پارس تلکس
نوتریکا را نصب کن !
عنوان خبر : فعال شدن تلویزیون در موضوعات پرورشی
  • 2790
    فعال شدن تلویزیون در موضوعات پرورشی

    دانشجو

    فعال شدن تلویزیون در موضوعات پرورشی



     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش سیما در نشست مشترک با علیرضا کاظمی معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش و مدیران زیر مجموعه آن معاونت یکی از اهداف مهم سازمان سازمان صدا و سیما در دوره شیوع ویروس کرونا را علاوه بر برگزاری روزانه ۴۰ کلاس درس، توجه جدی به مسایل تربیتی و پرورشی دانش آموزان و خانواده‌ها دانست.

    در این نشست که با حضور تعدادی از مدیران شبکه آموزش سیما و مدیران زیر مجموعه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، با میزبانی شبکه آموزش سیما در سالن جلسات این شبکه برگزار شد، مدیر شبکه آموزش ضمن تشریح عملکرد سازمان صدا و سیما در راه اندازی مدرسه تلویزیونی ایران و تحلیل عصر «رسانه معلم» که با محوریت معاونت سیما، روزانه ۴۰ کلاس درس از رسانه ملی پخش می‌شود، خبر از تهیه و پخش ۱۶ هزار کلاس درس تا پایان سال تحصیلی جاری داد.

    مدیر شبکه هفت سیما، هدف اصلی برگزاری این نشست را پیگیری و عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری در مورد توجه هرچه بیشتر و دوری از غفلت در امر پرورش در دوره کرونا و زمانی که آموزش دانش آموزان از راه دور انجام می‌شود و همچنین لبیک به نیاز و مطالبات مردمی نسبت به توجه بیشتر رسانه ملی به امور تربیتی و پرورشی اعلام کرد.

    احمدی افزادی افزود: با تدابیر انجام شده توسط آقای میرباقری معاون سیما برنامه‌های خانواده محور شبکه‌ها به منظور ارتقای سطح پرورشی دانش آموزان با ارائه محوریت مشاوره خانواده فعال‌تر از قبل شدند.

    در ادامه علیرضا کاظمی معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از تلاش مدیر شبکه آموزش و همکاران آن‌ها در تهیه و پخش مطلوب کلاس‌های درس از تلویزیون، خواستار تقویت بخش پرورشی و تربیتی در کنار بخش آموزشی شد.

    وی با بیان این نکته که متاسفانه حتی قبل از تعطیلی مدارس در زمان شیوع کرونا، مسائل پرورشی و فرهنگی برخلاف تمام دغدغه‌ها و دلسوزی‌هایی که مجموعه وزارت آموزش و پرورش داشت به دلیل مشکلات عدیده تا حدودی دچار کم توجهی شده بود، به طور ویژه از مدیریت شبکه آموزش خواست تا در این مقطع حساس، به دلیل نیمه تعطیل بودن مدارس که بار تربیتی و پرورش دانش آموزان بیشتر از گذشته روی دوش خانواده‌ها قرار گرفته، رسانه ملی توجه بیشتری به این امر کند.

    توجه و استفاده از نخبگان سازمان دانش آموزی و مجلس دانش آموزی برای تحقق گام دوم انقلاب در برنامه‌های تلویزیونی، معرفی کانون‌های تربیتی فرهنگی سراسر کشور، تهیه و پخش برنامه شبانه با محوریت تربیتی پرورشی از شبکه آموزش، توجه دیگر شبکه‌های سیما برای اختصاص برنامه‌های پر مخاطب خانواده محور خود به امر پرورشی و تربیتی، از جمله مصوبات این جلسه بود.



    برچسب ها : - فعال - شدن - تلویزیون - موضوعات - پرورشی
    کد خبر : 2790
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03

    نمایش خبر کامل
این پرونده را به اشتراک بگذارید :
Facebook Twitter Google LinkedIn

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
نام کاربری :
پست الکترونیکی :
وب :
یادداشت :
کد امنیتی :
3 + 8 = ?