پارس تلکس
نوتریکا را نصب کن !

[0] [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12]

  • پاسخ افخمی به منتقدان مقایسه «۱۹۱۷» با «دیده‌بان»؛ فرم بلد نیستید!

    دانشجو

    پاسخ افخمی به منتقدان مقایسه «۱۹۱۷» با «دیده‌بان»؛ فرم بلد نیستید!

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، چهاردهمین قسمت برنامه تلویزیونی «نقد سینما»، جمعه شب ۱۱ مهرماه روی آنتن شبکه پنج رفت. در این قسمت از برنامه علاوه‌بر نقد و بررسی فیلم سینمایی «هایلایت»، در قالب گفتگویی ویژه با حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، کارنامه گذشته و برنامه آینده این سازمان مورد بررسی قرار گرفت.

    در بخش نخست برنامه امیررضا مافی میزبان پوریا ذوالفقاری و آرش خوشخو منتقدان سینما بود تا درباره «هایلایت» به کارگردانی اصغر نعیمی با آن‌ها به گفتگو بنشیند.

    مافی در ابتدای این بخش فیلم «هایلایت» را اثری «عجیب» از هر نظر توصیف کرد که در واکنش به آن پوریا ذوالفقاری گفت: در سال‌های اخیر که سینمای ایران پروژه‌های گران و مرفهی با بودجه‌های کلان داشته است، در مقابل ورژن فیلم‌های فقیر هم شکل گرفته است؛ البته نه به معنای فیلم‌های ارزان‌قیمت و مستقل (لوباجت)، یعنی فیلم‌هایی که ممکن است خط اولیه داستانی خوبی هم داشته باشند، اما در مرحله ساخت، صرفاً تولید شده و احساس می‌کنید حتی عواملش نسبتی با دشواری تولیدش نداشته است! ما در این سال‌ها، تأثیر وضعیت تولید را در خوب یا بد بودن فیلم‌ها به‌شدت شاهد هستیم.

    وی افزود: «هایلایت» به‌نظرم نمونه مطالعاتی خوبی است برای اینکه این مشکلات تولید در سینمای ایران موردبررسی قرار بگیرد.

    آرش خوشخو ضمن آنکه موضع پوریا ذوالفقاری نسبت به فیلم را «محافظه‌کارانه» دانست، درباره فیلم گفت: «هایلایت» کارگردانی دارد که به ابزار تولید و دوربین و قاب‌بندی مسلط است. این تسلط واضح است. او می‌خواهد حال و هوایی ملویل‌وار به فیلم حاکم کند و فضایی از تنگدستی و حس زوال به فیلم بدهد که این فقط با نمای اتوبان و سیگار کشیدن اتفاق نمی‌افتد. وقتی ما از ملویل و پوچی حاکم بر فیلم‌هایش صحبت می‌کنم، درباره نگاه فیلمساز در فیلمش صحبت می‌کنم، اما اینجا فیلم به‌طور کامل خالی است و هیچ حسی را به ذهن مخاطب متبادر نمی‌کند.

    این منتقد سینما ادامه داد: «هایلایت» برگرفته از داستانی هالیوودی است که آنجا زوجی سوار هواپیما هستند و سقوط می‌کنند و حالا بازمانده هر یک از این ۲ نفر با هم همسفر می‌شوند. یکی از مشکلات بزرگ فیلم شخصیت‌های پیش‌پا افتاده هستند. همان مشکلی که در «لتیان» هم شاهدش بودیم. چرا ما نمی‌توانیم برای شخصیت‌های یک فیلم رنگ‌بندی قائل شویم و آدم‌ها اینقدر معمولی نباشند. شکست فیلم به‌دلیل همین ریزه‌کاری‌ها شکل می‌گیرد.

    مافی در این بخش با نقد جدی نسبت به نگره اخلاقی حاکم بر داستان فیلم گفت: آیا وضع امروز اخلاقی ما به این سمت و سو می‌تواند برود؟ حتی اگر بخواهیم یک بی‌اخلاقی را روایت کنیم، شخصیت‌های اصلی یعنی پژمان بازغی و خانم زارع نیاز به یک پرداخت قبلی دارند که بپذیریم به چنین رذیلتی رسیده‌اند. این را در هیچ بخش فیلم نمی‌بینیم. ما حتی بحرانی در این آدم‌ها نمی‌بینیم.

    در ادامه پوریا ذوالفقاری از احساس نگرانی کارگردانان بابت اینکه شاهد مخاطب متوجه بحران موجود در فیلم نشده باشد انتقاد کرد و گفت: فیلم به‌لحاظ شخصیت‌پردازی دستش خالی نیست، اما کارگردان در زمان‌بندی ارائه اطلاعات اشتباه عمل کرده است.


    آرش خوشخو هم رویکرد پیام اخلاقی پایان فیلم را «توئیتری» توصیف کرد.


    توزیع نامناسب اطلاعات در قالب سکانس‌های خرد، تکرار برخی داده‌ها بدون جهش داستان و فقدان اتفاقات پیش‌برنده در داستان از دیگر مواردی بود که پوریا ذولفقاری و آرش خوشخو در نقد «هایلایت» بر آن تأکید کردند.

    امیررضا مافی در بخش دیگری از میز نقد پایان‌بندی «هایلایت» را هم دچار ضعف جدی می‌داند که حتی آن دسته از مخاطبان کنجکاو برای اطلاع از سرنوشت کاراکتر‌ها و پایان داستان را هم راضی نمی‌کند.

    آرش خوشخو در ادامه با اشاره به بازی پژمان بازغی در فیلم گفت: بازغی از آن دست بازیگرانی است که می‌تواند حضوری غیرمنتظره در یک فیلم داشته باشد که نمونه خوبش را در فیلم «ناهید» آیدا پناهنده دیدیم. در آن فیلم پژمان بازغی شخصیتی را خلق می‌کند که از فرمت آشنای او در فیلم‌های دیگر خیلی واقعی‌تر به نظر می‌رسد. او سعی نمی‌کند یک نقش را بازی کند و این سعی نکردن گاهی به یک بی‌تفاوتی منجر می‌شود که نمونه‌اش را در همین فیلم «هایلایت» می‌بینیم. اینکه در مواردی خودآگاهانه سعی می‌کند بازی ایرانی به سبک بازیگرانی همچون پرویز پرستویی، شهاب حسینی و حمید فرخ‌نژاد نداشته باشد. بازغی می‌تواند بازی درون‌گرا داشته باشد.


    افخمی: وقتی از «فرم» حرف می‌زنیم، از چه می‌گوییم؟


    بخش پایانی برنامه شب گذشته به میز «آموزش فیلمسازی» اختصاص داشت که بهروز افخمی در این بخش با اشاره به بازتاب‌های اظهارنظر هفته گذشته خود درباره شباهت فرم ۲ فیلم «دیده‌بان» و «۱۹۱۷» گفت: برخی واکنش‌های طنز به این اظهارنظر بامزه و برخی بی‌مزه بود، اما معتقدم آن‌ها که منتقد این قیاس شدند، چیزی از معنای فرم نمی‌فهمند.

    وی در ادامه نکاتی را درباره شباهت‌های فرمی ۲ فیلم «دیده‌بان» و «۱۹۱۷» برشمرد و خاطره‌ای از تأثیر تجربه حضور در میدان جنگ بر زاویه فیلمبرداری و قاب‌بندی در فیلم‌های ابراهیم حاتمی‌کیا روایت کرد.

    در ادامه وقتی مافی فیلم «۱۹۱۷» را به لحاظ «تکنیکی» فیلم بهتری از «دیده‌بان» توصیف کرد، افخمی گفت: واقعیت این است که «۱۹۱۷» از نظر «مکانیکی» فیلم بهتری است و امکانات بهتری در اختیار داشته، اما از نظر تکنیکی حتماً فیلم بهتری نیست چرا که تکنیک در واقع همان «فرم» است.

    افخمی در ادامه موسیقی خالص بدون کلام را «فرم» خالص توصیف کرد و گفت: کسانی که درکی از فرم در اثر هنری ندارند را باید تشویق کنیم که به موسیقی بدون کلام و بدون ملودی گوش دهند. اگر چنین موسیقی‌ای را دریافت نمی‌کنید، شما اساساً استعدادی برای کار هنری ندارید چراکه از درک شکل خالص فرم هم ناتوانید. اما اگر آن را دریافت می‌کنید، سوال این است آن چیزی که از یک موسیقی بدون کلام و ملودی درک می‌کنید چیست؟ این آن چیزی است که از نظم و به‌جا بودن اصوات درک می‌کنید و این همان فرم است.

    وی افزود: وقتی سراغ هنر‌های دارای مضمون مانند نقاشی، سینما و ادبیات می‌آییم، فرم با یک مضمون همراه می‌شود. حتماً باید با توجه به معنا، فرم را انتخاب کرد. این ارتباط میان فرم و مضمون اجتناب‌ناپذیر است.

    افخمی در ادامه نکاتی را درباره نسبت معنا با زیبایی مطرح کرد و از اصالت فرم‌های ادبی در تجربه‌های سینمایی گفت و تأکید کرد: همه شگرد‌های خوب در سینما، از ادبیات آمده است.

