبت، مسئولین بهداشت درمان کشور، خصوصاً مدیریت، پزشکان و پرستاران و کادر پرمحبت بیمارستان خاتم‌الانبیاء تهران کمال قدردانی و امتنان را داشته باشم و تحت توجهات، ولی الله الاعظم صاحب‌العصر و الزمان، برای همگان صحت و سلامت و حسن عاقبت و و رفع این بیماری ناگوار و برای جمیع بیماران شفای عاجل را آرزو می‌نمایم.

    خدای را شاکرم که به لطف کریمانه‌اش ایام بیماری را سپری می‌نمایم و حال جسمی رو به بهبود است و تنها نگرانی وغصه‌ام این است که در این ایام عزای وجود مبارک و مقدس حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام نتوانسته‌ام وظیفه نوکری این آستان مقدس را به جای آورم.

    پروردگار محبوبم! تو میدانی که این همه لطف و کرامت و محبتی که در حق بنده فقیرت ابراز شد، از خود نمی‌دانم که تمام آن به برکت سال‌های خدمت‌گزاری به آستان منور مولایم حضرت سیدالشهدا روحی الفداه می‌باشد. از تو خاضعانه می‌خواهم که هنگام مرگ پرونده‌ام را به امضای وجه الله الاعظم امیرالمومنین علیه‌صلوات‌الله برسانی و بر عبد فقیرت منت گذارده لحظه خروج از این دنیا صورت ناقابلم را روی قدم‌های مبارک حضرت سیدالشهدا علیه السلام قرار دهی؛ و به تأسی از مولایم عرضه می‌دارم: الهی رضاً بقضائک، تسلیما لامرک. لا معبود سواک یا غیاث المستغیثین.

    بسوزان هر طریقی می‌توانی
    که آتش از تو و خاکستر از من

    خاک آستان حضرت حسین علیه السلام
    حسین انصاریان

    کد خبر : 2812
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - قدردانی - استاد - حسین - انصاریان - دعاگویانش
  • ستاره ترامپ در هالیوود دوباره شکسته شد

    دانشجو

    ستاره ترامپ در هالیوود دوباره شکسته شد

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از ورایتی، ستاره دونالد ترامپ در پیاده روی مشاهیر هالیوود جمعه صبح (به وقت محلی) توسط فردی که لباس هالک پوشیده بود، تخریب شد.

    این فرد سبزپوش با استفاده از یک کلنگ ستاره ترامپ را خرد کرد.

    پلیس ساعت ۵ و ۵۰ دقیقه صبح به محل واقعه رسید، ولی کسی را دستگیر نکرد. این عمل چند ساعتی پس از آن رخ داد که وی اعلام کرد تست کرونایش مثبت شده است.

    بیش از ۳ هزار دلار به ستاره ترامپ خسارت وارد شد.

    اتاق بازرگانی هالیوود با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد مسئولیت ترمیم ستاره با این مرکز است و ستاره هر فردی که در پیاده‌روی مشاهیر تخریب شود، صرف نظر از اینکه چه کسی باشد باید توسط همین مرکز تعمیر شود.

    مسئول این اتاق ابراز امیدواری کرد که مردم خشمشان را از افرادی که در پیاده روی مشاهیر ستاره دارند، جور دیگری بیان کنند.

    پیش از تخریب جمعه، ستاره ترامپ در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۶ نیز تخریب شده بود. او سال ۲۰۰۷ برای تهیه کنندگی تلویزیون توانست در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود صاحب ستاره شود.

    کد خبر : 2811
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - ستاره - ترامپ - هالیوود - دوباره - شکسته
  • بازیگران سریال «ویلا» انتخاب شدند

    دانشجو

    بازیگران سریال «ویلا» انتخاب شدند

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نگارش سریال «ویلا» به قلم سعید جلالی، کارگردانی علیرضا نجف زاده و تهیه کنندگی مهران مهام این روز‌ها ادامه دارد.

    همچنین بنا بود تا پایان مهرماه این سریال وارد مرحله تولید شود، اما بنا به دلایلی این اتفاق نیفتاد.

    حمید لولایی و مرجانه گلچین از بازیگرانی هستند که حضورشان در این سریال قطعی شده است و قرار است بازیگران دیگری نیز به فراخور قصه به این سریال اضافه شوند. علی صبوری، هدایت هاشمی و چند بازیگر دیگر نیز از گزینه‌های احتمالی برای حضور در این سریال هستند.

    گروه تولید در حال انتخاب بازیگران هستند و بعد از نهایی شدن لیست بازیگران، سریال در لوکیشن‌های تهران و یکی از شهرستان‌ها وارد مرحله تولید خواهد شد.

    به گزارش فارس، طرح اولیه این سریال درباره کارمندی بود که برای تعطیلات نوروز به شمال کشور می‌رود و در آنجا وارد ماجرا‌هایی می‌شود.

    نجف زاده تا به حال مجموعه تلویزیونی «زوج یا فرد» را برای باکس نوروز کارگردانی کرده است و این احتمال نیز وجود دارد تا «ویلا» نیز یکی از گزینه‌های پخش در نوروز سال آینده باشد.

    این سریال برای گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما تهیه و تولید خواهد شد.

    کد خبر : 2810
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - بازیگران - سریال - «ویلا» - انتخاب - شدند
  • آینده نگران کننده فیلم دیدن در سالن سینما

    دانشجو

    آینده نگران کننده فیلم دیدن در سالن سینما

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، وجود پلتفرم‌های پرمخاطب و سیستم کپی رایت در بسیاری از کشور‌های دنیا باعث شده اکران آنلاین حتی همزمان با اکران سینمایی، آسیب چندانی به یک فیلم وارد نکند و در این بین با توجه به شرایط مناسبی که برای اکران آنلاین فیلم‌ها هست، وضعیت آینده «سینما» به گونه‌ای دیگر برای دست‌اندکارانش به دغدغه تبدیل شود. همین چند روز قبل بود که تعدادی از سینماگران مطرح هالیوود از جمله «کلینت ایستوود»، «مارتین اسکورسیزی»، «پدرو آلمادوار»، «الخاندرو گونزالز ایناریتو»، «سوفیا کاپولا»، «آنگ لی»، «سم مندس»، «استیو مک کوئین»، «کریستوفر نولان»، «تاد فیلیپس» و «استیون سودربرگ» در نامه‌ای به سران کنگره آمریکا ضمن تاکید بر ارزش‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی سینما‌ها از آینده این صنعت که پشتیبان میلیون‌ها شغل است ابراز نگرانی کرده و خواستار حمایت جدی و فوری شدند.

    این نامه از آن جهت یاداوری شد که در کشور ما نگرانی‌های مشابهی وجود دارد و اگرچه بسیاری از شهر‌های کشور هنوز حتی یک سالن سینما هم ندارند، اما سیستمی که در اکران آنلاین در پیش گرفته شده و نیز تبلیغ و حمایت نشدن فیلم‌های در حال اکران در سینما‌ها از سوی تلویزیون پیش‌بینی‌های نگران‌کننده‌ای را برای برخی سینماگر‌ها و سالن‌دار‌ها به وجود آورده است.

    از وقتی چراغ اکران آنلاین با نمایش فیلم «خروج» روشن شد، تاکنون نزدیک به ۲۰ فیلم در سامانه‌های درخواستی اینترنتی عرضه شده‌اند و در حال حاضر نه تنها هفته‌ای یک فیلم جدید به چرخه اکران آنلاین اضافه می‌شود بلکه بعضی فیلم‌ها همزمان در سینما و پلتفرم‌های اینترنتی اکران می‌شوند.

    یکی از دغدغه‌هایی که در این باره مطرح می‌شود، این است که آیا دست‌اندرکاران فکر کرده‌اند با این روش، چطور قرار است مخاطب را دوباره به سالن سینما برگردانند؟ آن هم در شرایطی که فیلم سازانی که این روز‌ها فیلم خود را در سینما‌ها اکران می‌کنند تاکید دارند؛ اولویت‌شان تلاش برای باز ماندن سالن‌های سینما است.

    در این باره حبیب اسماعیلی - مدیر پخش فیلمسازان مولود - که فیلم «بی‌حسی موضعی» را در سینما‌ها روی پرده داشت و این فیلم پس از سه هفته به تازگی به اکران آنلاین هم رسیده است، درباره نگرانی‌ها از عدم حمایت برای تبلیغ و آینده سینما به نکته‌هایی اشاره می‌کند.

    او در گفت‌وگویی درباره اینکه به نظر می‌رسد اکران همزمان فیلم‌ها در سینما و شبکه‌های آنلاین نوعی بی‌نظمی به وجود آورده و در این شرایط مخاطب را کمتر به رفتن به سینما جذب می‌کند، گفت: این نوع اکران در کشور‌های دیگر هم اتفاق می‌افتد، ولی آنچه ما تجربه می‌کنیم به شرایط فعلی پیش آمده برمی‌گردد. متاسفانه یکی از مشکلات مهم ما در حوزه اکران انلاین، نبود کپی رایت و وجود شبکه قاچاق است در حالی که در دنیا با خیالی آسوده‌تر فیلم‌ها به طور همزمان در سینما‌ها یا شبکه‌های اینترنتی اکران می‌شوند. در این مدت برای ما ثابت شده تماشاگران اکران سینمایی با اکران آنلاین فرق دارند چرا که برای خیلی‌ها فارغ از تماشای یک فیلم، «سینما» یک سرگرمی و تفریح است.

    اسماعیلی یاداور شد: تا قبل از شیوع کرونا هم بهترین فیلم‌های روز در اختیار همه بود و علاقه‌مندان می‌توانستند آن‌ها را ببینند، اما سینما تعریف دیگری دارد و دیدن فیلم روی پرده عریض و با صدا و کیفیت بهتر کاملا متفاوت از دیدن آن در خانه است؛ بنابراین همین ویژگی‌های خاص سینماست که باعث شده فیلم «خوب، بد، جلف ۲» که در سینما و سامانه‌های اینترنتی اکران شد و بعد هم نسخه خانگی آن عرضه شد، همچنان در بعضی سالن‌های سینمایی روی پرده است.

    وی اشاره کرد: البته در حوزه اکران آنلاین اگر شفافیت بیشتری باشد هم به سود مخاطب است و هم صاحب اثر.

    یک زمانی در حوزه اکران سینمایی برای دسترسی نداشتن به اطلاعات دقیق مشکل داشتیم. حالا این موضوع درست شده است و یک جای دیگر مشکل ایجاد شده است؛ چرا که در اکران آنلاین اطلاعات فروش یا مخاطب مشخص نیست مثل اینکه چند نفر مشترک ماهانه هستند، یا چند نفر تک فیلم بلیت خریداری کرده‌اند و این روند، شفاف نیست.

    وی در ادامه گفت: «بی‌حسی موضعی» در همین مدت زمان کوتاهی که روی پرده بوده - سه هفته - فروش نسبتا خوبی داشته، ولی در کل تصمیم برای اکران انلاین فیلم برعهده تهیه‌کننده است و این تصمیم همه قطعا بخاطر شرایط کرونایی است. برخی تهیه‌کننده‌هایی که در همین مدت فیلم خود را در سینما اکران کردند بعد از مدتی فیلم را راهی اکران آنلاین کردند این در حالی است که تبلیغات آنچنانی نداشتند و صدا و سیما و شهردار حمایتی از سینماگران نکردند. آن‌ها با این حمایت نکردن تیشه به ریشه سینما می‌زنند و نمی‌دانم این مسئله چه علتی دارد چرا که به هر حال باید بپذیریم شرایط فعلی جامعه اینطور است و باید زندگی خود را با آن وفق دهیم.

    او با اشاره به اینکه هشت ماه از شیوع کرونا گذشته و هنوز این بیماری از بین نرفته است، گفت: ما توقع داریم صدا و سیما و شهرداری تبلیغ کننده‌ی این باشند که سینما تعطیل نیست وگرنه دغدغه خیلی از ما در حال حاضر اکران کردن فیلم نیست بلکه به جنبه‌های دیگر این ماجرا نگاه می‌کنیم. مهم این است که بدانیم اگر سینما تعطیل شود مشاغل زیاد دیگری تعطیل می‌شوند. آن وقت چه کسی از آن‌ها حمایت می‌کند؟ تهیه‌کننده‌هایی که الان فیلم اکران می‌کنند منتی بر سر کسی نمی‌گذارند، چون همه دست به دست هم داده‌اند تا سینما را به نوعی نگه دارند.

    او در پایان با اشاره‌ای دوباره به شرایط اکران آنلاین بیان کرد: فیلمساز‌هایی که فیلم خود را آنلاین اکران می‌کنند بنا به شرایط چنین تصمیمی می‌گیرند، چون به هر حال هیچ کس نمی‌خواهد مال خود را آتش بزند، اما لازم است دولت به طور جدی مساله کپی‌رایت را پیگیری کند چرا که الان در کمتر از سه چهار ساعت فیلم‌ها از پلتفرم‌ها کپی می‌شوند. آیا سرمایه‌گذار‌های بخش خصوصی گناه کرده‌اند که پول خود را وارد سینما کرده‌اند؟ ما می‌توانستیم به جای کار در سینما با سرمایه خود دلار بخریم و سود کنیم، اما با عشق وارد این کار شدیم و نیاز به حمایت داریم.