    برنامه «نقد سینما» به تهیه‌کنندگی یوسف بچاری جمعه شب‌ها ساعت ۲۲ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

    کد خبر : 2832
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - پاسخ - افخمی - منتقدان - مقایسه - «۱۹۱۷» - «دیده‌بان»؛ - فرم - بلد - نیستید!
  • آغاز اکران آنلاین «تا ابد» از ۱۴ مهر

    دانشجو

    آغاز اکران آنلاین «تا ابد» از ۱۴ مهر

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمد نجفی زاده تهیه کننده فیلم سینمایی «تا ابد» به کارگردانی امید امین نگارشی اعلام کرد که بعد از اکران فیلم سینمایی «تا ابد» در سینماها، این فیلم از روز دوشنبه ۱۴ مهر ساعت ۲۰ به صورت آنلاین در پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا به نمایش درمی آید.

    وی ادامه داد: هدف ما از اکران آنلاین، فراهم کردن فرصتی برای تماشای فیلم توسط مخاطبانی است که به هر دلیل نتوانستند فیلم را در سینما تماشا کنند.

    محسن کیایی، مهرداد صدیقیان، بهرنگ علوی، ترلان پروانه با معرفی هلیا راجی و حسن خان محمدپور و با حضور میلاد کی‌مرام بازیگران اصلی این فیلم هستند.

    پوستر جدید فیلم «تا ابد» برای اکران آنلاین توسط پیام اسکندری طراحی شده است.

    در خلاصه داستان فیلم آمده است: «پول برای ما ۲ حالت دارد، یا ما را می‌بوسد یا می‌کشد.»

    سایر عوامل فیلم سینمایی «تا ابد» عبارتند از مجری طرح: سعید کیوانفر، نویسندگان فیلمنامه: امید امین نگارشی و امیرحسین دواتگر، مدیر فیلمبرداری: امید امین نگارشی، طراح صحنه و لباس: پیام اسکندری، طراح گریم: محسن دارسنج، مدیر صدابرداری: منصور شهبازی، صداگذار حسن مهدوی و رضاگدازگر، تدوین: مهرداد نصیری دهقان، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیگ، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: ایمان کارجو، عکاس: محمد بدرلو، آهنگساز: آرش فلاحی و فرید کولیوند، مدیرتولید: فریبا سادات خلیلی، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: ایمان توکلی، سرمایه گذاران: سعید کیوانفر و محمد نجفی‌زاده، جانشین تهیه‌کننده: علی بیات.

    کد خبر : 2831
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - آغاز - اکران - آنلاین - «تا - ابد» - مهر
  • مقتل خوانی کتاب «نفس المهموم» در رادیو تهران

    دانشجو

    مقتل خوانی کتاب «نفس المهموم» در رادیو تهران

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، رادیو تهران، مقتل خوانی کتاب «نفس المهموم» یکی از آثار شیخ عباس قمی که به شرح تفصیلی زندگانی امام حسین (ع) می‌پردازد از برنامه «سنگلج» رادیو تهران پخش می‌شود.

    «نَفَسُ المَهموم فی مصیبة سیدنا الحسین المظلوم»، اثر شیخ عباس قمی درباره واقعه کربلا و وقایع پس از آن است که از ولادت امام حسین (ع) آغاز و سپس مناقب حضرت و آنگاه تمام وقایع بیعت تا شهادت ایشان را شرح می‌دهد.

    برنامه «سنگلج» هر بامداد از ساعت ۱:۳۵ پیرامون فضایل و مناقب امام حسین علیه‌السلام، برخی وقایع تاریخی مرتبط با قیام عاشورا، قصایدی در رثای امام حسین علیه‌السلام، فضیلت گریه بر آن حضرت و ... روی موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می‌رود.

    «در کربلا چه گذشت» ترجمه کتاب «نفس المهموم» است که از زبان عربی به فارسی برگردانده شده و در این برگرداندن سعی شده ترجمه کلمه به کلمه باشد و از تعابیر و تفسیر و ترجمه‌های کلمات نزدیک به هم خودداری شود.

    مخاطبان در سرتاسر دنیا می‌توانند از طریق وب سایت WWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبر‌های رادیو تهران قرار بگیرید. علاقه‌مندان در محدوده استان تهران نیز از طریق موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز و ای. ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز می‌توانند شنونده برنامه‌های رادیو تهران باشند.

    همچنین شنوندگان از سرتاسر کشور هم می‌توانند شبکه رادیویی تهران را از طریق گیرنده‌های دیجیتال (ست تاپ باکس) دریافت کنند.

    کد خبر : 2830
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - مقتل - خوانی - کتاب - «نفس - المهموم» - رادیو - تهران
  • راه‌یابی «دشت خاموش» به جشنواره وایادولید اسپانیا

    دانشجو

    راه‌یابی «دشت خاموش» به جشنواره وایادولید اسپانیا

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فیلم سینمایی «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی بعد از حضور و موفقیت در جشنواره ونیز به بخش مسابقه رسمی فیلم‌های بلند شصت و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم وایادولید (سمینسی) اسپانیا راه پیدا کرد.

    این جشنواره یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم اروپا محسوب می‌شود که در سال ۱۹۵۶ میلادی پایه‌گذاری شد و در آن زمان تنها به نمایش فیلم‌های مذهبی، مربوط به مسیحیت کاتولیک می‌پرداخت. ولی از سال ۱۹۷۳ به عنوان یک جشنواره بین المللی برای هر نوع فیلم و معرفی استعداد‌های خلاق جدید در حوزه سینما شناخته شده است.

    فیلم سینمایی «دشت خاموش» که در هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم بخش افق ها، نشان انجمن منتقدان جهانی و تندیس فای شد در فستیوال وایادولید برای دریافت خوشه طلایی بهترین فیلم، جایزه بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین فیلمنامه و بهترین فیلمبردار با فیلم‌هایی از کشور‌های فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، روسیه، رومانی، چک، ایرلند، هند، مجارستان و کانادا به رقابت خواهد پرداخت.

    شصت و پنجمین دوره این جشنواره بین المللی از تاریخ سوم تا دهم آبان ماه سال جاری در شهر وایادولید اسپانیا برگزار می‌شود. در این جشنواره عباس کیارستمی ۲ بار موفق به دریافت جایزه خوشه طلایی بهترین فیلم برای فیلم‌های «زیردرختان زیتون» و «کپی برابر اصل» شده است.

    «دشت خاموش» در سی و سومین دوره جشنواره فیلم توکیو که از ۱۰ تا ۱۹ آبان ماه برگزار می‌شود نیز در بخش فوکوس بر جهان پذیرفته شده و به نمایش در می‌آید. این بخش مخصوص نمایش فیلم‌های مطرح شده در جشنواره‌های جهانی بوده که در سال جاری موفق به دریافت جوایز مهمی شده اند.

    مسئولیت پخش بین المللی فیلم توسط شرکت پرشیا فیلم با مدیریت علی قاسمی است.

    کد خبر : 2829
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - راه‌یابی - «دشت - خاموش» - جشنواره - وایادولید - اسپانیا
  • فیلمبرداری «برای مرجان» به پایان رسید

    دانشجو

    فیلمبرداری «برای مرجان» به پایان رسید

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فیلمبرداری فیلم سینمایی «برای مرجان» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حمید زرگرنژاد در راه آهن تهران به پایان رسید و به طور همزمان، تدوین این فیلم نیز توسط مصطفی خرقه‌پوش انجام می‌شود.

    پگاه آهنگرانی، بهزاد جعفری، برزو ارجمند، فریبا متخصص، علیرضا استادی، رامین راستاد، محمد همایون‌پور، امید روحانی، مریم بوبانی، سپیده غلامی، فرانک حسینی، سهیلا محققی، هانی صالحی و جمشید هاشم‌پور بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

    در خلاصه داستان «برای مرجان» آمده است: «خوشبختی تو یه رابطه یک چیز کاملاً شانسیه، شاید اینکه دیگران از ما بترسند و مجبورشون کنیم که با ما باشن، قابل اطمینان‌تر از این باشه که عاشقمون باشن ...»

    دیگر عوامل «برای مرجان» عبارتند از نویسندگان: حمید زرگرنژاد، سارا غلامی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، مدیر تولید: محمد همایون‌پور، طراح صحنه و لباس: محمد محمدی، دستیار اول کارگردان: محسن حسن‌پور، طراح گریم: الهام اطیابی، صدابردار: امید عاشوری، جانشین تولید: محمد سمیعی، مدیر تدارکات: توماج گودرزی، منشی صحنه: سمیه شهرآبی، سرپرست و طراح بدلکاری: کیوان رضایی، عکاس: مهدی حیدری.

    کد خبر : 2828
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - فیلمبرداری - «برای - مرجان» - پایان - رسید
  • «صدا‌ها فریاد می‌کشند» به خط پایان رسید

    دانشجو

    «صدا‌ها فریاد می‌کشند» به خط پایان رسید

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، شهرام علیزاده مستندساز تبریزی درباره جدیدترین اثر مستند خود توضیح داد: «صدا‌ها فریاد می‌کشند» یک فیلم فرم‌گرا است که فیلمبرداری آن در مکان‌هایی از شهر تبریز که واقعه بهمن ۵۶ در آن اتفاق افتاده، انجام شده است.

    وی بیان کرد: این مستند ۳۵ دقیقه‌ای بدون حضور عنصر انسان و با استفاده از صدا‌ها روایت می‌شود که ۵۰ درصد از این صدا‌ها واقعی و مربوط به همان زمان هستند و مابقی بازسازی می‌شوند.

    علیزاده درباره موضوع این مستند توضیح داد: پس از چاپ مقاله‌ای در روزنامه اطلاعات که حاوی مطالبی انتقادآمیز نسبت به امام خمینی (ره) بود، گروهی از روحانیون و مردم شهر قم نسبت به آن واکنش نشان داده و در ۱۹ دی ۵۶ دست به تظاهرات زدند. در جریان این اعتراضات، عده‌ای توسط نیرو‌های وابسته به شاه شهید شدند.

    وی ادامه داد: به مناسبت چهلمین روز این شهدا، انقلابیون تبریز دست به تظاهرات زده و بیشتر نقاط شهر را تسخیر کردند تا این که ساعت ۵ بعدازظهر نیرو‌های دولتی کنترل شهر را به دست گرفتند. در این تظاهرات اعتراضی، ۵۸۱ نفر دستگیر، ۱۳ نفر شهید و ۱۱۸ نفر زخمی شدند.

    عوامل تولید مستند «صدا‌ها فریاد می‌کشند» عبارتند از پژوهشگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: شهرام علیزاده، تصویربردار: یاشار دادبخش، صدابردار: حسن سلمانی، تدوین: غزل علیزاده، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: احد خدادادی، مدیر تولید: ویدا اشرف‌خانی، بازسازی صدا: فرهود بحری‌کرمی، عکاس: سیروس پاکپور، تصویربردار پشت صحنه: پریا علیزاده، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

    کد خبر : 2827
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - «صدا‌ها - فریاد - می‌کشند» - پایان - رسید
  • پخش «از کاراکاس تا کربلا» امروز از شبکه سه

    دانشجو

    پخش «از کاراکاس تا کربلا» امروز از شبکه سه

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مستند «از کاراکاس تا کربلا» تازه‌ترین محصول اربعینی سازمان هنری رسانه‌ای اوج شنبه ۱۲ مهر ساعت ۱۵ از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.

    این مستند بلند تلویزیونی روایت دیپلمات ونزوئلایی است که به عراق برای راهپیمایی اربعین می‌آید و در حین سفر تجربیات خودش رو از این سفر بازگو می‌کند.

    «از کاراکاس تا کربلا» به کارگردانی و تهیه کنندگی روح الله اسدی کیادهی است.

    کد خبر : 2826
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - پخش - «از - کاراکاس - کربلا» - امروز - شبکه
  • آماده‌سازی موسیقی سریالی در ژانر وحشت با فضای روز‌های کرونایی

    دانشجو

    آماده‌سازی موسیقی سریالی در ژانر وحشت با فضای روز‌های کرونایی

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مهیار علیزاده که مهمان منصور ضابطیان در برنامه «پنجشنبه جمعه» بود، جمعه شب ۱۱ مهر در پاسخ به این پرسش که اوضاع موسیقی را در زمان همه گیری کرونا چطور ارزیابی می‌کند، گفت: به شخصه برای من فرصتی ایجاد کرد تا بتوانم به کار‌های نیمه تمام و پروژه‌های عقب افتاده ام سر و سامانی بدهم و پیش تولید یکی دو تا از کار‌های جدیدم را آغاز کردم.

    وی اضافه کرد: قطعه‌ای را به صورت آزمایشی برای سریالی با ژانر ترس و وحشت آماده کرده بودم که نهایی شد، ولی چند وقت پیش از آنجایی که علاقه خاصی به این قطعه داشتم، در حال مرور آن با خودم بودم که ناگاه احساس کردم فضای این قطعه هم سنخ فضای امروز کرونایی جامعه هست.

    علیزاده بیان کرد: به همین جهت این قطعه بی کلام را دوباره ویرایش کردم و ساختم، جالب آن که مورد تقدیر و تحسین یکی از ارگان‌های سازمان سلامت جهانی هم قرار گرفت، اما با توجه به شرایط نامساعد و مشکلات کشور پس از کرونا حتی کوچکترین صحبتی در مورد آن در فضای مجازی نکردم. امیدوارم هر چه زودتر این بیماری رخت برکند، ولی مطمئنا من برایش دیگر قطعه‌ای نخواهم ساخت.

    این آهنگساز جوان درباره علت استقبال بیشتر مخاطبان از آلبوم «دخت پری وار» که با صدای علیرضا قربانی اجرا شد، اینگونه توضیح داد: من و علیرضا قربانی در آلبوم «حریق خزان» نیز همکاری داشتیم که مورد استقبال بسیاری از هنر دوستان قرار گرفت، اما در آلبوم «دخت پری وار» قطعه‌ای از سریال «پرده نشین» با همین نام جای گرفت که باعث شد این قطعه در هنگام پخش به کرات شنیده شود علی الخصوص که این بار شنوندگان در انتظار شنیدن آلبومی دیگر از همکاری من و علیرضا بودند.

    وی ادامه داد: شاید از دیگر دلایل قوت آن آلبوم‌ها آزادی بی حد و حصر من در ساخت موسیقی ام بود که حال چنین اتفاقی دیگر رخ نمی‌دهد، در آن زمان که من درگیر ساخت آلبوم «حریق خزان» بودم تمام فکر و ذکرم بر قطعات بود، ولی متاسفانه امروز به مسائلی نظیر اینکه جامعه چه برخوردی با قطعات من خواهد داشت فکر می‌کنم که باعث تقابل روحی من و جامعه ام می‌شود.

    نامزد دریافت جایزه بهترین موسیقی تیتراژ فیلم و سریال برای سریال «پرده نشین» در پانزدهمین جشن حافظ با ابراز تاسف از نگاه اغراق آمیز مخاطب به مسائل و حاشیه‌های ایجاد شده یادآور شد: کافی است یک عنصر نامطلوب در اثر هویدا شود، این باعث می‌شود هنرمند نتواند به صورت بکر و هنری به سوژه و موضوع خود بپردازد خصوصا که در این مواقع خواننده خود را در موضوع دخالت نخواهد داد، همانطور که در سینما تمام تیر‌ها رو به سیبل کارگردان است در موسیقی نیز تمام اشکالات را منتسب به آهنگساز می‌دانند. همین امر باعث میشود پای شما برای قدم‌های دیگر سست شود و از آن به بعد با احتیاط بیشتری به جلو بروی.

    برنده جایزه باربد بهترین آهنگسازی موسیقی ایرانی با کلام در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر برای آلبوم «دخت پری وار» علت انتخاب شعر زیبای دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن را در این قطعه چنین بیان کرد: تمام قطعات این آلبوم به جز دو الی سه قطعه به انتخاب خود علیرضا قربانی بود و او درخواست ساخت موسیقی برای این اشعار را به من داد، هر چند قطعه «صبح آزادی» که شعر آن سروده اقای ابتهاج است بیشتر مورد علاقه من است، ولی شعر آقای اسلامی از مدت‌ها پیش علیرضا قربانی را به خود درگیر کرده بود و حتی بعضی اوقات آن‌ها را با خود زمزمه میکرد. جالب آن که ما تا چند دقیقه قبل از انتشار آلبوم حتی اسم آلبوم را هم نمی‌دانستیم، ولی الحق که اسم زیباییست.

    «پنجشنبه جمعه» با اجرای منصور ضابطیان و به تهیه کنندگی زهرا قائدی هر هفته پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۲ همزمان با پخش صوتی از رادیو ایران به صورت تصویری نیز از سایت این شبکه رادیویی پخش می‌شود.

    کد خبر : 2825
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - آماده‌سازی - موسیقی - سریالی - ژانر - وحشت - فضای - روز‌های - کرونایی
  • سپری کردن اربعین امسال با «این شب‌ها» در شبکه یک

    دانشجو

    سپری کردن اربعین امسال با «این شب‌ها» در شبکه یک

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، یونس قاسمی تهیه کننده برنامه «این شب‌ها» گفت: در این برنامه که از فردا شب یکشنبه ۱۳ مهر تا اربعین پخش می‌شود، حشمت الله قنبری و اسماعیلی از پژوهشگران دینی دعوت شده اند تا درباره اربعین و فرهنگ آن صحبت کنند.

    مباحثی، چون «اربعین آئینه و امتداد عاشورا»، «شباهت‌ها و تفاوت‌های عاشورا با اربعین» و «چگونه واقعه عاشورا در اربعین به بلوغ میرسد» از موضوعاتی است که در این ویژه برنامه با اجرای مجید یراقبافان بررسی می‌شود.

    بینندگان می‌توانند این هفته از ۱۳ مهر تا ۱۸ مهر ساعت ۲۳:۳۰ بیننده برنامه «این شبها» از شبکه یک باشند.

    برنامه «این شبها» کاری از گروه معارف شبکه یک سیماست که با تهیه کنندگی یونس قاسمی در مناسبت‌های مذهبی از این شبکه پخش می‌شود.

    کد خبر : 2824
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - سپری - کردن - اربعین - امسال - «این - شب‌ها» - شبکه
  • اکران انیمیشن‌های کانون پرورش فکری در پایگاه اینترنتی

    دانشجو

    اکران انیمیشن‌های کانون پرورش فکری در پایگاه اینترنتی

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همزمان با هفته ملی کودک ۶ انیمیشن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که جوایزی را در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی از آن خود کرده‌اند در پرتال اینترنتی کانون اکران می‌شوند.