    کد خبر : 2809
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - آینده - نگران - کننده - فیلم - دیدن - سالن - سینما
  • اسامی برندگان مسابقه «یادت باشد» اعلام شد

    دانشجو

    اسامی برندگان مسابقه «یادت باشد» اعلام شد

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نفرات برگزیده‌ی مسابقه‌ی کتاب‌خوانی کتاب صوتی «یادت باشد» معرفی شدند. این مسابقه به‌مناسبت هفته‌ی دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه به‌همت نشر صاد و با همکاری گروه محتوای صوتی قناری و سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ برگزار و با استقبال مخاطبان تا ۱۰ مهرماه تمدید شد.

    برندگان به‌قید قرعه از بین نفراتی انتخاب شده‌اند که به همه‌ی سوالات پاسخ درست داده بودند.

    اسامی نفرات اول تا سوم که برنده‌ی جایزه نقدی ۵۰۰ هزار تومانی شدند:
    اقدس ابرقوئی‌نژاد از گلستان
    ثریا ربیع‌نژاد گنجی از تهران
    امیرحسین ظهیری برازنده از همدان

    اسامی نفرات چهارم تا دهم که برنده‌ی بن ۳۰۰ هزار تومانیِ خرید کتاب الکترونیک و صوتی شدند:
    فاطمه ضیائی از اصفهان
    عارف گوران از مازندران
    منصوره شیبانی از اصفهان
    پروین اجاقی از گیلان
    نازنین کهوندی از همدان
    سپیده دولتی میله‌سرا از گیلان
    ناهید جبرئیلی از اصفهان

    اسامی نفرات یازدهم تا بیستم که برنده‌ی بن ۲۰۰ هزار تومانیِ خرید کتاب الکترونیک و صوتی شدند:
    فرشید منوچهر از گلستان
    فاطمه کفاش از اصفهان
    زهرا گودرزوند چگینی از قزوین
    فاطمه دوستیار از اصفهان
    محمود تابع بردبار از فارس
    عادل خوشدل از مازندران
    معصومه حیدری از تهران
    ذبیح‌الله طهماسبی نوا از گلستان
    وحید کیا احمدی از گلستان
    اسماعیل رضایی از اصفهان

    کتاب «یادت باشد» نوشته‌ی محمدرسول ملاحسنی، درباره‌ی زندگی شهید مدافع حرم، حمید سیاهکالی مرادی‌ست. این اثر که به‌روایت همسر شهید است از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شده و همچنین با صدای «مژده لواسانی» از سوی نشر قناری به‌صورت صوتی تولید شده است.

    کد خبر : 2808
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - اسامی - برندگان - مسابقه - «یادت - باشد» - اعلام
  • اولین تقابل جیم کری در نقش «جو بایدن» با «آلک بالدیون» در نقش دونالد ترامپ

    دانشجو

    اولین تقابل جیم کری در نقش «جو بایدن» با «آلک بالدیون» در نقش دونالد ترامپ

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از هالیوود ریپورتر، برنامه زنده «شنبه شب» چهل و ششمین فصل خود را آغاز کرد و به صورت زنده و با حضور تعداد محدودی از مخاطبان برگزار شد. این برنامه، مناظره اخیر انتخابات ریاست جمهوری را هدف گرفت و در آن جیم کری در نقش جو بایدن نامزد دموکرات و آلک بالدوین هم نقش رقیب وی یعنی دونالد ترامپ را بازی کرد.

    این اولین بازی جیم کری در نقش جو بایدن بود. وودی هارلسون و همینطور جیسون سودیکیس هر کدام در فصل‌های گذشته نقش این نامزد دموکرات را بازی کرده بودند.

    در این قسمت همچنین به کرونا گرفتن ترامپ نیز اشاره‌ای شد و در قسمتی از برنامه بالدوین در نقش ترامپ، ماسک خود را در میاورد. روز پنجشنبه بود که تست کرونای دونالد ترامپ مثبت شد و بعد از آن به مرکز پزشکی نظامی والتر رید فرستاده شد.

    در این برنامه همچنین به واکنشی که جو بایدن به ترامپ نشان داد و به او گفت که ساکت شود، اشاره شد و جیم کری در نقش بایدن همین حرف را به بالدوین در نقش دونالد ترامپ زد.

    همچنین از ترامپ (بالدوین) خواسته شد که برتر پنداری نژاد سفید را محکوم کند که او از این کار خودداری می‌کند. چیزی که در واقعیت نیز رخ داد و واکنش‌های زیادی را بین هالیوودی‌ها به همراه داشت.

    گفتنی است فصل گذشته برنامه زنده «شنبه شب» به دلیل شیوع ویروس کرونا، به صورت قسمت‌هایی که از خانه درست شده بودند پخش شد و حالا برای فصل جدید به استودیو اصلی خود بازگشته است و حاضرا ن آن باید از شیوه‌های بهداشتی پیروی کنند.

    کد خبر : 2807
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - تقابل - جیم - کری - نقش - «جو - بایدن» - «آلک - بالدیون» - نقش - دونالد - ترامپ
  • امکان عزیمت موکب‌های اربعینی به عراق کاملاً منتفی است

    دانشجو

    امکان عزیمت موکب‌های اربعینی به عراق کاملاً منتفی است

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در اطلاعیه شماره ۶ ستاد مرکزی اربعین حسینی آمده است با توجه به پخش اخباری در برخی از خبرگزاری‌ها مبنی بر پذیرش تعدادی از موکب‌های اربعینی بدینوسیله تاکید می‌گردد با توجه شرایط موجود شیوع بیماری کرونا و رایزنی‌های قبلی با مسئولین عراقی، امکان عزیمت موکب‌های اربعینی برای ارائه خدمات به کشور عراق وجود نداشته و این امر کاملاً منتفی است.

    همچنین در این اطلاعیه آمده است: در جهت بهره گیری از کمک‌ها و نذورات عام مردم مقرر گردیده است کمیته مشارکت‌های مردمی این ستاد (ستاد باز سازی عتبات عالیات) حسب نیاز‌های فعلی جامعه، کمک‌ها و نذورات عام جمع آوری شده را در قالب کمک‌های مومنامه در مناطق محروم و در بین نیازمندان توزیع نماید؛ که سازوکار اجرای این امر توسط کمیته مذکور به اطلاع موکب داران گرامی خواهد رسید.

    متن کامل اطلاعیه به شرح ذیل است؛

    (اطلاعیه شماره ۶)
    بسم الله الرحمن الرحیم
    ان الحسین مصباح الهدی و سفینهً النجاهً
    ضمن تشکر و قدردانی از همکاری مردم فهیم، ولایتمدار و عزیز ایران اسلامی و عزاداران سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) به اطلاع میرساند:
    با توجه به پخش اخباری در برخی از خبرگزاری‌ها مبنی بر پذیرش تعدادی از موکب‌های اربعینی بدینوسیله تاکید می‌گردد با توجه به شرایط موجود شیوع بیماری کرونا و رایزنی‌های قبلی با مسئولین محترم عراقی، امکان عزیمت موکب‌های اربعینی برای ارائه خدمات به کشور عراق وجود نداشته و این امر کاملاً منتفی است.

    در جهت بهره گیری از کمک‌ها و نذورات عام مردم مقرر گردیده است کمیته مشارکت‌های مردمی این ستاد (ستاد باز سازی عتبات عالیات) حسب نیاز‌های فعلی جامعه، کمک‌ها و نذورات عام جمع آوری شده را در قالب کمک‌های مومنامه در مناطق محروم و در بین نیازمندان توزیع نماید؛ که سازوکار اجرای این امر توسط کمیته مذکور به اطلاع موکب داران گرامی خواهد رسید.
    امید است این اقدام تاثیرگذار و ارزشی، در پیشگاه الهی مأجور و ذخیره آخرت برای خیران گرامی و زائرین حضرت سیدالشهدا (ع) گردد.

    کد خبر : 2806
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - امکان - عزیمت - موکب‌های - اربعینی - عراق - کاملاً - منتفی
  • زنجیره سینما‌های سینه‌ورلد مجددا تعطیل می‌شود

    دانشجو

    زنجیره سینما‌های سینه‌ورلد مجددا تعطیل می‌شود

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از ورایتی، خبر تعطیلی سینما‌های سینه‌ورلد در آمریکا و بریتانیا یک روز پس از آن منتشر می‌شود که اعلام شد اکران «زمانی برای مردن نیست» تا آوریل ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است.

    گفته شده اوایل همین هفته همه سینما‌های این زنجیره سینمایی تعطیل می‌شود و به کارمندان نیز از دوشنبه صبح اطلاع داده خواهد شد. «رگال» که مجموعه سینما‌های این زنجیره سینمایی در آمریکاست، دومین زنجیره بزرگ سینمایی در آمریکا محسوب می‌شود و سینه‌ورلد بزرگ‌ترین اپراتور سینما در بریتانیاست.

    گفته شده این زنجیره در نامه‌ای به بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا و اولیور دودن وزیر فرهنگ توضیح داده است که بخش نمایشی نمی‌تواند با تاخیری که از سوی استودیو‌ها در پاسخ به اضطراب تماشاگران از رفتن به سینما‌ها صورت می‌گیرد، به کار خود ادامه دهد.

    تعطیلی این زنجیره سینمایی در بریتانیا ۵۵۰۰ شغل را با خطر تعطیلی روبرو می‌سازد.

    منابع داخلی گفته‌اند هرچند زمان بازگشایی هنوز تعیین نشده، اما احتمال می‌رود سینما‌ها تا ۲۰۲۱ بسته بمانند.

    خبر روز جمعه مبنی بر تعویق فیلم جدید «جیمز باند» از ۱۲ نوامبر در بریتانیا و ۲۰ نوامبر در آمریکا، بر صنعت سینما تاثیر زیادی گذاشت. موکول کردن این فیلم به آوریل نیز به منزله شوکی برای بخش نمایش فیلم بود که تنها راه ادامه حیاتش نمایش فیلم‌های پرفروش و بلاک‌باستر است تا مخاطبان را به سینما‌ها برگردانند.

    گفته شده تصمیم سینه‌ورلد برای تعطیلی تا عصر شنبه به اطلاع کارکنان نرسیده بود.

    ساندی تایمز نخستین بار اواخر شنبه شب این خبر را منتشر کرد.

    کد خبر : 2805
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - زنجیره - سینما‌های - سینه‌ورلد - مجددا - تعطیل - می‌شود
  • اجرا‌های مرکز تئاتر مولوی یک هفته تعطیل شد

    دانشجو

    اجرا‌های مرکز تئاتر مولوی یک هفته تعطیل شد

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اجرا‌های مرکز تئاتر مولوی به دلیل مصوبات جدید ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که در روز شنبه مورخ دوازدهم مهرماه به دستگاه‌های اجرایی ملی، استانی و نهاد‌های عمومی ابلاغ شد به مدت یک هفته از ۱۳ تا ۱۸ مهرماه تعطیل خواهد بود.

    اجرای نمایش‌های «دوستان کُمدی» به کارگردانی امیرمحمد ابراهیمی و «حاد» به کارگردانی ابراهیم عبدی پس از اعلام رسمی ستاد ملی مدیریت کرونا از سر گرفته خواهند شد.

    کد خبر : 2804
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - اجرا‌های - مرکز - تئاتر - مولوی - هفته - تعطیل
  • رییس سازمان حفاظت محیط زیست مهمان پایش

    دانشجو

    رییس سازمان حفاظت محیط زیست مهمان پایش

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی شبکه یک، رییس سازمان حفاظت محیط زیست امشب ۱۳ مهر مهمان برنامه «پایش» است.

    موانع محیط زیستی در برابر تولیدکنندگان، وضعیت بارگذاری مجوز‌های محیط زیست در پیشخوان مجوز‌های کشور و تصمیم گیری در خصوص خودرو‌های انبار شده خودروساز‌ها و اجازه محیط زیست برای (شماره گذاری) پلاک شدن آن‌ها از مهمترین محور‌های گفتگو با عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست در برنامه «پایش» است.

    برنامه تحلیلی «پایش» به تهیه کنندگی الهام پیرهادی کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما است که یکشنبه‌ها و سه شنبه‌ها بعد از بخش خبری ساعت ۱۹ با اجرای سعید توکلی روی آنتن می‌رود.

    کد خبر : 2803
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - رییس - سازمان - حفاظت - محیط - زیست - مهمان - پایش
  • حضور «قدم یازدهم» در جشنواره ایتالیایی

    دانشجو

    حضور «قدم یازدهم» در جشنواره ایتالیایی

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، انیمیشن «قدم یازدهم» به کارگردانی مریم کشکولی‌نیا به بخش مسابقه هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه سدیسی فورلی کشور ایتالیا راه پیدا کرد.