    بر همین اساس «روباهی که به دنبال صدا رفت» ساخته فاطمه گودرزی تولید سال ۱۳۹۰، «کیمیاگر» به کارگردانی مهدی خرمیان تولید سال ۱۳۸۹، «یکی کم است» اثر عبدالله علیمراد تولید سال ۱۳۷۶، «از طهران تا تهران» ساخته سودابه آگاه و نفیسه ریاحی تولید سال ۱۳۶۲، «گلباران» به کارگردانی علی‌اکبر صادقی تولید سال ۱۳۵۱ و «خیمه خورشید سوخت» ساخته ایرج محمدی‌رزینی تولید سال ۱۳۹۶ عنوان‌های این انیمیشن‌ها هستند.

    علاقه‌مندان به انیمیشن از ۱۲ تا ۱۷ مهر ۱۳۹۹ می‌توانند از طریق پرتال اینترنتی کانون به نشانی kpf.ir به تماشای این آثار بنشینند.

    یادآوری می‌شود برنامه‌های هفته ملی کودک امسال از روز ۱۲ تا ۱۷ مهرماه با شعار «آینده را باید ساخت» و با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

    این برنامه‌ها امسال با توجه به همزمانی با اربعین حسینی رنگ و بوی عاشورایی و حسینی به خود گرفته است و در عین حال با توجه به شیوع بیماری کرونا، تمامی برنامه‌ها به صورت مجازی اجرا و ارایه می‌شود.

    کد خبر : 2823
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - اکران - انیمیشن‌های - کانون - پرورش - فکری - پایگاه - اینترنتی
  • مایکل مور: ابتلای ترامپ به کرونا یک دروغ است

    دانشجو

    مایکل مور: ابتلای ترامپ به کرونا یک دروغ است

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از ایدپندنت، مایکل مور مستند ساز جنجالی شک و تردید خود را درباره ابتلای ترامپ به کرونا ابراز کرد و گفت این خبر جعلی است.

    وی گفت: درباره ترامپ یک حقیقت مطلق وجود دارد و آن اینکه او یک دروغگوی همیشگی، مطلق، بی‌رحم، بی‌باک و حرفه‌ایست. یک دروغگوی سریالی، یک دروغگوی اثبات شده. چقدر از دروغ‌های او را واشینگتن پست در این چهار سال ثابت کرده است؟ ۲۵ هزار مورد؟ دروغگویی که حداقل هر ساعت دو بار دروغ می‌گوید. به همه آدم‌های بدی که در زندگی‌تان می‌شناختید فکر کنید. حتی بدترین آن‌ها هم نمی‌توانستد چنین دروغ‌هایی بگویند.

    مور همچنین پرسیده: چند نفر از آدم‌های روی کره زمین حرف او را امروز باور می‌کنید؟ آیا او اعتماد شما را جلب کرده است؟

    وی تاکید کرد: چرا ترامپ باید حالا حقیقت را بگوید؟

    وی در ادامه در فیس بوکش نوشت: چرا حالا باید حرف‌هایش را باور کرد؟ ترامپ یک تاریخ حسابی درباره سلامتش دارد. دکتر نیویورکی که پزشک همیشگی اوست یعنی دکتر بورن اشتاین چند سال پیش تایید کرد که او در نامه تبلیغاتی‌اش برای انتخابات قبلی متن کامل نامه را به پزشکش دیکته کرده است. بعد پزشک کاخ سفید گفت او می‌تواند ۲۰۰ سال! زندگی کند. حالا چرا این سفر اضطراری را به مرکز پزشکی والتر رید رفته تا وضعیت فیزیکی‌اش را درست کند؟

    مور افزود ترامپ می‌تواند ویروس داشته باشد، اما دروغ‌های او درباره ویروس باید مورد توجه واقع شود.

    مایکل مور افزود که ترامپ طبق نظرسنجی‌ها به این نتیجه رسیده که از جو بایدن عقب است و حالا امیدوار است با تظاهر به ابتلا به ویروس کرونا بتواند همدردی مردم را جلب کند.

    مور افزوده است: دموکرات‌ها، لیبرال‌ها، رسانه‌ها و دیگران همیشه اشتباه کرده‌اند که با او به عنوان یک فرد بد و کثیف رفتار کرده‌اند. او همه این چیز‌ها هست، اما آدم زرنگ و باهوشی هم هست. او از کومی پیش افتاد. از مولر پیش افتاد. او در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه از ۲۰ جمهوری‌خواه دیگر جلو افتاد و همین کار را با دموکرات‌ها هم کرد و با رای کمتر از رقیبش به کاخ سفید رفت.

    کارگردان «بولینگ کلمباین» افزود: او یک نبوغ شیطانی دارد و می‌خواهد با ابتلا به کووید ۱۹ همدردی مردم را جلب کند.

    کد خبر : 2822
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - مایکل - مور - ابتلای - ترامپ - کرونا - دروغ
  • رادیو از امشب سریالی با موضوع بخشش در اعدام پخش می‌کند

    دانشجو

    رادیو از امشب سریالی با موضوع بخشش در اعدام پخش می‌کند

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مجموعه رادیویی «آخرین شب» به سفارش رادیو ایران در اداره کل هنر‌های نمایشی رادیو تولید شده که از رادیو نمایش نیز پخش می‌شود.

    این مجموعه پنج قسمتی داستان واقعی جوانی را روایت می‌کند که به اتهام قتل جوانی دیگر به اعدام محکوم شده، اما توسط پدر و مادر آن جوان بخشیده می‌شود و سپس تحت حمایت آن‌ها به دانشگاه رفته و تا مقطع دکترای شیمی به ادامه تحصیل می‌پردازد و اکنون استاد دانشگاه است.

    ژاله محمدعلی تهیه کننده این مجموعه رادیویی گفت: شخصا تحت تأثیر موضوع این سریال رادیویی قرار گرفتم و بار‌ها خود را به جای خانواده‌ای که بخشیدند، گذاشتم و همین باعث شد تا در تهیه کنندگی و انتخاب موسیقی برای کار که صحنه‌های دلهره آوری داشت، دقت بیشتری کنم.

    وی ادامه داد: بازی‌های هنرمندان رادیو در این نمایش آن را باورپذیر کرده است، هنرنمایی بهناز بستان دوست و رضا عمرانی در نقش پدر و مادری که این جوان را می‌بخشند و در عین حال بازی بهادر ابراهیمی در نقش پسر اعدامی، باعث شده است که کار باورپذیر شود.

    این مجموعه رادیویی به نویسندگی مرضیه بامیری، کارگردانی مهرداد مهماندوست، افکتوری محمدرضا قبادی فر، صدابرداری جعفر جودتی و با هنرمندی رضا عمرانی، فریبا متخصص، مهین نثری، مهرخ افضلی، بهادر ابراهیمی، مجید سهرابی، شهریار حمزیان، حمید یزدانی ابیانه، محمد پورحسن و محمد مجدزاده از امشب شنبه دوازدهم مهر ماه، ساعت ۲۳:۴۵ از رادیو نمایش پخش می‌شود و ساعت ۲۲:۳۰ از رادیو ایران روی آنتن می‌رود.

    کد خبر : 2821
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - رادیو - امشب - سریالی - موضوع - بخشش - اعدام - پخش - می‌کند
  • آمار ۷۶۶ میلیون تومانی از اکران آنلاین «بنفشه آفریقایی»

    دانشجو

    آمار ۷۶۶ میلیون تومانی از اکران آنلاین «بنفشه آفریقایی»

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی و تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع نوری که از روز سه شنبه ۱۱ شهریور وارد اکران آنلاین شد با گذشت ۳۰ روز از اکران با مجموع فروش ۳۸ هزار و ۳۴۶ بلیت فروخته شده در ۲ بستر وی او دی فیلیمو و نماوا به پایان اکران آنلاین خود رسید.

    در دومین فیلم سینمایی مونا زندی حقیقی، فاطمه معتمدآریا، سعید آقاخانی، رضا بابک، ندا جبرائیلی و رویا جاویدنیا بازی کردند که با فروش ۷۶۶ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان به زودی وارد شبکه نمایش خانگی خواهد شد و در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت.

    این فیلم برای اولین بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد که در آن جشنواره برای رشته‌های بهترین بازیگر نقش اول زن با بازی فاطمه معتمدآریا و بهترین موسیقی متن با هنرمندی پیمان یزدانیان نامزد شده است.

    کد خبر : 2820
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - آمار - ۷۶۶ - میلیون - تومانی - اکران - آنلاین - «بنفشه - آفریقایی»
  • انتشار فراخوان هشتمین جشنواره بین‎المللی عکس «خیام»

    دانشجو

    انتشار فراخوان هشتمین جشنواره بین‎المللی عکس «خیام»

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی فیاپ در ایران، هشتمین دوره جشنواره بین المللی عکس «خیام» ۲۰۲۰ در ۶ بخش با موضوع آزاد تک رنگ، آزاد رنگی، شهر، عکاسی مفهومی، گردشگری و عکاسی مینیمالیست برگزار می‌شود.

    در این دوره از جشنواره حدود ۲۶ میلیون تومان جوایز نقدی به همراه مدال‌های فیاپ، PSA، خیام و کمال الملک و تقدیر‌های هیأت داوران به بهترین آثار در ژانر‌های مختلف اهدا می‌شود. همچنین همانند دوره‌های پیشین، کتاب نفیس جشنواره برای شرکت کنندگان حتی آن‌هایی که آثارشان در جشنواره پذیرفته نشده نیز ارسال خواهد شد.

    آخرین مهلت ثبت نام و دریافت آثار ۱۷ آبان ۱۳۹۹ تعیین شده است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه متن کامل فراخوان می‌توانند به آدرس پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.Khayyam.Photo مراجعه کنند.

    جشنواره بین المللی عکس «خیام» تنها جشنواره داخلی زیر نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) و انجمن عکاسی آمریکا (PSA) است و عکس‌های راه یافته به آن ضمن ثبت در آرشیو FIAP و PSA به نام عکاس، برای دریافت القاب FIAP و PSA نیز محاسبه خواهد شد. دوره‌های پیشین این رویداد عنوان پر شرکت کننده‌ترین جشنواره ایرانی را به دست آورد.

    این جشنواره تنها جشنواره داخلی محسوب می‌شود که تعداد شرکت کنندگان خارجی آن در دوره‌های پیشین از شرکت کنندگان داخلی بیشتر بود. همچنین آثار برتر دوره‌های گذشته در ۳۲ شهر و ۵ قاره از جمله در چین، پرپنیان فرانسه، لوگزامبورگ، یونان، ایتالیا، اسپانیا، آرژانتین، آفریقای جنوبی، ترکیه، عمان و چندین کشور دیگر به نمایش گذاشته شد.

    در مجموع ۷ دوره جشنواره بین‌المللی عکس «خیام» بیش از ۱۳۴ هزار قطعه عکس از هنرمندان ۷۸ کشور به دبیرخانه این جشنواره رسیده است که در نوع خود رکوردی بی نظیر در بین جشنواره‌های هنری ایران محسوب می‌شود.

    هشتمین جشنواره بین‌المللی عکس «خیام» به دبیری علی سامعی نماینده فیاپ در ایران و با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفتگوی بصری میان عکاسان ایران و جهان و به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام، توسط نمایندگی فیاپ در ایران یعنی کلوپ عکس فوکوس وابسته به مؤسسه فرهنگی هنری «خانه هنر خیام» برگزار می‌شود.

    کد خبر : 2819
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - انتشار - فراخوان - هشتمین - جشنواره - بین‎المللی - عکس - «خیام»
  • «هم رفیق» شهاب حسینی کلید خورد

    دانشجو

    «هم رفیق» شهاب حسینی کلید خورد

    به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، پس از ٤ ماه پیش‌تولید با آماده شدن دکور، «هم رفیق» با اجرا و کارگردانى «شهاب حسینى» و نویسندگى «سروش صحت» کلید خورد.

    این برنامه قرار است میزبان چهره‌هاى محبوب کشور در فضایى متفاوت باشد.

    «هم رفیق» از آبان‌ماه به صورت اختصاصى تنها از پلتفرم نماوا به صورت هفتگى پخش خواهد شد.

    افرداى که علاقه‌مند به حضور در برنامه به عنوان تماشاگر هستند، می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن «آپ» و گزینه «هم رفیق»، اقدام به ثبت‌نام نمایند.


    کد خبر : 2818
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - «هم - رفیق» - شهاب - حسینی - کلید - خورد
  • رویاپردازی با قایق‌های ونیز با کرونا در ایران/ وقتی الگو شدن جشنواره ونیز برای دبیر فیلم فجر خبرساز می‌شود

    دانشجو

    رویاپردازی با قایق‌های ونیز با کرونا در ایران/ وقتی الگو شدن جشنواره ونیز برای دبیر فیلم فجر خبرساز می‌شود

    گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو؛ عباس اسماعیل گل: کمتر از 4 ماه دیگر به آغاز دهه مبارک فجر مانده است، ایامی که برای اهالی سینما، آغاز ماراتن جذاب جشنواره فیلم فجر محسوب می‌شود، جشنواره‌ای که  ویترین یکساله عملکرد اهالی سینما هم به حساب می آید، اما مسلما جشنواره امسال به لحاظ شیوع ویروس از شرایط ویژه ای برخوردار است، در وهله نخست تا همین چند روز پیش نفس برپایی جشنواره فیلم فجر به دلیل شرایط کرونایی جامعه در هال های  از ابهام قرار داشته بود و به نظر می رسید این جشنواره هم همانند تمامی جشنواره‌های فیلم چند وقت اخیر، از جشنواره کن گرفته تا لوکارنو و کارلووی واری با عدم برپایی مواجه شود و یا حداقل به شکل آنلاین برگزار شود اما اظهار نظر اخیر دبیر جدید فیلم فجر خیلی ها را شوکه کرد .

    رویاپردازی

    طباطبایی نژاد که چند روزی است که بجای داروغه زاده برصندلی دبیری جشنواره فیلم فجر تکیه زده است در گفت و گویی کوتاه از برپایی فیزیکی جشنواره فیلم فجر خبر داد و گفت: تا الان قرار ما بر این است که جشنواره فیلم فجر به شکل محدود و کاملاً رعایت شده با حداکثر پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود. البته منظور از محدود این نیست که حجم جشنواره کوچک شود بلکه برپایی آن را با همان رعایت پروتکل‌ها و ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها مدنظر داریم.

    طباطبایی نژاد در حالی از برگزاری فیزیکی جشنواره فیلم فجر خبر می‌دهد که تقریبا بیشتر سینماگرها برگزاری آنلاین آن را ممکن نمی‌دانستند و برهمین اساس گمانه‌زنی می شد که با توجه به پیش‌بینی‌ها از شرایط خاص زمستان در شیوع کرونا احتمالا جشنواره منتفی می‌شود یا نهایتا با جشنواره جهانی فیلم فجر که سال آینده برگزار می‌شود ادغام خواهد شد که تمام این گمانه زنی ها غلط از آب درآمد.

    اما نکته قابل تامل اظهارات دبیر جدید جشنواره فیلم فجر آنجاست که وی  تایید کرد که در این راستا جشنواره‌ ونیز به نوعی الگوی برگزاری جشنواره فجر در دوران کرونا خواهد بود که به همین بهانه نگاهی بیندازیم به برپایی جشنواره ونیز ایتالیا که طی چند هفته گذشته به شکل فیزیکی در ایتالیا برگزار شد.

    رویاپردازی

    کشور ایتالیا اسفندماه سال گذشته و همزمان با آغاز شیوع ویروس کرونا از کت بالا بود و رکورد بیشترین قربانیان کرونا در دنیا را به خود اختصاصی داده بود . اما طی چند ماه اخیر میزان قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا به شکل عجیبی کاهش یافته است که  تعطیلی مطلق چند هفته ای شهرهای محتلف ایتالیا، رعایت نکات بهداشتی شدید از سوی مردم و همچنین امکانات بالای پزشکی همگی دست به دست هم داد تا خطر ویروس کرونا از سر کشور چکمه ها کم شود.

    به هر حال علی رغم کم شدن آمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا، بسیاری انتظار برپایی فیزیکی جشنواره فیلم ونیر در این کشور را نداشتند زیرا به‌رغم قوانین سختگیرانهٔ ورود به ایتالیا از کشورهای غیراروپایی و قانون چهارده روز قرنطینه عملا برپایی این جشنواره را با حضور هنرمندان کشورهای  مختلف سخت و تا حدودی ناممکن کرده بود اما مسئولین جشنواره ونیز موفق شدند مهمان‌هایی خارج از اروپا هم داشته باشد.

    به هر حال برپایی نخستین جشنواره مهم سینمایی دنیا در دوره کرونا از شرایط خاصی تبعیت میکرد. ورود کسانی که تب داشته باشند، به محوطه جشنواره در جزیره لیدو ممنوع شده بود و زدن ماسک در محوطه و حتی به هنگام تماشای فیلم هم  اجباری شده بود، اما جشنواره ونیز عجیب‌ترین افتتاحیه تاریخش را برگزار کرد، زیرا نیمی از سالا گرانده (تالار اصلی جشنواره) به دلیل فاصله‌گذاری فیزیکی به‌دلیل کرونا خالی بود.

    رویاپردازی

    در نمایش تمامی فیلم‌ها نیز صندلی کنار هر تماشاگر خالی بود و به این ترتیب تمام تالارهای نمایش فقط نیمی از ظرفیت معمول خود جا دارند. به همین دلیل جشنواره ونیز بر تعداد نمایش هر فیلم افزوده تا همه به راحتی بتوانند فیلم مورد نظر خود را تماشا کنند، در عین حال که تعداد شرکت‌کنندگان، به‌ویژه شرکت‌کنندگان خارجی، به‌مراتب کمتر از سال‌های قبل است.

    اما نکته جالب توجه آنکه شاید حتی یک مورد تخلف از قوانین ضدکرونایی هم از سوی هنرمندان و مخاطبان به ثبت نرسید تا جشنواره ونیز ایتالیا به عنوان یک تجربه سخت و در عین حال موفق در دوران کرونا به ثبت برسد و بدون آنکه آسیب جدی به کسی برسد این جشنواره به کار خود پایان داد.

    رویاپردازی

    اما دبیر جدید جشنواره فیلم فجر  در حالی برپایی جشنواره ونیز ایتالیا را الگوی جشنواره فیلم فجر قرار داده است که معلوم نیست طباطبایی نژاد بر چه اساس شرایط و امکانات کشورمان را با کشور ایتالیا مقایسه کرده است که همچنین الگویی برای خود متصور شده است .