    این پویانمایی کوتاه، ششمین حضور بین‌المللی خود را در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه سدیسی فورلی ایتالیا تجربه می‌کند.

    پویانمایی ۱۰ دقیقه و ۵۰ ثانیه‌ای «قدم یازدهم» از تولیدات سال ۱۳۹۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که بر اساس کتابی با همین نام نوشته زنده‌یاد سوسن طاقدیس ساخته شده است.

    این رویداد هنری که به دنبال ارائه شناختی جدید از مولفان و فیلمسازان جوان است، با هدف ایجاد فرصت دیدار و تبادل اطلاعات میان مخاطبان حرفه‌ای فیلم کوتاه در حوزه‌ی صنعت سینما و نیز جلب توجه عموم تماشاچیان و ایجاد سواد رسانه‌ای در نزد مخاطبان کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

    با توجه به شرایط پیش آمده و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، جلسه‌های بحث و گفتگو، نمایش فیلم‌های منتخب و دیگر برنامه‌ها نیز مانند دیگر رویداد‌ها و جشنواره‌های بین‌المللی به صورت زنده و آنلاین برگزار خواهد شد.

    جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه سدیسی فورلی که از سال ۲۰۰۴ تأسیس شده است، امسال از ۱۱ تا ۲۰ مهر ۱۳۹۹ برابر با ۲ تا ۱۱ اکتبر ۲۰۲۰ در شهر فورلی کشور ایتالیا برگزار می‌شود.

    کد خبر : 2802
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - حضور - «قدم - یازدهم» - جشنواره - ایتالیایی
  • مادر شهیدان «حسین و جواد کرمانی» درگذشت

    دانشجو

    مادر شهیدان «حسین و جواد کرمانی» درگذشت

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «خدیجه کرمانیان» مادر شهیدان «حسین و جواد کرمانی» بر اثر کهولت سن به دیدار معبود شتافت. پیکر این مادر شهید امروز ۱۳ مهر ماه از مقابل گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) تشییع و در جوار شهدا به خاک سپرده خواهد شد.

    حسین کرمانی متولد سال ۴۳، سال ۶۵ در عملیات کربلای ۱ در منطقه مهران و جواد کرمانی در سن۲۷ سالگی، سال ۶۷ در منطقه حلبچه (عملیات والفجر ۱۰) به شهادت رسید.

    کد خبر : 2801
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - مادر - شهیدان - «حسین - جواد - کرمانی» - درگذشت
  • خرید‌های عجیب سلبریتی ها؛ از تانک تا پمپ بنزین خانگی

    دانشجو

    خرید‌های عجیب سلبریتی ها؛ از تانک تا پمپ بنزین خانگی

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، یک حساب بانکی پر همیشه می‌تواند به انتخاب‌های خرید قابل تأمل و عجیبی تبدیل شود. با این وجود چنین خرید‌هایی را نمی‌توان با ولخرجی‌های باورنکردنی سلبریتی‌ها میلیونر در هالیوود مقایسه کرد. البته که این یک درصد به حدی فراتر از تصور ثروتمند هستند، اما این بدان معنا نیست که همگی کارشناس هزینه کردن هستند. از عمارت‌های بزرگ گرفته تا خودرو‌های لوکس، آثار هنری قدیمی و حیوانات خانگی عجیب و غریب، در کلسیون خرید این چهره‌های مشهور دیده می‌شود، اما گاهی اوقات خرید سلبریتی‌های هالیوود بسیار سوال برانگیز و غیرمعقول به نظر می‌رسد که در ادامه شما را با برخی از این موارد آشنا خواهیم کرد.

    گاهی اوقات خرید سلبریتی‌های هالیوود بسیار سوال برانگیز و غیرمعقول به نظر می‌رسد که در ادامه شما را با برخی از این موارد آشنا خواهیم کرد.


    ۹- نیکلاس کیج و خرید جمجمه دایناسور مغولی به سرقت رفته


    در حالی که می‌توان تمام این فهرست را به خرید‌های عجیب و غریب و نامتعارف نیکلاس کیج اختصاص داد (خانه جن زده، قلعه قرون وسطایی و غیره)، مقاما اول خرید‌های او به خرید یک جمجمه به سرقت رفته دایناسور تیرانوسوروس باتار در سال ۲۰۰۷ باز می‌گردد. این جمجمه در مغولستان کشف شده بود و ۲۷۶،۰۰۰ دلار روی دست کیج هزینه گذاشت. پرداخت چنین مبلغی برای سر یک دایناسور که به شکل غیرقانونی قاچاق شده بسیار بحث برانگیز است. از آن عجیب‌تر اینکه وی در یک مبارزه حراجی بسیار طولانی و داغ با لئوناردو دی کاپریو توانست با قیمت بالاتر این جمجمه دایناسوری را تصاحب کند.

    اینکه نیکلاس کیج به چه منظوری این جمجمه دایناسوری را خریداری کرده بود بر کسی مشخص نیست، اما او در سال ۲۰۱۴ مجبور شد مجسمه تیرانوسوروس باتار را تحویل مقامات آمریکایی دهد تا به مغولستان بازگردانده شود، زیرا همانطور که گفته شد، سرقتی بوده و به صورت قاچاق به ایالات متحده برده شده بود. این جمجمه اکنون در مغولستان است. البته این موضوع باعث نشد که نیکلاس کیج و گالری فروشنده جمجمه دایناسور رویه خود را تغییر دهند، زیرا کیج به خرید‌های بحث برانگیز خود ادامه داده و گالری مذکور نیز یک بار دیگر یک اسکلت کامل دایناسور را به صورت غیرقانونی خریداری و به فروش رساند.

    گاهی اوقات خرید سلبریتی‌های هالیوود بسیار سوال برانگیز و غیرمعقول به نظر می‌رسد که در ادامه شما را با برخی از این موارد آشنا خواهیم کرد.


    ۸- بونو و خرید بلیط هواپیمای ۱،۵۰۰ دلاری بار کلاهش


    در داستانی که ممکن است به خاطر یک اشتباه خنده دار یا فخرفروشی به خاطر ثروت فراوان بوده باشد، بونو یک بلیط هواپیمایی فرست کلاس و تاکسی دربست از/به فرودگاه‌های لندن و میلان را تنها برای کلاه خود خریداری کرد. ظاهراً خواننده گروه U۲ نمی‌توانسته بدون این بخش خاص از ظاهر خود در کنسرت پاواروتی در ایتالیا اجرا کند و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خوانندگان راک تاریخ موسیقی، این مبالغ برای وی چندان قابل توجه نبود. در حالی که برخی گزارش‌ها می‌گویند کلاه بونو دارای یک صندلی فرست کلاس بود برخی دیگر بر این باورند که کاپیتان هواپیما آن را به کابین خود برده بود. هزینه بلیط حدود ۶۰۰ دلار بود و اضافه کردن هزینه تاکسی دربست و بیمه کلاه نیز جمع هزینه بونو برای کلاهش را به ۱،۵۰۰ دلار افزایش داده بود.

    گاهی اوقات خرید سلبریتی‌های هالیوود بسیار سوال برانگیز و غیرمعقول به نظر می‌رسد که در ادامه شما را با برخی از این موارد آشنا خواهیم کرد.


    ۷- بیل گیتس و خرید نوشته‌های لئوناردو داوینچی


    علیرغم اینکه وی روزگاری ثروتمندترین مردجهان بود، داستان‌های زیادی در مورد ولخرجی‌های عجیب و غریب گیتس وجود ندارد. با این وجود یکی از معروف‌ترین ولخرجی‌های این مرد ثروتمند و مشهور زمانی بود که دست نوشته‌های لئوناردو داوینچی با نام «کدکس لستر» که به نام مالک آن اِرل لستر نامگذاری شده بود را به مبلغ ۱۳ میلیون دلار در سال ۱۹۹۴ خریداری کرد، عددی که با احتساب نرخ تورم ارزشی معادل ۵۶ میلیون دلار امروزی را دارد. موضوع اصلی این دست نوشته‌ها یا یادداشت‌ها در مورد دیدگاه‌های داوینچی در باب حرکت آب است، اما به موضوعاتی مانند ستاره شناسی، ماه و حتی تئوری فسیل او نیز اشاره شده است، صد‌ها سال پیش از آنکه چنین ایده‌هایی به واقعیت‌های علمی پذیرفته شده تبدیل شوند. کدکس لستر از آن زمان به زبان‌های مختلف ترجمه شده و در چندین گالری و موزه به نمایش درآمده است، اما مشارکت بزرگ بیل گیتس زمانی رخ داد که او این نوشته‌ها را به طور کامل دیجیتالی کرده و در قالب سی دی در سال ۱۹۹۷ در دسترس عموم قرار داد.

    گاهی اوقات خرید سلبریتی‌های هالیوود بسیار سوال برانگیز و غیرمعقول به نظر می‌رسد که در ادامه شما را با برخی از این موارد آشنا خواهیم کرد.


    ۶- لیدی گاگا و خرید دستگاه شکار ارواح


    سلبریتی دیگری که نسبت به ارواح نگاه عجیبی دارد لیدگی گاگا است که ظاهرا ۳۰،۰۰۰ دلار را صرف خرید یک دستگاه الکترومغناطیسی با هدف شناسایی ارواح کرده بود. این دستگاه همراه با تیمی از کارشناسان مسائل فراطبیعی توسط این خواننده مشهور موسیقی پاپ استخدام شده اند تا هر هتل، مکان تور و هر گونه اقامتگاهی که گاگا در آن مستقر می‌شود را برای شناسایی ارواح خبیثه زیر و رو کنند، زیرا خواننده مشهور آمریکایی به شدت از روح می‌ترسد. همچنین گزارش شده که لیدی گاگا بر این باور است که وی توسط روحی به نام رایان تسخیر شده است، روحی که در تور جهانی Monster Ball او را همه جا تعقیب می‌کرده است. حتی ادعا شده لیدی گاگا مبلغ ۴۰،۰۰۰ دلار به یک دانشمند ناسا داده تا برخی از لباس هایش را برای او طراحی کند.

    گاهی اوقات خرید سلبریتی‌های هالیوود بسیار سوال برانگیز و غیرمعقول به نظر می‌رسد که در ادامه شما را با برخی از این موارد آشنا خواهیم کرد.


    ۵- جانی دپ و خرید یک جزیره شخصی


    بله درست خوانده اید، جانی دپ مالک یک جزیره خصوصی است. این جزیره که Little Hall Pond Cay نام دارد در منطقه باهاماس واقع شده که دارای شش ساحل است و هر ساحل به نام یکی از افراد مورد علاقه دپ نامگذاری شده است. برای مثال وی یکی از سواحل را به افتخار روزنامه نگار مشهور هانتر اس تامپسون، Gonzo نام گذاشت و یکی دیگر را به افتخار مارلون براندو، Brando است. ظاهراً جزیره Little Hall Pond Cay برای دپ ۳.۶ میلیون پوند هزینه در پی داشته است. اما این رقم در مقایسه با هزینه ۸ میلیون دلاری دپ برای خرید قایقی تفریحی که با آن به این جزیره کوچک برود چندان قابل توجه به نظر نمی‌رسد. بازیگر فرانچایز دزدان دریایی کارائیب ۳ تا ۵ میلیون دلار را نیز صرف پراکنده کردن خاکستر جنازه تامپسون از طریق یک توپ قدیمی کرد، زیرا ظاهراً این خواسته روزنامه نگار مشهور بوده است.

    گاهی اوقات خرید سلبریتی‌های هالیوود بسیار سوال برانگیز و غیرمعقول به نظر می‌رسد که در ادامه شما را با برخی از این موارد آشنا خواهیم کرد.


    ۴- آکون و خرید معدن الماس


    شاید غیراخلاقی‌ترین خرید این فهرست خرید یک معدن الماس واقعی در آفریقا در سال ۲۰۰۷ توسط آکون است. وی مدت‌ها چنین موضوعی را تکذیب می‌کرد، اما در نهایت اعتراف کرد که الماس‌های خونین این معدن آفریقایی متعلق به اوست. برای کسانی که نمی‌دانند، الماس‌های خونین عبارتی است که برای نشان دادن تاثیرات منفی تجارت الماس بر مناطق جنگ زده آفریقا و نقش آن‌ها در تامین هزینه این درگیری‌های مرگبار به کار می‌رود. اگر چه خرید چند وقت یکبار جواهرات گرانقیمت اشکالی ندارد، اما فخرفروشی با جواهراتی که از منابع طبیعی آفریقا و رنج کارگران به دست آمده کمی مسئله ساز است. البته کسی جز آکون و کارگرانش نمی‌دانند که این معدن الماس دقیقاً کجاست، اما با توجه به این واقعیت که آکون گفته به الماس‌های خونین باور ندارد و این جور داستان‌ها تنها در سینما و تلویزیون ساخته شده، می‌توان علت نگرانی برخی در این مسئله را درک کرد؛ و یک چیز دیگر اینکه آکون یک پمپ بنزین کامل در خانه اش نیز دارد که البته نمی‌دانیم بنزینش از کجا تامین می‌شود.