    متاسفانه بعد از گذشت حدود 8 ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور هنوز برخی مردم کشور، ابتدایی ترین راه های پیشگیری از ویروس کرونا را رعایت نمی کنند و صرفا در محیط هایی چون مترو که زدن ماسک اجباری است، به زدن ماسک اقدام می کنند. که در نتیجه غفلت این عده ، شاهد آن هستیم که وضعیت ابتلای مردم به کرونا هر روز پیچیده تر میشود و به گفته مسئولان وزارت بهداشت این روزها در هیچ بیمارستانی تخت خالی برای بیماران کرونایی وجود ندارد.

    از سویی دیگر این روزها به خاطر آغاز پیک سوم ابتلا به کرونا شاهد تعطیلی مراکر فرهنگی یخصوص سینماها هستیم و بابد منتظر روزهای پیش رو بمانیم تا شرایط تغییر کند.

    در پایان باید گفت؛ دبیر جشنواره فیلم فجر و مسئولین وزارت ارشاد امسال شرایط سختی را برای تصمصیم گیری سرنوشت جشنواره پیش رو دارند، مسلما تنها سه راه برای جشنواره فیلم فجر امسال وجود دارد، یک راه تعطیلی آن است که با توجه به اظهارات صریح دبیر جشنواره فیلم فجر این اتفاق بعید به نظر میرسد، راه دوم برپایی آنلاین آن است که با توجه به نداشتن ساختار مناسب این قضیه هم رد خواهد شد اما راه سوم همان چیزی است که طی یکی دو روز اخیر اعلام شده است و آنهم برپایی جشنواره بصورت فیزیکی  با شرایط خاص کرونایی. مسلما با توجه به شرایط فرهنگی کشور(به لحاظ عدم رعایت پروتکل های بهداشتی)، تعداد کم فیلم های در دست تولید و امکانات موجود این اتفاق به این راحتی رخ نخواهد داد و باید منتظر ماند تا ببینیم دبیر جشنواره فیلم فجر چه راهکارهایی در این خصوص اراه خواهد داد.


    کد خبر : 2817
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - رویاپردازی - قایق‌های - ونیز - کرونا - ایران - وقتی - الگو - شدن - جشنواره - ونیز - دبیر - فیلم - فجر - خبرساز - می‌شود
  • ویژه برنامه تلویزیونی «چهل چراغ» روی آنتن می‌رود

    دانشجو

    ویژه برنامه تلویزیونی «چهل چراغ» روی آنتن می‌رود

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مجتبی امینی تهیه کننده برنامه «چهل چراغ» با اعلام تولید سری جدید برنامه گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین سید و سالار شهیدان ویژه برنامه «چهل چراغ» با حضور ۵ مهمان از شنبه ۱۲ مهر به مدت ۵ شب روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

    در این برنامه چهره‌هایی که به واسطه امام حسین (ع) اتفاقی در زندگی آن‌ها رخ داده است که باعث تغییر مسیر زندگی آن‌ها شده، به شرح داستان زندگی خود می‌پردازند.

    برنامه تلویزیونی «چهل چراغ» به تهیه کنندگی و میزبانی مجتبی امینی محصول گروه اجتماعی شبکه سوم سیما است.

    کد خبر : 2816
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - ویژه - برنامه - تلویزیونی - «چهل - چراغ» - روی - آنتن - می‌رود
  • جایگاه سکوت در کلام کریم اهل بیت، امام حسن (ع)

    دانشجو

    جایگاه سکوت در کلام کریم اهل بیت، امام حسن (ع)

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.


    امام حسن علیه السلام:

    نِعمَ العَونُ الصَّمتُ فی مَواطِنَ کثیرَهٍ‏ و إن کُنتَ فَصِیحا.

    در بسیارى جا‌ها خاموشى، یاورى نیکو است؛ هرچند سخنور باشى.

    معانی الأخبار: ص۴۰۱، ح۶۲

    کد خبر : 2815
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - جایگاه - سکوت - کلام - کریم - اهل - بیت، - امام - حسن
  • پرونده فوق محرمانه ۶۰ سال ترور فرماندهان مقاومت توسط اسرائیل در یک کتاب

    دانشجو

    پرونده فوق محرمانه ۶۰ سال ترور فرماندهان مقاومت توسط اسرائیل در یک کتاب

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب تو زودتر بکش ؛ روایت نیرو‌های عملیاتی و اطلاعاتی اسرائیل از ۶۰ سال ترور‌های موساد، از ترور مبارزان فلسطینی تا ترور عماد مغنیه و دانشمندان هسته‌ای و موشکی ایران به قلم نویسنده اسرائیلی و ترجمه وحید خضاب توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

    کتاب تو زدتر بکش را یکی از سرشناس‌ترین نویسندگان به اصطلاح «اسرائیلی» به نام رونین برگمن نوشته است. برگمن سالیان طولانی است که در عرصۀ «ژورنالیسم تحقیقی» فعالیت دارد و مقالات و کتب او (خصوصا آن‌ها که به زبان انگلیسی منتشر می‌شود)، در سراسر جهان خوانندگان فراوانی دارد.

    کتاب حاضر، آخرین اثر تحقیقی اوست که سال گذشته منتشر شده و از همان آغاز، نظر‌های فراوانی را به خود جلب کرده است. کتاب، روایتی «اسرائیلی» از پیش‌زمینه‌ها و روند تشکیل سازمان‌های اطلاعاتی این رژیم است و در این بین بیش از هرچیز بر ترور‌های صورت گرفته از سوی این دستگاه‌ها (یا به تعبیر خود کتاب، «قتل‌های هدفمند» آنها) تمرکز دارد.

    برگمن، برای به دست آوردن تصویری از سیر و عملکرد این دستگاه‌ها، هزاران سند (که برخی از آنها، محرمانه بوده و به صورت غیرقانونی در اختیار او قرار گرفته) و تعداد بی‌شماری کتاب و مقاله را بررسی کرده است. اما اهمیت بیشتر این کتاب، به صد‌ها مصاحبۀ اختصاصی نویسنده با کسانی برمی‌گردد که خود به صورت مستقیم در این سازمان‌ها (یا در وقایع مورد اشاره در کتاب) حضور داشته‌اند و رتبۀ سازمانی یا عملیاتی برخی از آن‌ها نیز در بالاترین سطح بوده و همین، اطلاعات آن‌ها را به معنای دقیق کلمه «دست اول» کرده است.

    نویسندۀ کتاب و تک‌تک راویانش، از صمیم قلب به حقانیت اسرائیل و ضرورت استمرار حیاتش ایمان دارند (و برخی از آنها، برای این باورشان دست به قتل‌های متعدد، آدم‌ربایی، شکنجه و... هم زده و بی‌پروا و بدون خجالت، آن‌ها را در همین کتاب بازگو هم نموده‌اند)، ولی با تمام اینها، آنچه در کتاب آمده ضرورتا به نفع اسرائیل نیست. شاید خود نویسنده نظری جز این داشته و گمان می‌کرده با این کار، مسیر «اصلاح» دستگاه‌های اطلاعاتی‌شان را نمایان می‌کند؛ ولی نمی‌دانسته که اقدام او چطور از وحشی‌گری و «خونسردی در جنایت» و «بی‌پروایی در آدم‌کشی» صهیونیست‌ها (در طول تاریخشان) پرده برداشته و چقدر هم این پرده‌برداری را (به صورت ناخواسته) متقن و مستدل انجام داده است!

    اما در هر حال نباید از یاد برد که این کتاب، «روایت صهیونیست‌ها» از تاریخ معاصر منطقه است. بر همین اساس، می‌توان این کتاب و ترجمه را، روایتی «از چشم دشمن» خواند.

    جلد اول از مجموعه چهارجلدی کتاب «تو زودتر بکش»؛ روایت نیرو‌های عملیاتی و اطلاعاتی اسرائیل از ۶۰ سال ترور‌های موساد، از ترور مبارزین فلسطینی تا ترور عماد مغنیه و دانشمندان هسته‌ای و موشکی ایران به قلم نویسنده سرشناس اسرائیلی (رومین برگمن) و ترجمه وحید خضاب در ۴۱۶ صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

    کد خبر : 2814
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - پرونده - فوق - محرمانه - سال - ترور - فرماندهان - مقاومت - توسط - اسرائیل - کتاب
  • تله فیلم «برج ۲۷» با موضوع اعتصابات کارگری ساخته می‌شود

    دانشجو

    تله فیلم «برج ۲۷» با موضوع اعتصابات کارگری ساخته می‌شود

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «سعید مرادی» تهیه کننده فیلم تلویزیونی «برج ۲۷»، گفت: داستان این فیلم درباره اعتصابات کارگری و تعدیل نیرو‌های کارگری در کارخانه‌ها و تاثیرات اقتصادی بر بدنه پیکره خانواده‌های کارگری در کشور است. همچنین در این فیلم به موضوع شعار سال و جهش تولید پرداخت جدی شده است.

    این تهیه کننده همچنین افزود: «برج ۲۷» بیش از ۳۰ لوکیشن و ۲۰ بازیگر ملی و بومی دارد و به سفارش معاونت امور استان‌ها تولید صداوسیمای مرکز اراک ساخته شده است.