    گاهی اوقات خرید سلبریتی‌های هالیوود بسیار سوال برانگیز و غیرمعقول به نظر می‌رسد که در ادامه شما را با برخی از این موارد آشنا خواهیم کرد.


    ۳- پاریس هیلتون و خرید عمارتی برای سگ هایش


    درست است که سگ‌ها حیوانات دوست داشتنی هستند، اما یک عمارت دو طبقه کامل برای چند سگ نژاد چیهواهوا؟ اذیت نکن پاریس! خبر خرید این عمارت ۳۲۵،۰۰۰ دلاری توسط پاریس هیلتون برای سگ هایش در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، عمارتی که شبیه ویلا‌های اسپانیایی است و دارای سیستم تهویه مطبوع و حتی لوستر‌های بزرگ نیز هست. لوستر براس سگ؟ تعجب نکنید، چون نام خانوادگی طرف «هیلتون» است. دیوار‌های این عمارت نیز البته صورتی است اگر چه همه می‌دانیم سگ‌ها کوررنگ بوده و رنگ را تشخیص نمی‌دهند. جالب‌تر اینکه سگ‌های پاریس هیلتون صفحات اینستاگرام خاص خود را دارند و زندگی روزمره این سگ‌ها در عمارت باشکوهشان هر روزه در برابر دید کاربران کنجکاو اینستاگرامی قرار داده می‌شود.

    گاهی اوقات خرید سلبریتی‌های هالیوود بسیار سوال برانگیز و غیرمعقول به نظر می‌رسد که در ادامه شما را با برخی از این موارد آشنا خواهیم کرد.


    ۲- برد پیت و خرید یک تانک روسی

     
    بله تانک! چون وقتی برد پیت هستید هر کاری می‌توانید بکنید. تنها سورپرایز ماجرا این است که این تانک از آن تانک‌هایی نبود که در فیلم جنگی Fury دیدیم. در واقع این تانک در دکور فیلم World War Z به کار رفته بود، یک تانک روسی واقعی متعلق به دوره اتحاد جماهیر شوروی که به خاطر استفاده در فیلم خلع سلاح شده بود. اگر چه هزینه پیت برای این تانک اعلام نشده، اما می‌توان گفت که هزینه قابل توجهی برای خرید آن صورت گرفته است، به علاوه اینکه وی این تانک را از اقامتگاهش در بوداپست به خانه اش در لس آنجلس منتقل کرده است. اینکه برد پیت با این تانک چه می‌کند مشخص نیست، اما باید خوشحال بود که برد پیت تاکنون در هیچ فیلم ابرقهرمانی بازی نکرده است و گرنه شاید می‌خواست برخی از اکسسوری‌های خطرناک این فیلم‌ها را نیز بخرد.

    گاهی اوقات خرید سلبریتی‌های هالیوود بسیار سوال برانگیز و غیرمعقول به نظر می‌رسد که در ادامه شما را با برخی از این موارد آشنا خواهیم کرد.


    ۱- مایک تایسون و خرید یک وان حمام ساخته شده از طلای خالص


    این یکی از آن چیز‌های خنده داری است که افراد ثروتمند می‌خرند. با اختراع دوش، دیگر وان‌های نرمال نیز چندان ضروری و قابل استفاده نیستند به غیر از وان‌هایی که به طور کامل از طلا ساخته شده باشند. وان مورد بحث که توسط مایک تایسون خریداری شده، بیش از ۲.۲ میلیون دلار قیمت دارد. جدای از وان طلایی، مایک تایسون سه ببر بنگالی نیز داشته و نیمی از صورتش را نیز خالکوبی کرده است.

    کد خبر : 2800
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - خرید‌های - عجیب - سلبریتی - ها؛ - تانک - پمپ - بنزین - خانگی
  • اکران «درخت گردو» در کرستان/ ۲ فیلم دیگر روی پرده می‌آیند

    دانشجو

    اکران «درخت گردو» در کرستان/ ۲ فیلم دیگر روی پرده می‌آیند

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مرتضی شایسته سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره خروجی جلسه امروز ۱۳ مهرماه گفت: در جلسه امروز مقرر شد فیلم سینمایی «تله پاتی» به کارگردانی رضاشالچی و کله پوک» بعد از تعطیلات سینما، به نمایش دربیایند و همه سینما‌ها می‌توانند این فیلم‌ها را به نمایش بگذارند.

    وی افزود: در جلسه امروز مقرر شد از فیلم سینمایی «پیشی میشی» ساخته حسین قناعت به طور کامل در اکران و نمایش در شهرستان‌ها و تهران حمایت شود.

    شایسته بیان کرد: همچنین فیلمیران شرکت پخش کننده «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان درخواست نمایش این فیلم از تاریخ ۸ تا ۱۳ آبان کرد از همین رو قرار است این فیلم در این تاریخ در کرستان به نمایش دربیاید.

    وی در پایان گفت: قرار است روز سه شنبه با آقای انتظامی برای تعیین تکلیف شورای اکران آنلاین گفتگو کنیم.

    کد خبر : 2799
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - اکران - «درخت - گردو» - کرستان - فیلم - دیگر - روی - پرده - می‌آیند
  • مدیر هنری پردیس تئاتر شهرزاد معرفی شد

    دانشجو

    مدیر هنری پردیس تئاتر شهرزاد معرفی شد

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، میثم احمدی که از طرف مدیریت پردیس تئاتر شهرزاد به عنوان مدیر هنری این مجموعه معرفی شده است دانش آموخته رشته نمایش و فارغ التحصیل رشته‌های فیلمسازی سینما و مدیریت برنامه ریزی فرهنگی است و مشاور ساخت و راه اندازی چندین تماشاخانه بوده است.

    وی همچنین مدیریت امور فنی و هماهنگی اجرا در تماشاخانه ایرانشهر را به عهده داشته است. از دیگر سوابق وی می‌توان به تهیه کنندگی نمایش‌هایی نظیر «آرسنیک و تورکهنه» و موزیکال هایی، چون «الیور توییست»، «بینوایان» و «مری پاپینز» اشاره کرد.

    پردیس تئاتر شهرزاد با مدیریت محمد دشتگلی به عنوان بزرگترین سالن خصوصی کشور با سه سالن و ۷۰۰ صندلی در خیابان نوفل لوشاتو، نرسیده به تقاطع خیابان رازی قرار دارد.

    کد خبر : 2798
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - مدیر - هنری - پردیس - تئاتر - شهرزاد - معرفی
  • تکذیب شایعه تغییر رئیس رسانه ملی/ علی‌عسکری تا انتخابات ۱۴۰۰ هست

    دانشجو

    تکذیب شایعه تغییر رئیس رسانه ملی/ علی‌عسکری تا انتخابات ۱۴۰۰ هست

    تکذیب
    اخیراً شایعه خداحافظی عبدالعلی علی عسکری از ریاست صداوسیما دوباره قوت گرفت؛ شایعاتی که پیش از این هم خبر از رفتن‌های یک باره علی‌عسکری و حتی طرح برخی اسامی به عنوان جایگزین‌های احتمالی در سمت ریاست صداوسیما می‌داد.

    محمدحسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی صداوسیما این بار به صراحت این شایعات و گمانه‌زنی‌ها را رد کرد و با یک موضع‌گیری «مجازی» به شایعات مجازی، پاسخ داد.

    رنجبران طی یک رشته توئیت نوشت:

    ۱. مرداد پارسال هم در پاسخ به شایعه‌سازی یکی از توییت‌بازان اصلاح‌طلب عرض کردم خیالتان راحت آقای علی‌عسکری تا بعد از انتخابات ۱۴۰۰ هست، الان هم همین را می‌گویم و اضافه می‌کنم برای بعد از ۱۴۰۰ نیز برنامه‌های رییس رسانه ملی و گروهشان تنظیم شده است.

    ۲. معاونت حقوقی سازمان هم به زودی در دادگاه در خدمت برادری که برای چندمین بار با نشر اکاذیب اذهان همکاران سازمانی و مخاطبان بیرونی را مشوش می‌کند، خواهد بود.

    کد خبر : 2797
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - تکذیب - شایعه - تغییر - رئیس - رسانه - ملی - علی‌عسکری - انتخابات - ۱۴۰۰
  • بررسی بهبود سبک زندگی با مهار وسواس در «روز خوش»

    دانشجو

    بررسی بهبود سبک زندگی با مهار وسواس در «روز خوش»

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سید هادی معتمدی روانپزشک و آسیب شناس اجتماعی دوشنبه ۱۴ مهر در برنامه «روز خوش»، بهبود سبک زندگی با مهار وسواس را بررسی می‌کند.

    همچنین حامد ایرانشاهی پژوهشگر تاریخ و استاد دانشگاه نقشه تهران را بازخوانی می‌کند. الهام دارابی قصه گوی بین المللی نیز در رابطه با قصه و قصه گویی گفتگو می‌کند.

    آیتم «خوش مزه» این دوشنبه کیک پنیری را آموزش می‌دهد و در بخش «خوش و بش» سری به ویتامینه‌ها می‌زند.

    آیتم «خوش قلم» نیز کتاب «سلام خداحافظ» اثر حسین پناهی را به علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی معرفی می‌کند.

    برنامه «روز خوش» با نگاه به زندگی از منظر سبک زندگی ایرانی - اسلامی با اجرای محمدامین نبی اللهی و مریم ماهور تلاش می‌کند صبحگاه ایرانی - اسلامی را به نمایش بگذارد. علاوه بر این، در این برنامه اطلاعات، اخبارو رویداد‌های امیدبخش به ویژه نمایش پیشرفت‌های غرورانگیز ایرانیان توسط مهدی آقابیگی به سمع و نظر مخاطبان می‌رسد.

    مجله صبحگاهی «روز خوش» از دوشنبه تا جمعه ساعت ۹ صبح به وقت تهران به تهیه کنندگی حسین علیاری از شبکه جهانی جام‌جم پخش می‌شود.

    کد خبر : 2796
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - بررسی - بهبود - سبک - زندگی - مهار - وسواس - «روز - خوش»
  • روایت توان موشکی ایران در مستند «برد بلند»

    دانشجو

    روایت توان موشکی ایران در مستند «برد بلند»

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مستند «برد بلند» تصویرگر پیشرفت ایران است که داستان ابرقدرتی در حوزه موشکی ایران را در شرایط جنگ و تحریم نشان می‌دهد.

    مستند «برد بلند» روایتی است از سیر پیشرفت موشکی جمهوری اسلامی ایران از آغاز تاکنون که ضمن تشریح دلایل مجهز نبودن ارتش شاهنشاهی به موشک، تحلیلی از جدیدترین دستاورد‌های موشکی ایران را از جمله موشک بالستیک حاج قاسم و مزرعه موشکی نیز ارائه می‌کند.

    مستند «برد بلند» دوشنبه ۱۴ مهر ساعت ۱۵ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

    این مستند را سید محمد حسینی در گروه سیاسی شبکه پنج سیما تهیه و کارگردانی کرده است.

    کد خبر : 2795
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - روایت - توان - موشکی - ایران - مستند - «برد - بلند»
  • مدیران سینمایی جنم تولید آثار مذهبی را ندارند

    دانشجو

    مدیران سینمایی جنم تولید آثار مذهبی را ندارند

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مجتبی فرآورده تهیه‌کننده سینما با اشاره به بلاتکلیفی چندساله پروژه سینمایی «ثارالله» گفت: فیلمنامه «ثارالله» نزدیک به ۵ سال است که آماده تولید است، اما هنوز شرایط مالی برای تولید این پروژه فراهم نشده است تا بتوانیم آن را جلوی دوربین ببریم، تا ایجاد شرایط مناسب برای تولید این پروژه صبر می‌کنیم که یا فرجی حاصل شود یا متولیان فرهنگی به‌خود بیایند.

    وی با اشاره به تولیدات فرهنگی و هنری با مضامین مذهبی توضیح داد: فضای فرهنگی کشور به طور کلی یک فضای راکد و خمود است و به همین دلیل هیچ‌گونه فعالیتی در حوزه فرهنگی شکل نمی‌گیرد، طبیعی این است این فضای راکد فرهنگی به فضاهایی، چون سینما، ادبیات، موسیقی، شعر و ... سرریز شده است.


    مدیران اهل ورود به فضا‌های پرتنش نیستند


    تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ملک سلیمان» توضیح داد: مدیران عزیزی که سرکار هستند، کسانی نیستند که جنم ورود به این حوزه‌ها و عرصه‌ها را داشته باشند و بیشتر ترجیح می‌دهند که در یک حوضچه آرام، مدیریت کنند تا اینکه وارد فضا‌های پرتنش شوند. اگر چه از پس تلاطم‌های حوضچه‌های آرام هم برنمی‌آیند؛ لذا به همین دلیل ترجیح می‌دهند که اساساً صورت مساله را پاک کرده و به سمت آن ورود نکنند.

    وی تاکید کرد: متاسفانه تولیدات سینمایی در حوزه‌های مذهبی، دینی و عاشورایی عملاً در کشور ما تعطیل شده است و در واقع این تعطیلی به این دلیل است که مدیران تصمیم‌گیر ترجیح می‌دهند در حوزه سینما فیلم‌های گیشه‌ای بسازند که نه خودشان جرات می‌کنند با خانواده برای دیدن فیلم به سینما بروند و نه مخاطب با خانواده به سینما برود.

    تهیه‌کننده فیلم «۲۳ نفر» گفت: تلویزیون نیز ترجیح می‌دهد در حوزه‌ای وارد شود که سهل‌الوصول باشد و نیازی نباشد که به چند جا جواب پس دهد، در صورتی که ما تصور می‌کردیم انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است و در حوزه فرهنگ باید تحول ایجاد شود، اما متاسفانه جمهوری اسلامی و مسئولان آن به گونه‌ای رفتار کردند که هیچ تحولی در حوزه فرهنگ به‌وجود نیامده است.


    فیلم و سریال مذهبی مخاطب بسیاری دارد


    وی ادامه داد: معتقدم فیلم‌ها و سریال‌های مذهبی مخاطبان بسیاری دارد، به عنوان مثال ما در ایام محرم و صفر قرار داریم و همچنان سریال «مختارنامه» برای چندمین بار از تلویزیون پخش شد و بیننده خود را هم داشت، تولیدات دیگری مانند «یوسف پیامبر (ع)» هم در داخل کشور بیننده داشت و هم در کشور‌های دیگر مورد استقبال قرار گرفته است.

    این تهیه‌کننده سینما تاکید کرد: در بخش سینما نیز فضا همین‌گونه است به عنوان مثال سال ۸۲ فیلم سینمایی «مریم مقدس (س)» در سینما‌ها با بلیت ۱،۲۰۰ تومان اکران شد و نزدیک به ۸۰۰ میلیون تومان فروش داشت و این یعنی اینکه فیلم ۸۰۰ هزار بیننده و مخاطب داشت و به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌ها تبدیل شد. در سال ۸۹ نیز «ملک سلیمان» اکران شد و آن نیز اگر اشتباه نکنم با بلیت ۳ هزار تومانی ۳ میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان فروش داشته است، این فیلم بار‌ها در تلویزیون پخش شد و مخاطب خود را داشت.

    فرآورده گفت: متاسفانه با توجه به اینکه فیلم‌های مذهبی و دینی تولید و پخش نمی‌شود، همه یا تصور می‌کنند یا اینگونه القا می‌کنند که این نوع از آثار مخاطب ندارد، این در حالی است که فیلم‌هایی از این دست باید عرضه شود تا دید برای این فیلم‌ها مخاطبی وجود دارد یا خیر.


    از شبکه خانگی توقع زیادی نمی‌توان داشت


    وی درباره تولید آثار مذهبی در شبکه نمایش خانگی توضیح داد: به نظر شبکه نمایش خانگی می‌تواند بستر جدیدی برای فیلم‌ها و سریال‌های مذهبی باشد، اما نمی‌توان از شبکه نمایش خانگی توقع زیادی داشت. به این جهت که مناسبات تولید در شبکه نمایش خانگی صرفاً مناسبات اقتصادی است و اقتصاد در این بخش حرف اول را می‌زند.

    این هنرمند بیان کرد: زمانی که متولیان امر مانند تلویزیون که از بودجه عمومی استفاده می‌کند یا سینما که از بودجه دولتی استفاده می‌کند و یا ده‌ها سازمان بزرگی که تنها با شعار اسلام و دین و انقلاب بودجه‌های عمومی کشور را می‌بلعند در این حوزه قدم برنمی‌دارند در حالی که وظایف ذاتی این نهاد‌ها فعالیت فرهنگی در راستای انقلاب اسلامی و دین است، چگونه می‌توان از شبکه نمایش خانگی انتظار داشت که به این مهم بپردازند.

    وی ادامه داد: در اهداف تلویزیون و یا دیگر سازمان‌های فرهنگی تولید آثار فرهنگی از این دست آمده است و جزو اهدافشان این است که در این حوزه‌ها کار کنند، این در حالی است که به تنها حوزه‌ای که ورود پیدا نمی‌کنند آثار مذهبی و دینی است.

    فرآورده در پایان گفت: در چنین شرایطی چگونه می‌شود از بخش خصوصی توقع داشت که در چنین موضوع‌هایی ورود پیدا کنند. به همین دلیل در این حوزه باید به سمت کسانی رفت که متولی این موضوع‌ها هستند و وظیفه ذاتی آن‌ها این گونه تعریف شده است. متاسفانه در این بخش نه تنها از جانب مدیران ما کم کاری شده است، بلکه از جانب قشر مذهبی و علما و اندیشمندان ما نیز همین کم کاری صورت می‌گیرد، چرا که در این زمینه مطالبه‌ای از مسئولان ندارند. در پایان بار دیگر پیشنهاد می‌کنم به سراغ متولیان فرهنگی کشور بروید و یک‌بار هم که شده از آنان بپرسید چرا در ساخت آثار سینمایی و سریالی در خصوص دین و عاشورا اقدامی نمی‌کنند؟

    کد خبر : 2794
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - مدیران - سینمایی - جنم - تولید - آثار - مذهبی - ندارند
  • «دوبیتی خوانی» محور سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی شد

    دانشجو

    «دوبیتی خوانی» محور سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی شد

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، دبیر سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران درباره جزییات جلسه با اعضای هیأت علمی و نحوه برگزاری جشنواره توضیحاتی ارائه داد.

    احمد صدری دبیر سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، درباره موضوع اصلی این دوره از جشنواره گفت: شورای علمی جشنواره موسیقی نواحی، متناسب با سیاست‌های کلی جشنواره که در سال‌های گذشته مبتنی بر موسیقی‌های باکلام بوده، تِم این دوره از جشنواره را بر پایه «دوبیتی‌خوانی» در مناطق مختلف ایران قرار داده است. همان‌طور که مستحضرید، این قالب شعری در میان تمام اقوام ایرانی با عناوین مختلف وجود دارد و دارای اشتراک‌های زیادی است. البته به دلیل تنوع قومی، اقلیمی و زبانی در کشور، می‌توانیم با این قالب شعری وحدت را نه‌تن‌ها در ایران با این جغرافیای سیاسی، بلکه در جغرافیای فرهنگی نشان دهیم. نمونه این دوبیتی‌خوانی‌ها را در کشور‌هایی مانند ازبکستان و تاجیکستان تحت عنوان «فَلَک» شاهد هستیم.

    دبیر سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با اشاره به اینکه قرار است این جشنواره در آبان‌ماه برگزار شود، درباره نحوه برگزاری این دوره از جشنواره اظهار داشت: جشنواره امسال دو بخش دارد؛ یک بخش آن به صورت آنلاین برگزار می‌شود و بخش دیگر به صورت آفلاین. بخش آنلاین طی چهار روز در فضا‌ها و مکان‌های تاریخی کرمان اجرا خواهد شد و امیدوارم بتوانیم با استفاده از ظرفیت چندفرهنگی استان کرمان و موسیقی سایر اقوام، که برای مخاطب تنوع زبانی، موضوعی و موسیقایی دارد، برنامه خوبی تدارک ببینیم.

    وی بیان کرد: زمان اجرا‌ها به جهت اینکه تیم‌های فیلمبرداری به مناطق مختلف ایران می‌روند و از افرادی که هیات علمی تعیین می‌کنند مستند‌هایی را تهیه می‌کنند، طولانی خواهد بود. در نهایت بسته‌ای را آماده کرده و در طول زمان پخش می‌کنیم.

    دبیر سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با اشاره به اینکه بخش پژوهش همواره یکی از بخش‌های لاینفک جشنواره موسیقی نواحی بوده، توضیح داد: بخش پژوهش هر سال همزمان با بخش اجرایی جشنواره برگزار می‌شد، ولی امسال برای جلوگیری از تداخل با اجراها، تصمیم گرفته شده این بخش را پس از اتمام جشنواره طی برنامۀ مشخصی با موضوع و محوریت «دوبیتی‌خوانی» برگزار کنیم. البته قرار است عزیزان ما برای این بخش برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشند و یکی از آن برنامه‌ها، تقدیر از کتاب‌هایی است که توسط موزیسین‌ها و پژوهشگران بومی نوشته شده است. امیدواریم با همکاری فرهنگستان هنر و دانشگاه‌هایی که رشته اتنوموزیکولوژی دارند، بتوانیم بخش پژوهش را یا به صورت آنلاین یا آفلاین و یا ترکیبی از این دو برگزار کنیم.

    وی گفت: شورای علمی با رادیو به توافق رسیده که همکاری نزدیک داشته باشند. قرار شده مباحث محتوایی جشنواره در خصوص دوبیتی‌خوانی‌ها طی برنامه رادیویی، یکشنبه‌ها بین ساعت ۲۱ تا ۲۳ با حضور کارشناس از رادیو فرهنگ پخش شود.

    احمد صدری در پایان با اعلام اینکه سیزدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران فراخوان نداشته است، خاطرنشان کرد: بنا را بر این گذاشته‌ایم که شورای علمی تا هفته آینده پیشنهادات‌شان برای اجرای آنلاین را از بین کسانی که استاد هستند، ولی کمتر دیده شده‌اند اعلام کنند. مسلم است حتماً از تمام اقوام ایران با گویش‌های مختلف در این جشنواره برنامه خواهیم داشت.

    اعضای شورای علمی این دوره از جشنواره را منصوره ثابت‌زاده، فؤاد توحیدی، هوشنگ جاوید، دامون شش‌بلوکی، و محمدعلی مرآتی تشکیل می‌دهند.

    کد خبر : 2793
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - «دوبیتی - خوانی» - محور - سیزدهمین - جشنواره - موسیقی - نواحی
  • فیلم تئاتر «حکایت مرد کوهستان» مهمان خانه‌ها شد

    دانشجو

    فیلم تئاتر «حکایت مرد کوهستان» مهمان خانه‌ها شد

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایش «حکایت مرد کوهستان» به نویسندگی محمدحسین ناصربخت با نگاه جدیدی به داستان آرش کمانگیر از روز یکشنبه ۱۳ مهر در پایگاه کانون به نشانی th.kpf.ir به صورت رایگان در دسترس است.

    «حکایت مرد کوهستان» تولید سال ۱۳۹۲ مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و بهرام بهبهانی، مهرنوش شریعتی، مریم آشوری و فهیمه عابدینی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

    افسانه زمانی طراحی صحنه و لباس، مرضیه سرمشقی طراحی پوستر و بروشور، فهیمه عابدینی مدیریت صحنه و زهرا بهرامی، دوخت لباس نمایش «حکایت مرد کوهستان» را بر عهده داشته‌اند.

    بهرام بهبهانی، مهرنوش شریعتی و مریم آشوری به عنوان بازی‌دهندگان، مهدی آشنا به عنوان عکاس و محمدرضا شاملوفرد به عنوان طراح نور با این نمایش همکاری کرده‌اند.

    از روز ۱۲ تا ۱۷ مهر ۱۳۹۹ هر روز یک فیلم ویژه کودکان و نوجوانان در سایت th.kpf.ir بارگذاری خواهد شد و مخاطبان می‌توانند تا پایان هفته ملی کودک این نمایش‌ها و نقالی‌ها را به صورت رایگان تماشا کنند.

    کد خبر : 2792
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - فیلم - تئاتر - «حکایت - مرد - کوهستان» - مهمان - خانه‌ها
  • سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر رقابتی و غیررقابتی برگزار می‌شود

    دانشجو

    سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر رقابتی و غیررقابتی برگزار می‌شود

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در دومین جلسه شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر درباره بررسی فراخوان جشنواره، زمان و نحوه برگزاری جشنواره با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و بخش‌های مختلف جشنواره گفتگو شد.

    در این جلسه شورا، مقرر شد سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی برگزار شود.

    با توجه به انتصاب حسن ریاحی عضو شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر به عنوان دبیر جشنواره، محمد سریر به شورای سیاستگذاری جشنواره پیوست و مجید کیانی، حسن ریاحی، محمد سریر، شاهین فرهت، نادر مشایخی و محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی اعضای شورای سیاستگذاری این دوره جشنواره را تشکیل می‌دهند.

    فراخوان بخش‌های مختلف سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر به زودی منتشر می‌شود.

    کد خبر : 2791
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - ششمین - جشنواره - موسیقی - فجر - رقابتی - غیررقابتی - برگزار - می‌شود
  • فعال شدن تلویزیون در موضوعات پرورشی

    دانشجو

    فعال شدن تلویزیون در موضوعات پرورشی

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش سیما در نشست مشترک با علیرضا کاظمی معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش و مدیران زیر مجموعه آن معاونت یکی از اهداف مهم سازمان سازمان صدا و سیما در دوره شیوع ویروس کرونا را علاوه بر برگزاری روزانه ۴۰ کلاس درس، توجه جدی به مسایل تربیتی و پرورشی دانش آموزان و خانواده‌ها دانست.