    مرادی ادامه داد: با توجه به اینکه استان مرکزی پایتخت صنعت در کشور است و ۴۵ درصد جریان کارگری در این استان است، این فیلم هم ادای دینی به کارگران و خانواده‌های شریف این عزیزان است.

    نویسنده نفیسه شکوری، کارگردان سامان مراد حسینی، تهیه کننده سعید مرادی، مشاورپروژه سیامک کاشف آذر، مدیرفیلمبرداری پویان آقابابایی، مدیرصدابرداری هادی سلیمان زاده، مدیرتولید سعیدعطایی، طراح چهره پردازی مسعودعربی، طراح صحنه ولباس نیکان خشکباری، منشی صحنه لیلا مربی، مدیرتدارکات محمدوطن چی، عکاس بهزادعباسی، تدوین منوچهرصانعی، موسیقی رضاخسروی، صداگذاری هادی افشار، اصلاح رنگ ونور هاله گرجی، دستیار تهیه کننده پویاپازکی، ناظرکیفی داریوش منتظری از عوامل این اثر هستند.

    عبدالرضااکبری (مجید)، رزیتاغفاری (ندا)، سیروس همتی (شهاب)، حبیب دهقان نسب (اسماعیلی)، حسن اسدی (رسولی)، علی میرزایی (فتاحی)، ندا یزدانی (عامری)، هنگامه محضری (رها) نیز از بازیگران این فیلم تلویزیونی به شمار می‌روند.

    کد خبر : 2813
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - تله - فیلم - «برج - ۲۷» - موضوع - اعتصابات - کارگری - ساخته - می‌شود
  • قدردانی استاد حسین انصاریان از دعاگویانش

    دانشجو

    قدردانی استاد حسین انصاریان از دعاگویانش

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ انصاریان، استاد اخلاق و منبری سرشناس و پیشکسوت کشور که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری بود، اینک دوران نقاهت خود را در منزل سپری می‌کند. او در پیامی از همه کسانی که برای سلامتی‌اش دعا کردند، قدردانی کرده است.

    پیام تشکر استاد انصاریان به شرح زیر است:

    هوالمحبوب

    لَنْ یُصِیبَنَا إِلَّا مَا کَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا} (بقره: ۵۱)

    اکنون که پس از گذراندن دوران دشوار بیماری، برای سپری نمودن ایام نقاهت، از بیمارستان به حرم مقدس اهل‌بیت علیهم السلام در جوار کریمه آل الله حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها منتقل شده‌ام، به پاس الطاف بیکران وجود مبارک حضرت حق و توجهات و عنایات معجزه‌وار اهل‌بیت علیهم السلام که بر این بنده فقیر ارزانی داشتند، جبهه شکر و سپاس بر آستان مقدسشان می‌سایم و بر خود لازم می‌دا‌نم از مجموعه محبت‌های بی‌دریغ و ادعیه خالصانه و پیام‌های محبت‌آمیز ملت بزرگ و شریف ایران به ویژه رهبر معظم انقلاب، مراجع بزرگوار تقلید دام‌ظلهم‌الشریف، مسئولین محترم لشکری و کشوری جمهوری اسلامی ایران، خانواده معظم شهدا، علمای بلاد، ائمه جمعه و جماعات، اساتید محترم حوزه و دانشگاه، خطبا و مادحین و هیئات مذهبی کشور، طلاب و دانشجویان و جوانان عزیز و پرمحبت، مسئولین بهداشت درمان کشور، خصوصاً مدیریت، پزشکان و پرستاران و کادر پرمحبت بیمارستان خاتم‌الانبیاء تهران کمال قدردانی و امتنان را داشته باشم و تحت توجهات، ولی الله الاعظم صاحب‌العصر و الزمان، برای همگان صحت و سلامت و حسن عاقبت و و رفع این بیماری ناگوار و برای جمیع بیماران شفای عاجل را آرزو می‌نمایم.

    خدای را شاکرم که به لطف کریمانه‌اش ایام بیماری را سپری می‌نمایم و حال جسمی رو به بهبود است و تنها نگرانی وغصه‌ام این است که در این ایام عزای وجود مبارک و مقدس حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام نتوانسته‌ام وظیفه نوکری این آستان مقدس را به جای آورم.

    پروردگار محبوبم! تو میدانی که این همه لطف و کرامت و محبتی که در حق بنده فقیرت ابراز شد، از خود نمی‌دانم که تمام آن به برکت سال‌های خدمت‌گزاری به آستان منور مولایم حضرت سیدالشهدا روحی الفداه می‌باشد. از تو خاضعانه می‌خواهم که هنگام مرگ پرونده‌ام را به امضای وجه الله الاعظم امیرالمومنین علیه‌صلوات‌الله برسانی و بر عبد فقیرت منت گذارده لحظه خروج از این دنیا صورت ناقابلم را روی قدم‌های مبارک حضرت سیدالشهدا علیه السلام قرار دهی؛ و به تأسی از مولایم عرضه می‌دارم: الهی رضاً بقضائک، تسلیما لامرک. لا معبود سواک یا غیاث المستغیثین.

    بسوزان هر طریقی می‌توانی
    که آتش از تو و خاکستر از من

    خاک آستان حضرت حسین علیه السلام
    حسین انصاریان

    کد خبر : 2812
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - قدردانی - استاد - حسین - انصاریان - دعاگویانش
  • ستاره ترامپ در هالیوود دوباره شکسته شد

    دانشجو

    ستاره ترامپ در هالیوود دوباره شکسته شد

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از ورایتی، ستاره دونالد ترامپ در پیاده روی مشاهیر هالیوود جمعه صبح (به وقت محلی) توسط فردی که لباس هالک پوشیده بود، تخریب شد.

    این فرد سبزپوش با استفاده از یک کلنگ ستاره ترامپ را خرد کرد.

    پلیس ساعت ۵ و ۵۰ دقیقه صبح به محل واقعه رسید، ولی کسی را دستگیر نکرد. این عمل چند ساعتی پس از آن رخ داد که وی اعلام کرد تست کرونایش مثبت شده است.

    بیش از ۳ هزار دلار به ستاره ترامپ خسارت وارد شد.

    اتاق بازرگانی هالیوود با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد مسئولیت ترمیم ستاره با این مرکز است و ستاره هر فردی که در پیاده‌روی مشاهیر تخریب شود، صرف نظر از اینکه چه کسی باشد باید توسط همین مرکز تعمیر شود.

    مسئول این اتاق ابراز امیدواری کرد که مردم خشمشان را از افرادی که در پیاده روی مشاهیر ستاره دارند، جور دیگری بیان کنند.

    پیش از تخریب جمعه، ستاره ترامپ در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۶ نیز تخریب شده بود. او سال ۲۰۰۷ برای تهیه کنندگی تلویزیون توانست در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود صاحب ستاره شود.

    کد خبر : 2811
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - ستاره - ترامپ - هالیوود - دوباره - شکسته
  • بازیگران سریال «ویلا» انتخاب شدند

    دانشجو

    بازیگران سریال «ویلا» انتخاب شدند

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نگارش سریال «ویلا» به قلم سعید جلالی، کارگردانی علیرضا نجف زاده و تهیه کنندگی مهران مهام این روز‌ها ادامه دارد.

    همچنین بنا بود تا پایان مهرماه این سریال وارد مرحله تولید شود، اما بنا به دلایلی این اتفاق نیفتاد.

    حمید لولایی و مرجانه گلچین از بازیگرانی هستند که حضورشان در این سریال قطعی شده است و قرار است بازیگران دیگری نیز به فراخور قصه به این سریال اضافه شوند. علی صبوری، هدایت هاشمی و چند بازیگر دیگر نیز از گزینه‌های احتمالی برای حضور در این سریال هستند.

    گروه تولید در حال انتخاب بازیگران هستند و بعد از نهایی شدن لیست بازیگران، سریال در لوکیشن‌های تهران و یکی از شهرستان‌ها وارد مرحله تولید خواهد شد.

    به گزارش فارس، طرح اولیه این سریال درباره کارمندی بود که برای تعطیلات نوروز به شمال کشور می‌رود و در آنجا وارد ماجرا‌هایی می‌شود.

    نجف زاده تا به حال مجموعه تلویزیونی «زوج یا فرد» را برای باکس نوروز کارگردانی کرده است و این احتمال نیز وجود دارد تا «ویلا» نیز یکی از گزینه‌های پخش در نوروز سال آینده باشد.

    این سریال برای گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما تهیه و تولید خواهد شد.

    کد خبر : 2810
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - بازیگران - سریال - «ویلا» - انتخاب - شدند
  • آینده نگران کننده فیلم دیدن در سالن سینما

    دانشجو

    آینده نگران کننده فیلم دیدن در سالن سینما

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، وجود پلتفرم‌های پرمخاطب و سیستم کپی رایت در بسیاری از کشور‌های دنیا باعث شده اکران آنلاین حتی همزمان با اکران سینمایی، آسیب چندانی به یک فیلم وارد نکند و در این بین با توجه به شرایط مناسبی که برای اکران آنلاین فیلم‌ها هست، وضعیت آینده «سینما» به گونه‌ای دیگر برای دست‌اندکارانش به دغدغه تبدیل شود. همین چند روز قبل بود که تعدادی از سینماگران مطرح هالیوود از جمله «کلینت ایستوود»، «مارتین اسکورسیزی»، «پدرو آلمادوار»، «الخاندرو گونزالز ایناریتو»، «سوفیا کاپولا»، «آنگ لی»، «سم مندس»، «استیو مک کوئین»، «کریستوفر نولان»، «تاد فیلیپس» و «استیون سودربرگ» در نامه‌ای به سران کنگره آمریکا ضمن تاکید بر ارزش‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی سینما‌ها از آینده این صنعت که پشتیبان میلیون‌ها شغل است ابراز نگرانی کرده و خواستار حمایت جدی و فوری شدند.