    در این نشست که با حضور تعدادی از مدیران شبکه آموزش سیما و مدیران زیر مجموعه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، با میزبانی شبکه آموزش سیما در سالن جلسات این شبکه برگزار شد، مدیر شبکه آموزش ضمن تشریح عملکرد سازمان صدا و سیما در راه اندازی مدرسه تلویزیونی ایران و تحلیل عصر «رسانه معلم» که با محوریت معاونت سیما، روزانه ۴۰ کلاس درس از رسانه ملی پخش می‌شود، خبر از تهیه و پخش ۱۶ هزار کلاس درس تا پایان سال تحصیلی جاری داد.

    مدیر شبکه هفت سیما، هدف اصلی برگزاری این نشست را پیگیری و عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری در مورد توجه هرچه بیشتر و دوری از غفلت در امر پرورش در دوره کرونا و زمانی که آموزش دانش آموزان از راه دور انجام می‌شود و همچنین لبیک به نیاز و مطالبات مردمی نسبت به توجه بیشتر رسانه ملی به امور تربیتی و پرورشی اعلام کرد.

    احمدی افزادی افزود: با تدابیر انجام شده توسط آقای میرباقری معاون سیما برنامه‌های خانواده محور شبکه‌ها به منظور ارتقای سطح پرورشی دانش آموزان با ارائه محوریت مشاوره خانواده فعال‌تر از قبل شدند.

    در ادامه علیرضا کاظمی معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از تلاش مدیر شبکه آموزش و همکاران آن‌ها در تهیه و پخش مطلوب کلاس‌های درس از تلویزیون، خواستار تقویت بخش پرورشی و تربیتی در کنار بخش آموزشی شد.

    وی با بیان این نکته که متاسفانه حتی قبل از تعطیلی مدارس در زمان شیوع کرونا، مسائل پرورشی و فرهنگی برخلاف تمام دغدغه‌ها و دلسوزی‌هایی که مجموعه وزارت آموزش و پرورش داشت به دلیل مشکلات عدیده تا حدودی دچار کم توجهی شده بود، به طور ویژه از مدیریت شبکه آموزش خواست تا در این مقطع حساس، به دلیل نیمه تعطیل بودن مدارس که بار تربیتی و پرورش دانش آموزان بیشتر از گذشته روی دوش خانواده‌ها قرار گرفته، رسانه ملی توجه بیشتری به این امر کند.

    توجه و استفاده از نخبگان سازمان دانش آموزی و مجلس دانش آموزی برای تحقق گام دوم انقلاب در برنامه‌های تلویزیونی، معرفی کانون‌های تربیتی فرهنگی سراسر کشور، تهیه و پخش برنامه شبانه با محوریت تربیتی پرورشی از شبکه آموزش، توجه دیگر شبکه‌های سیما برای اختصاص برنامه‌های پر مخاطب خانواده محور خود به امر پرورشی و تربیتی، از جمله مصوبات این جلسه بود.

    کد خبر : 2790
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - فعال - شدن - تلویزیون - موضوعات - پرورشی
  • نمایش مجازی نقالی‌های مختلف در هفته ملی کودک

    دانشجو

    نمایش مجازی نقالی‌های مختلف در هفته ملی کودک

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به هنر نقالی روز ۱۲ مهر اولین روز هفته ملی کودک حکایت آموزنده «طوطی و بقال» مثنوی معنوی مولانا را با نقالی فهیمه باروتچی تماشا کردند. همچنین در دومین روز از این هفته امیرحسین انصافی قصه «پیرچنگی» را در قالب نقالی برای دوست‌داران این هنر اجرا می‌کند.

    علاقه‌مندان می‌توانند روز ۱۴ مهر فیلم نقالی قصه «نجات بیژن» و چهارمین روز هفته ملی کودک نیز داستان «تیمور لنگ» را با هنرمندی محمدرضا معجونی در سایت th.kpf.ir و صفحه اینستاگرام کانون به نشانی kanoonparvaresh@ تماشا کنند.

    همچنین در ادامه این نمایش‌ها روز ۱۶ مهر همزمان با روز جهانی کودک مرکز تئاتر کانون فیلم نقالی داستان «شفا یافتن کور» با هنرمندی فهیمه باروتچی را در فضای مجازی به نمایش می‌گذارد. در همین حال نقالی قصه «کشتی نوح» از سوی امیرحسین انصافی نیز روز ۱۷ مهر در سایت نمایش مرکز تئاتر کانون قرار می‌گیرد تا علاقه‌مندان این هنر بتوانند به تماشای آن بنشینند.

    امسال با توجه به شرایط موجود در کشور و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۲ تا ۱۷ مهر ۱۳۹۹ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

    کد خبر : 2789
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - نمایش - مجازی - نقالی‌های - مختلف - هفته - ملی - کودک
  • پخش مستند تماشایی «سال میلیون» از شبکه چهار سیما

    دانشجو

    پخش مستند تماشایی «سال میلیون» از شبکه چهار سیما

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما که از یکشنبه تا سه شنبه هر شب ساعت ۲۲ یک مستند جدید خارجی را در قالب چهارسوی علم روانه آنتن پخش می‌کند، در هفته جاری مستند شش قسمتی «سال میلیون» را برای پخش در نظر گرفته است که در هفته آتی نیز ادامه دارد.

    سال میلیون با عنوان اصلی Year Million به کارگردانی Mark Elijah Rosenberg محصول ۲۰۱۷ آمریکا است.

    این مجموعه نگاهی دارد به آینده بشر و تاثیرات احتمالی که پیشرفت فن آوری بر زندگی آیندگان خواهد داشت. مثل جوان ماندن یا افزایش طول عمر با استفاده از مهندسی DNA. آیا این پیشرفت‌ها صرفا دارای نتایج و اثرات مثبت است و یا بالعکس؛ می‌تواند نگران کننده و ترسناک نیز باشد؟! آیا ربات‌ها در آینده ما را دشمن خود می‌دانند یا دوست خود؟

    گفتنی است سه قسمت اول این مستند در هفته جاری از ۱۳ الی ۱۵ مهرماه ساعت ۲۲ پخش می‌شود و سه قسمت دیگر هفته آینده ۲۰ الی ۲۲ مهرماه ساعت ۲۲ در قالب چهارسوی پخش خواهد شد.

    کد خبر : 2788
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - پخش - مستند - تماشایی - «سال - میلیون» - شبکه - چهار - سیما
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت با پنج فیلمنامه

    دانشجو

    موافقت شورای صدور پروانه ساخت با پنج فیلمنامه

    به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری،  فیلمنامه‌های بولینگ به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی اصغر نعیمی، حرف آخر به تهیه‌کنندگی علی شاه حاتمی، کارگردانی و نویسندگی ابراهیم شفیعی، سومین روز جهان به تهیه‌کنندگی سیدشهاب الدین حسینی، کارگردانی و نویسندگی محمد مهدی رسولی، دختر، بهتر به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی محمد مهدی عسگرپور و دسته دختران به تهیه‌کنندگی محمد رضا منصوری، کارگردانی منیر قیدی و نویسندگی مشترک منیر قیدی، میلاد اکبرنژاد و ابراهیم امینی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

    کد خبر : 2787
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - موافقت - شورای - صدور - پروانه - ساخت - پنج - فیلمنامه
  • وزارت فرهنگ: این مجسمه‌ها زیبنده شهر‌های ایران نیست

    دانشجو

    وزارت فرهنگ: این مجسمه‌ها زیبنده شهر‌های ایران نیست

    به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو هادی مظفری گفت: آثار یادمانی برای بزرگان، می‌تواند مثل ترجیع بند محتشم کاشانی برای حماسه کربلا، اثری موسیقایی و حماسی همانند سمفونی خرمشهر و مجسمه‌ای همانند اثر ابوالحسن خان صدیقی برای ادای احترام به فردوسی یا آثار معماری و مجسمه‌ها و دیوارنگار‌ها باشند که همگی از مهمترین گونه‌های آثار فرهنگی و هنری باشد.

    مظفری افزود: این یادمان‌ها به عنوان مدرک و شاهدی برای قدرشناسی و بزرگداشت خاطره مفاخر و بزرگان یک کشور است که با قرار گرفتن در معرض دید شهروندان، هم خاطره ذهنی و ادای احترام آن‌ها را نزد مردم نشان می‌دهد و هم باعث افتخار و بالیدن آن ملت به ارزش ها، گذشته و بزرگان خویش می‌شود.

    وی بیان کرد: ضرورت دارد تمام نهاد‌های سفارش‌دهنده آثار هنری و مجسمه‌های شهری از مشورت یک شورای متخصص بهره‌مند شوند؛  از حدود ۶۰ سال پیش تا کنون ۴ آیین نامه مبنی بر نحوه نظارت بر انتخاب، ساخت و نصب مجسمه‌ها و یادمان‌ها در میدان‌ها و اماکن عمومی داشته ایم که همگی به عنوان قانون الزام آور است.

    مظفری گفت: براساس نخستین «تصویب نامه هیئت وزیران وقت  مورخ ۱۳۳۸/۳/۲۹» طبق پیشنهاد وزارت فرهنگ (هنر‌های زیبای کشور) تصویب کردند که سازمان‌های دولتی و ملی که در صدد تهیه مجسمه  مشاهیر تاریخی‌ادبی‌هنری برای نصب در میادین و ... هستند، باید قبلا طرح و نام سازنده مجسمه را به هنر‌های زیبای کشور ارسال دارند تا در کمیسیون مربوطه مورد مطالعه و پس از تصویب اقدام به تهیه آن شود. در تعیین محل نصب مجسمه کمیسیون فوق، نظر اداره کل باستان شناسی را رعایت خواهد کرد. دو وزارتخانه  فرهنگ و کشور مامور اجرای این تصویب نامه هستند. بر طبق دومین قانون که عبارت است از «آیین نامه نحوه نظارت بر انتخاب، ساخت و نصب مجسمه‌ها و یادمان‌ها در میادین و اماکن عمومی  و درجلسه ۴۴۲ مورخ  ۴ خرداد ۱۳۷۸ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است»، کلیه وزارتخانه‌ها، مراکز و سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و شهرداری‌ها موظف به اجرای سیاست‌های مصوب شورای نظارت در موضوع این آیین نامه هستند.

    وی گفت: همچنین بر اساس «دستورالعمل اجرایی نحوه نظارت بر انتخاب، ساخت و نصب مجسمه و یادمان در میادین و اماکن عمومی مصوب جلسه ۳۴۱ مورخ ۱۸ آبان ۱۳۷۹ شورای فرهنگی عمومی»، اماکن عمومی شامل میادین، مبادی ورودی شهرها، بوستان ها، معابر، محوطه و فضا‌های عمومی تعریف شده است.

     مظفری گفت: انتخاب دغدغه فرهنگی و ایده مناسب بسیار حائز اهمیت است، اما نبود طراحی مناسب و اجرای غلط توسط افراد فاقد صلاحیت ساخت مجسمه‌های شهری،  نتایج سنگینی به همراه خواهد داشت.

    طبق این مهم، ساخت، اجرا و نصب هرگونه مجسمه، دیوارنگاره و نقش برجسته در فضای شهری باید با مجوز شورای نظارت بر نصب مجسمه‌ها صورت بگیرد؛ بنابراین ما تمام ظرفیت‌های قانونی مبتنی بر رعایت دستگاه‌ها از این آیین نامه را داریم. هدف اصلی از تدوین این سه آیین نامه، حمایت از ایده ساخت و نصب مجسمه‌های شهری و پاسداشت مشاهیر و بزرگان است و در این روند، مشورت گرفتن و سپردن کار به خبرگان مجسمه سازی و هنرمندان صاحب نام و صاحب امضاء مهمترین بخش کار است.

    شورای نظارت بر ساخت و نصب مجسمه‌های شهری

     مدیرکل هنر‌های تجسمی با اشاره به ماده ۲ این آیین نامه برای معرفی اعضای شورای نظارت بر ساخت و نصب مجسمه‌های شهری، گفت: شورای نظارت بر انتخاب، ساخت و نصب مجسمه‌های شهری متشکل از معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل هنر‌های تجسمی، نماینده وزارت کشور، نماینده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نماینده انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، نماینده فرهنگستان هنر، یک نفر از استادان برجسته هنر‌های تجسمی با معرفی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، شهردار شهری که نصب مجسمه در آن پیشنهاد شده، دو نفر از صاحبنظران عرصه فرهنگ، نماینده بنیاد شهید و نماینده وزارت مسکن و شهرسازی است. احکام این اعضا براساس دستورالعمل اجرایی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود. نمایندگان و کارشناسان این شورا باید به حوزه مجسمه سازی آشنایی داشته باشند؛ زیرا در خصوص مجسمه‌های شهری از ایده، تا طراحی و اجرا، مواد اولیه و همچنین مکان نصب اثر بسیار حائز اهمیت است.

    وی افزود: در همین راستا و بر اساس آسیب شناسی صورت گرفته به این باور رسیدیم که نباید یک شورای واحد برای تمامی مجسمه‌های شهری در همه استان‌های کشور تصمیم گیری کنند. هر شهر ایران اقلیم و آب و هوای خاص و خرده فرهنگ‌های بومی و محلی وساختار  شهرسازی و معماری خود را داراست که این خصوصیات برای خلق و نصب یک اثر هنری شهری بسیار حائز اهمیت و در عین حال متفاوت است.

    مدیرکل هنر‌های تجسمی اعلام کرد: چهارمین و آخرین مصوبه قانونی مربوط است به «دستورالعمل صدور مجوز ساخت و نصب مجسمه و یادمان در میدان‌ها و اماکن عمومی  مصوب ۱۳۹۹» که علاوه بر آیین نامه‌های مصوب گذشته، طی پیگیری و جلسات متمادی ۸ ماهه گذشته در شورای ساماندهی مجوز‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این دستورالعمل تنظیم شده و در آن  امکان تفویض اختیار این مهم را به استان‌های توانمند سپرده است.

    در این دستورالعمل با توجه به قوانین بالا دستی موجود  به این نتیجه رسیدیم که شهرسازها، استادان دانشگاه، جامعه شناسان و هنرمندان هر شهر و استان  بهتر می‌توانند با توجه به شرایط هر بوم و منطقه در مورد زیباسازی شهری و ساخت مجسمه بزرگان و مشاهیر و اینکه چه اثری در چه فضا و جایگاهی باید نصب شود، تصمیم بگیرند و این دستورالعمل طی روز‌های آتی به تمام استان‌های کشور ابلاغ خواهد شد.

     مدیرکل هنر‌های تجسمی ادامه داد: متاسفانه آثاری را که در این چند وقت در فضای برخی شهر‌های ایران شاهدش بودیم از منظر هنری، آثار درخور و شایسته‌ای نبوده اند و تنها تعداد اندکی از آثار قابل دفاع بودند،  الباقی از ساختار تکنیکی و جذابیت بصری و توانمندی سازنده برای خلق و اجرای یک اثر هنری برخودار نبودند.  بهتر است، تمام نهاد‌ها که برای پاسداشت نام و یاد قهرمانان و بزرگان این سرزمین قدم بر می‌دارند از ظرفیت صحیح هنر و هنرمندان در این راه بهره گیرند.

    مظفری در پایان گفت: در بسیاری اوقات سفارش دهندگان نیت خیری دارند و بناست مجسمه یکی از مفاخر، مشاهیر و سربازان قهرمان کشور، خلق و در فضای شهری نصب شود؛ اما، چون به هنرمند صاحب امضا و دارای تجربه کافی مراجعه نشده و از نهاد‌های مرتبط و دارای صلاحیت مشورت گرفته نمی‌شود، نتیجه آن چیزی است که ما امروز در فضای شهری با آن مواجهیم.

    وی گفت: البته نباید از ذهن دور داشت طی سال‌های گذشته آثار باارزش هنری و درخور توجه نیز در کشور خلق و در فضای شهری نصب شده اند. شهرداری تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و برخی دیگر از شهرهااز جمله شهرداری‌هایی هستند که با برگزاری سمپوزیوم مجسمه و دوسالانه‌های تخصصی در حوزه مجسمه‌سازی، توانستند آثار هنری ارزشمندی خلق کرده، نمایش داده و در سطح شهر‌های ایران نصب کنند. مشکل ما دقیقاً در جایی است که متولیان از مشورت‌های لازم بهره مند نمی‌شوند و از هنرمندان صاحب نام  در این حوزه اعم از دانشگاه‌های هنر، انجمن مجسمه سازان، انجمن‌های هنر‌های تجسمی کشور واز ظرفیت و مشورت شورا‌های قانونی  استفاده نمی‌کنند و نتیجه‌ای که با آن مواجهیم، خارج از توقع و انتظار همه است.

    وی ابراز امیدواری کرد با تفویض اختیار به شورا‌های نظارت بر نصب مجسمه‌های شهری در استان‌ها و استفاده نهاد‌های سفارش دهنده از ظرفیت هنرمندان مجسمه سازی و فارغ التحصیلان دانشگاه و اساتید این رشته در آینده شاهد خلق و نصب آثار هنری بی کیفیت در سطح شهر‌های ایران نباشیم.

    کد خبر : 2786
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - وزارت - فرهنگ - مجسمه‌ها - زیبنده - شهر‌های - ایران
  • تالارهای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تعطیل شدند

    خبرگزاری مهر

    تالارهای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تعطیل شدند

    تالارهای هفت گانه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و موزه و سراسرنمای مقاومت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برحسب تصمیمات ستاد ملی کرونا و ابلاغیه استانداری تهران تعطیل شدند.
    کد خبر : 2677
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:59:13
    برچسب ها : - تالارهای - موزه - انقلاب - اسلامی - دفاع - مقدس - تعطیل - شدند
  • وقتی فرانسه از ترس کمونیسم به دامن فاشیسم پناه برد

    خبرگزاری مهر

    وقتی فرانسه از ترس کمونیسم به دامن فاشیسم پناه برد

    فرازهای زیادی از رمان «سقوط پاریس» بیانگر این‌معنی هستند که برخی از سیاستمداران فرانسه چگونه با بی‌کفایتی و ترس از کمونیسم به دام فاشیسمِ آلمان نازی افتادند.
    کد خبر : 2676
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:59:13
    برچسب ها : - وقتی - فرانسه - ترس - کمونیسم - دامن - فاشیسم - پناه - برد
  • نماهنگ جشنواره ادبی فصل همدلی منتشر شد+فیلم

    خبرگزاری مهر

    نماهنگ جشنواره ادبی فصل همدلی منتشر شد+فیلم

    نماهنگ جشنواره ادبی فصل همدلی توسط فرهنگسرای اندیشه منتشر شد.
    کد خبر : 2675
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:59:13
    برچسب ها : - نماهنگ - جشنواره - ادبی - فصل - همدلی - منتشر - فیلم
  • مهلت ارسال پیشنهاد طرح‌های پژوهشی نهاد کتابخانه‌ها تمدید شد

    خبرگزاری مهر

    مهلت ارسال پیشنهاد طرح‌های پژوهشی نهاد کتابخانه‌ها تمدید شد

    دفتر پژوهش و آموزش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از تمدید مهلت ارسال پیشنهادهای پژوهشی تا تاریخ ۱۰ آبان خبر داد.
    کد خبر : 2674
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:59:13
    برچسب ها : - مهلت - ارسال - پیشنهاد - طرح‌های - پژوهشی - نهاد - کتابخانه‌ها - تمدید
  • نسبت شمس تبریزی با سیاست بررسی می‌شود

    خبرگزاری مهر

    نسبت شمس تبریزی با سیاست بررسی می‌شود

    قرار است در نشستی با سخنرانی مهدی حیدری به تاریخ چهارشنبه ۱۶ مهر، جنبه‌های مختلف سیاست‌نگری در اندیشه شمس تبریزی تبیین و بررسی شود.
    کد خبر : 2673
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:59:13
    برچسب ها : - نسبت - شمس - تبریزی - سیاست - بررسی - می‌شود
  • اولین‌ تجربه شعری علی‌محمد مودب در حوزه کودک چاپ شد

    خبرگزاری مهر

    اولین‌ تجربه شعری علی‌محمد مودب در حوزه کودک چاپ شد

    سروده‌های تازه علی‌محمد مودب، شاعر خراسانی در مجموعه شعر کودک «لالا لالا کبوتر بال داره» منتشر شد.
    کد خبر : 2672
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:59:13
    برچسب ها : - اولین‌ - تجربه - شعری - علی‌محمد - مودب - حوزه - کودک - چاپ
  • عرضه نسخه‌های الکترونیک کتاب‌های سیمای شرق و زرافه

    خبرگزاری مهر

    عرضه نسخه‌های الکترونیک کتاب‌های سیمای شرق و زرافه

    انتشارات «سیمای شرق» برای جلوگیری از شیوع کرونا، نسخه الکترونیک عناوین خود را منتشر کرد.
    کد خبر : 2671
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:59:13
    برچسب ها : - عرضه - نسخه‌های - الکترونیک - کتاب‌های - سیمای - شرق - زرافه
  • «ماجرای عجیب یک جشن تولد»‌ چاپ چهارمی شد

    خبرگزاری مهر

    «ماجرای عجیب یک جشن تولد»‌ چاپ چهارمی شد

    کتاب «ماجرای عجیب یک جشن تولد» نوشته جواد کلاته عربی توسط نشر ۲۷ بعثت به چاپ چهارم رسید.
    کد خبر : 2670
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:59:13
    برچسب ها : - «ماجرای - عجیب - جشن - تولد»‌ - چاپ - چهارمی
  • خوشحال باشیم اما... 

    خبرگزاری مهر

    خوشحال باشیم اما... 

    فوتبال فقط یک ورزش نیست، یک رویداد اجتماعی است؛ پس شادی مردم بعد از صعود پرسپولیس به فینال آسیا فقط ورزشی نیست و شادی مردم را باید از خارج از شادی ورزشی هم بررسی کرد.
    کد خبر : 2669
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:59:13
    برچسب ها : - خوشحال - باشیم - اما
  • جام جم آنلاین

    حریم خصوصی و امر به معروف و نهی از منکر

    امر به معروف و نهی از منکر ناظر به محیط عمومی و علنی و نیز اعمالی است که بدون تجسس، قابل رؤیت باشد. در حقیقت کسی به قصد امربه‌معروف و نهی از منکر حق تجسس و ورود به حریم خصوصی افراد را ندارد مگر اینکه ...
    کد خبر : 2568
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:58:53
    برچسب ها : - حریم - خصوصی - امر - معروف - نهی - منکر
  • جام جم آنلاین

    روش های تربیتی قرآن کریم

    از دیدگاه قرآن کریم، انسان در سراسر عمر، به موعظه و پند و اندرز نیازمند است، چه نوجوان باشد چه عمر او زیاد باشد. بنابراین قرآن موعظه لقمان به فرزند نوجوانش را چنین بیان می کند: «پسرم! برای خدا شریکی مگیر، زیرا شرک ستمی بزرگ است.»(34) همچنان که موعظه خداوند به حضرت نوح را که عمر طولانی داشت، نیز بیان می کند.(
    کد خبر : 2567
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:58:53
    برچسب ها : - روش - های - تربیتی - قرآن - کریم
  • جام جم آنلاین

    صفحه اول روزنامه های امروز چهارشنبه 9 مهر


    کد خبر : 2566
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:58:53
    برچسب ها : - صفحه - اول - روزنامه - های - امروز - چهارشنبه - مهر
  • پرداخت وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیونی برای سفر

    جام جم آنلاین

    پرداخت وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیونی برای سفر

    وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای اجرای طرح «سفرکارت» با یکی از بانک‌ها تفاهم کرد؛ طرحی که درواقع یک وام قرض‌الحسنه به ارزش ۲۰ میلیون تومان با نرخ سود چهاردرصد است و بعد از یک ماه تنفس باید برگردانده شود.
    کد خبر : 2565
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:58:53
    برچسب ها : - پرداخت - وام - قرض‌الحسنه - میلیونی - سفر
  • جام جم آنلاین

    سبک زندگی خانوادگی در قرآن و سنّت پیشوایان معصوم علیهم السلام ۱

    سبک زندگی خانوادگی در آیین اسلام همانند درختی است که ریشة آن، باورها و اندیشه ها و ساقه و شاخه هایش، ارکان و وظایف اعضای خانواده می باشد. از این رو، سبک زندگی خانوادگی دارای ابعاد زیادی است. پژوهش حاضر در صدد بررسی سبک خانوادگی در قرآن و سنّت پیشوایان معصوم (ع) در ابعاد تشکیل خانواده و ازدواج، محیط خانواده و اداره آن و همسرپروری می باشد. از منظر قرآن کریم و سنّت پیشوایان معصوم (ع)، باورها و اعتقادات نقشی اساسی در خانواده دارند و ازدواج را امر مقدّسی می داند و همگان را به این امر فرا خوانده است و به آن تشویق می نمایند و معیارهای تقوا، عقل، اخلاق نیک و همتایی در انتخاب همسر را مورد توجّه قرار می دهند و مدیریّت خانواده را به مرد و لزوم مسئولیّت پذیری اعضای خانواده نسبت به یکدیگر مخصوصاً مسئولیّت تربیت دینی پدر نسبت به فرزندان و همکاری زن و شوهر در خانه را ضروری می دانند و تأکید به رفتار شایسته با همسران و محبّت و مهرورزی نسبت به آنان می نمایند
    کد خبر : 2564
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:58:53
    برچسب ها : - سبک - زندگی - خانوادگی - قرآن - سنّت - پیشوایان - معصوم - علیهم - السلام
  • جام جم آنلاین

    سبک زندگی خانوادگی در قرآن و سنّت پیشوایان معصوم علیهم السلام 2

    سبک زندگی خانوادگی در آیین اسلام همانند درختی است که ریشة آن، باورها و اندیشه ها و ساقه و شاخه هایش، ارکان و وظایف اعضای خانواده می باشد. از این رو، سبک زندگی خانوادگی دارای ابعاد زیادی است. پژوهش حاضر در صدد بررسی سبک خانوادگی در قرآن و سنّت پیشوایان معصوم (ع) در ابعاد تشکیل خانواده و ازدواج، محیط خانواده و اداره آن و همسرپروری می باشد. از منظر قرآن کریم و سنّت پیشوایان معصوم (ع)، باورها و اعتقادات نقشی اساسی در خانواده دارند و ازدواج را امر مقدّسی می داند و همگان را به این امر فرا خوانده است و به آن تشویق می نمایند و معیارهای تقوا، عقل، اخلاق نیک و همتایی در انتخاب همسر را مورد توجّه قرار می دهند و مدیریّت خانواده را به مرد و لزوم مسئولیّت پذیری اعضای خانواده نسبت به یکدیگر مخصوصاً مسئولیّت تربیت دینی پدر نسبت به فرزندان و همکاری زن و شوهر در خانه را ضروری می دانند و تأکید به رفتار شایسته با همسران و محبّت و مهرورزی نسبت به آنان می نمایند
    کد خبر : 2563
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:58:53
    برچسب ها : - سبک - زندگی - خانوادگی - قرآن - سنّت - پیشوایان - معصوم - علیهم - السلام
  • جام جم آنلاین

    تنبیه بدنی کودکان در اسلام

    یکی از مسائل مهم و پیچیده تربیتی که اکثر پدران و مادران در آن دچار تردیدند، چگونگی برخورد با آنان با کارهای نادرست کودکان است، به طوری که بیشتر اوقات والدین متحیر می مانند که در مقابل خطاها و کجروی های فرزندانشان و روی برتافتن آنان از توصیه ها و راهنمایی ها چه واکنشی نشان دهند. اگر در مقابل کارهای زشت و ناپسند آنان سکوت کنند کودکان بر خطاهای خود افزوده و جسارت بیشتری پیدا می کنند، و اگر عکس العمل نشان داده و فرزندان را تنبیه کنند چه بسا که مشکلات دیگری هم بیافرینند. در این بخش، در پرتو کلام نورانی معصومین علیهم السلام نخست به موارد منع و جواز تنبیه و سپس به بهترین راه حل ها در این زمینه اشاره می کنیم و در خاتمه به سیره معصومین علیهم السلام نظر می افکنیم.
    کد خبر : 2562
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:58:53
    برچسب ها : - تنبیه - بدنی - کودکان - اسلام
  • جام جم آنلاین

    روش های زمینه ساز تربیت فرزند از دیدگاه اهل بیت علیهم السلام ۱

    گفتار و رفتار اهل بیت(ع) بر اساس خواست و اراده خداوند شکل گرفته است. پس سیره تربیتی ایشان بهترین شیوه و روش در مورد تربیت فرزندان است. سوال اساسی در این جا این است که اهل بیت(ع) برای تربیت فرزنداشان از چه روشهای استفاده میکردند؟ فرضیه اولیه این است که ایشان از روشهای زمینه ساز برای تربیت فرزندان خویش استفاده میکردند که مشتمل است بر روشهای زمینه ساز قبل از تولد و روشهای زمینه ساز بعد از تولد. سعی بر این است که با مطالعه منابع به روش کتابخانه ای و ارائه آن به شیوه تحلیلی- توصیفی به هدف برسیم. هدف این نوشته ارائه نمونه های عینی از سیره تربیتی اهل بیت(ع) نسبت به فرزندان است که به عنوان الگویی جامع برای آیندگان ترسیم میگردد.
    کد خبر : 2561
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:58:53
    برچسب ها : - روش - های - زمینه - ساز - تربیت - فرزند - دیدگاه - اهل - بیت - علیهم - السلام
  • جام جم آنلاین

    تاثیرات خودشناسي در نزد انسان

    بسياري از مصائب انسان ناشي از عدم شناخت خود است، چرا که اگر انسان حقيقت خلقت خود را بداند بسياري از مشكلاتش حل مي شود و زندگي سعادت آميزي را براي خود رقم مي زند.
    کد خبر : 2560
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:58:53
    برچسب ها : - تاثیرات - خودشناسي - نزد - انسان
  • جام جم آنلاین

    روش های زمینه ساز تربیت فرزند از دیدگاه اهل بیت علیهم السلام ۲

    گفتار و رفتار اهل بیت(ع) بر اساس خواست و اراده خداوند شکل گرفته است. پس سیره تربیتی ایشان بهترین شیوه و روش در مورد تربیت فرزندان است. سوال اساسی در این جا این است که اهل بیت(ع) برای تربیت فرزنداشان از چه روشهای استفاده میکردند؟ فرضیه اولیه این است که ایشان از روشهای زمینه ساز برای تربیت فرزندان خویش استفاده میکردند که مشتمل است بر روشهای زمینه ساز قبل از تولد و روشهای زمینه ساز بعد از تولد. سعی بر این است که با مطالعه منابع به روش کتابخانه ای و ارائه آن به شیوه تحلیلی- توصیفی به هدف برسیم. هدف این نوشته ارائه نمونه های عینی از سیره تربیتی اهل بیت(ع) نسبت به فرزندان است که به عنوان الگویی جامع برای آیندگان ترسیم میگردد.
    کد خبر : 2559
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:58:53
    برچسب ها : - روش - های - زمینه - ساز - تربیت - فرزند - دیدگاه - اهل - بیت - علیهم - السلام
  • زیارت اربعین در منازل برگزار می‌شود

    جام جم آنلاین

    زیارت اربعین در منازل برگزار می‌شود

    شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام کرد قرائت خانوادگی زیارت اربعین در منازل، همزمان با روز اربعین حسینی (علیه السلام) در سراسر کشور برگزار می شود.
    کد خبر : 2558
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:58:53
    برچسب ها : - زیارت - اربعین - منازل - برگزار - می‌شود
  • جام جم آنلاین

    کتاب قاف، بازخوانی زندگی آخرین پیامبر از سه متن کهن فارسی

    خواننده «قاف» بدون شک با یک متن و اثر شکوهمند روبه‌رو است که او را به سفری تاریخی می‌برد و گام به گام در این سفر از سرچشمه محبت رسول‌الله به او می‌چشاند
    کد خبر : 2557
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:58:53
    برچسب ها : - کتاب - قاف، - بازخوانی - زندگی - پیامبر - متن - کهن - فارسی
  • جام جم آنلاین

    روایتی از حوزه علمیه تا دیار عاشقی/ دفاع همچنان باقی است

    روحانیان استان سمنان در دوران دفاع مقدس مانند انقلاب اسلامی چه در تدارکات و چه حتی در خط مقدم نبرد، نقش مؤثری ایفا کردند نقشی که تا به امروز نیز ادامه دارد.
    کد خبر : 2556
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:58:53
    برچسب ها : - روایتی - حوزه - علمیه - دیار - عاشقی - دفاع - همچنان - باقی
  • جام جم آنلاین

    خاطره جانباز مدافع حرم از کربلای سوریه: نفر را با موشک می‌زدند

    امیرحسین حاجی نصیری روایت می‌کند: یک دفعه دیدم یک تویوتا با سرعت به ما نزدیک می‌شود. یکی از شیرمردهای نجبای عراقی بود. عجب جرأتی داشت. با ماشین آمده بود جایی که تازه تاو زده بودند.
    کد خبر : 2555
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:58:53
    برچسب ها : - خاطره - جانباز - مدافع - حرم - کربلای - سوریه - نفر - موشک - می‌زدند
  • جام جم آنلاین

    معجزه سه شهید در زنده کردن مادر/ ماجرای گردان پالیزوانی‌ها

    متوسل شدم به سه شهید خانواده به خصوص مصطفی و خواستم که مادر برگردد، چند دقیقه بعد مادر دست برادرم را گرفت. باورکردنی نبود بعد از 45 دقیقه از فوت، مادر زنده شده باشد.
    کد خبر : 2554
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:58:53
    برچسب ها : - معجزه - شهید - زنده - کردن - مادر - ماجرای - گردان - پالیزوانی‌ها
  • جام جم آنلاین

    الاغی که پاتک بعثی‌ ها را لو داد!

    در میان صدا‌های ضبط شده رزمندگان در یک نوار کاست در جنگ تحمیلی، خاطره جالبی از یک رزمنده نقل شده که طی آن تلاش برای حرکت دادن یک الاغ برای حمل تجهیزات، باعث لورفتن یک گردان ۵۰۰ نفره بعثی‌ها شده است.
    کد خبر : 2553
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:58:53
    برچسب ها : - الاغی - پاتک - بعثی‌ - داد!
  • جام جم آنلاین

    جایگاه نماز در اسلام

    درباره‌ اهمیت نماز آیات و احادیث زیادی نقل شده که پیامبر اسلام در این‌باره می‌فرماید: « همه‌ دستورهای اسلام را از کوچک و بزرگ آشکار کن، ولی بیشترین همت تو درباره‌ نماز باشد.»
    کد خبر : 2552
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:58:53
    برچسب ها : - جایگاه - نماز - اسلام
  • جام جم آنلاین

    اثرات معجره آسای وضو (قسمت اول)

    از نظر علمی ثابت شده ‌که میزان انرژی حیاتی، قبل و بعد از طلوع خورشید و قبل و بعد از غروب خورشید، به بالاترین حد خود می‌رسد و می‌بینیم که سفارش به نماز اول وقت، یعنی درست قبل از طلوع و غروب خورشید شده است‌.
    کد خبر : 2551
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:58:53
    برچسب ها : - اثرات - معجره - آسای - وضو - (قسمت - اول)
  • جام جم آنلاین

    اثرات معجزه آسای وضو (قسمت دوم)

    آب نقش مهمی را در زندگی و حیات آدمی بازی می کند. آب مایه حیات است. یکی از بارزترین روش های وضو استفاده از آب و خیس و مرطوب کردن قسمتهای مختلف بدن است.
    کد خبر : 2550
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:58:53
    برچسب ها : - اثرات - معجزه - آسای - وضو - (قسمت - دوم)
  • جام جم آنلاین

    صفحه اول روزنامه های امروز پنجشنبه 10 مهر


    کد خبر : 2549
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:58:53
    برچسب ها : - صفحه - اول - روزنامه - های - امروز - پنجشنبه - مهر
  • جام جم آنلاین

    آیا شیطان (ابلیس) از فرشتگان بود یا جن؟

    عده ای که می گویند شیطان (ابلیس) از فرشتگان بود، استدلالشان این است که: چون در آیه شریفه، ابلیس از بین ملائکه استثنا شده (همه ملائکه سجده کردند الاّ ابلیس) پس ابلیس باید از جنس ملائکه باشد. جواب: استثنا شدن ابلیس از بین ملائکه نشان دهنده هم جنس بودن او با ملائکه نیست؛ بلکه نهایتاً می رساند که ابلیس (به واسطه عبادت چند ساله اش) میان ملائکه و در صف آنها بوده است؛ ولی بعدها به دلیل استکبار و نافرمانی و عناد در پیشگاه خداوند سبحان، از بهشت رانده می شود.
    کد خبر : 2548
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:58:53
    برچسب ها : - آیا - شیطان - (ابلیس) - فرشتگان - جن؟
  • جام جم آنلاین

    پیوند میان انقلاب اسلامی و انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج)

    بیش از سه دهه که از انقلاب اسلامی ایران می گذرد، با تمام پیشرفت هایی که داشتیم، به نظر می‌ رسد استفاده‌ای که باید را از این جریان نور الهی نبردیم که علت اصلی را می توان به عدم تبیین دقیق از ماجرای انقلاب اسلامی نام برد.
    کد خبر : 2547
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:58:53
    برچسب ها : - پیوند - میان - انقلاب - اسلامی - انقلاب - جهانی - حضرت - مهدی(عج)
  • جام جم آنلاین

    برخی از نشانه های آخرالزمان

    ‹آخرالزمان›› یا پایان دوران همانگونه که از نام آن برمی‌آید به انتهای یک دوره اطلاق می‌شود و مقطعی از زمان است که در آن تغییر از یک دوره به دوره‌ای جدید رخ می‌دهد. از آنجا که اکنون دوره دنیا برپاست آخرالزمان به انتهای دوره دنیا مربوط می‌شود.
    کد خبر : 2546
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:58:53
    برچسب ها : - برخی - نشانه - های - آخرالزمان
  • جام جم آنلاین

    غنا از دیدگاه اسلام

    از مهم ترین مقولات عرصه فرهنگ و هنر مسأله غنا وموسیقى است. تأثیر شگفت انگیز غنا و موسیقى بر روح آدمى, توجه بیشتر اقوام را از دیرباز به سوى خود کشانده است.
    کد خبر : 2545
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 01:58:53
    برچسب ها : - غنا - دیدگاه - اسلام