    این نامه از آن جهت یاداوری شد که در کشور ما نگرانی‌های مشابهی وجود دارد و اگرچه بسیاری از شهر‌های کشور هنوز حتی یک سالن سینما هم ندارند، اما سیستمی که در اکران آنلاین در پیش گرفته شده و نیز تبلیغ و حمایت نشدن فیلم‌های در حال اکران در سینما‌ها از سوی تلویزیون پیش‌بینی‌های نگران‌کننده‌ای را برای برخی سینماگر‌ها و سالن‌دار‌ها به وجود آورده است.

    از وقتی چراغ اکران آنلاین با نمایش فیلم «خروج» روشن شد، تاکنون نزدیک به ۲۰ فیلم در سامانه‌های درخواستی اینترنتی عرضه شده‌اند و در حال حاضر نه تنها هفته‌ای یک فیلم جدید به چرخه اکران آنلاین اضافه می‌شود بلکه بعضی فیلم‌ها همزمان در سینما و پلتفرم‌های اینترنتی اکران می‌شوند.

    یکی از دغدغه‌هایی که در این باره مطرح می‌شود، این است که آیا دست‌اندرکاران فکر کرده‌اند با این روش، چطور قرار است مخاطب را دوباره به سالن سینما برگردانند؟ آن هم در شرایطی که فیلم سازانی که این روز‌ها فیلم خود را در سینما‌ها اکران می‌کنند تاکید دارند؛ اولویت‌شان تلاش برای باز ماندن سالن‌های سینما است.

    در این باره حبیب اسماعیلی - مدیر پخش فیلمسازان مولود - که فیلم «بی‌حسی موضعی» را در سینما‌ها روی پرده داشت و این فیلم پس از سه هفته به تازگی به اکران آنلاین هم رسیده است، درباره نگرانی‌ها از عدم حمایت برای تبلیغ و آینده سینما به نکته‌هایی اشاره می‌کند.

    او در گفت‌وگویی درباره اینکه به نظر می‌رسد اکران همزمان فیلم‌ها در سینما و شبکه‌های آنلاین نوعی بی‌نظمی به وجود آورده و در این شرایط مخاطب را کمتر به رفتن به سینما جذب می‌کند، گفت: این نوع اکران در کشور‌های دیگر هم اتفاق می‌افتد، ولی آنچه ما تجربه می‌کنیم به شرایط فعلی پیش آمده برمی‌گردد. متاسفانه یکی از مشکلات مهم ما در حوزه اکران انلاین، نبود کپی رایت و وجود شبکه قاچاق است در حالی که در دنیا با خیالی آسوده‌تر فیلم‌ها به طور همزمان در سینما‌ها یا شبکه‌های اینترنتی اکران می‌شوند. در این مدت برای ما ثابت شده تماشاگران اکران سینمایی با اکران آنلاین فرق دارند چرا که برای خیلی‌ها فارغ از تماشای یک فیلم، «سینما» یک سرگرمی و تفریح است.

    اسماعیلی یاداور شد: تا قبل از شیوع کرونا هم بهترین فیلم‌های روز در اختیار همه بود و علاقه‌مندان می‌توانستند آن‌ها را ببینند، اما سینما تعریف دیگری دارد و دیدن فیلم روی پرده عریض و با صدا و کیفیت بهتر کاملا متفاوت از دیدن آن در خانه است؛ بنابراین همین ویژگی‌های خاص سینماست که باعث شده فیلم «خوب، بد، جلف ۲» که در سینما و سامانه‌های اینترنتی اکران شد و بعد هم نسخه خانگی آن عرضه شد، همچنان در بعضی سالن‌های سینمایی روی پرده است.

    وی اشاره کرد: البته در حوزه اکران آنلاین اگر شفافیت بیشتری باشد هم به سود مخاطب است و هم صاحب اثر.

    یک زمانی در حوزه اکران سینمایی برای دسترسی نداشتن به اطلاعات دقیق مشکل داشتیم. حالا این موضوع درست شده است و یک جای دیگر مشکل ایجاد شده است؛ چرا که در اکران آنلاین اطلاعات فروش یا مخاطب مشخص نیست مثل اینکه چند نفر مشترک ماهانه هستند، یا چند نفر تک فیلم بلیت خریداری کرده‌اند و این روند، شفاف نیست.

    وی در ادامه گفت: «بی‌حسی موضعی» در همین مدت زمان کوتاهی که روی پرده بوده - سه هفته - فروش نسبتا خوبی داشته، ولی در کل تصمیم برای اکران انلاین فیلم برعهده تهیه‌کننده است و این تصمیم همه قطعا بخاطر شرایط کرونایی است. برخی تهیه‌کننده‌هایی که در همین مدت فیلم خود را در سینما اکران کردند بعد از مدتی فیلم را راهی اکران آنلاین کردند این در حالی است که تبلیغات آنچنانی نداشتند و صدا و سیما و شهردار حمایتی از سینماگران نکردند. آن‌ها با این حمایت نکردن تیشه به ریشه سینما می‌زنند و نمی‌دانم این مسئله چه علتی دارد چرا که به هر حال باید بپذیریم شرایط فعلی جامعه اینطور است و باید زندگی خود را با آن وفق دهیم.

    او با اشاره به اینکه هشت ماه از شیوع کرونا گذشته و هنوز این بیماری از بین نرفته است، گفت: ما توقع داریم صدا و سیما و شهرداری تبلیغ کننده‌ی این باشند که سینما تعطیل نیست وگرنه دغدغه خیلی از ما در حال حاضر اکران کردن فیلم نیست بلکه به جنبه‌های دیگر این ماجرا نگاه می‌کنیم. مهم این است که بدانیم اگر سینما تعطیل شود مشاغل زیاد دیگری تعطیل می‌شوند. آن وقت چه کسی از آن‌ها حمایت می‌کند؟ تهیه‌کننده‌هایی که الان فیلم اکران می‌کنند منتی بر سر کسی نمی‌گذارند، چون همه دست به دست هم داده‌اند تا سینما را به نوعی نگه دارند.

    او در پایان با اشاره‌ای دوباره به شرایط اکران آنلاین بیان کرد: فیلمساز‌هایی که فیلم خود را آنلاین اکران می‌کنند بنا به شرایط چنین تصمیمی می‌گیرند، چون به هر حال هیچ کس نمی‌خواهد مال خود را آتش بزند، اما لازم است دولت به طور جدی مساله کپی‌رایت را پیگیری کند چرا که الان در کمتر از سه چهار ساعت فیلم‌ها از پلتفرم‌ها کپی می‌شوند. آیا سرمایه‌گذار‌های بخش خصوصی گناه کرده‌اند که پول خود را وارد سینما کرده‌اند؟ ما می‌توانستیم به جای کار در سینما با سرمایه خود دلار بخریم و سود کنیم، اما با عشق وارد این کار شدیم و نیاز به حمایت داریم.

    کد خبر : 2809
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - آینده - نگران - کننده - فیلم - دیدن - سالن - سینما
  • اسامی برندگان مسابقه «یادت باشد» اعلام شد

    دانشجو

    اسامی برندگان مسابقه «یادت باشد» اعلام شد

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نفرات برگزیده‌ی مسابقه‌ی کتاب‌خوانی کتاب صوتی «یادت باشد» معرفی شدند. این مسابقه به‌مناسبت هفته‌ی دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه به‌همت نشر صاد و با همکاری گروه محتوای صوتی قناری و سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ برگزار و با استقبال مخاطبان تا ۱۰ مهرماه تمدید شد.

    برندگان به‌قید قرعه از بین نفراتی انتخاب شده‌اند که به همه‌ی سوالات پاسخ درست داده بودند.

    اسامی نفرات اول تا سوم که برنده‌ی جایزه نقدی ۵۰۰ هزار تومانی شدند:
    اقدس ابرقوئی‌نژاد از گلستان
    ثریا ربیع‌نژاد گنجی از تهران
    امیرحسین ظهیری برازنده از همدان

    اسامی نفرات چهارم تا دهم که برنده‌ی بن ۳۰۰ هزار تومانیِ خرید کتاب الکترونیک و صوتی شدند:
    فاطمه ضیائی از اصفهان
    عارف گوران از مازندران
    منصوره شیبانی از اصفهان
    پروین اجاقی از گیلان
    نازنین کهوندی از همدان
    سپیده دولتی میله‌سرا از گیلان
    ناهید جبرئیلی از اصفهان

    اسامی نفرات یازدهم تا بیستم که برنده‌ی بن ۲۰۰ هزار تومانیِ خرید کتاب الکترونیک و صوتی شدند:
    فرشید منوچهر از گلستان
    فاطمه کفاش از اصفهان
    زهرا گودرزوند چگینی از قزوین
    فاطمه دوستیار از اصفهان
    محمود تابع بردبار از فارس
    عادل خوشدل از مازندران
    معصومه حیدری از تهران
    ذبیح‌الله طهماسبی نوا از گلستان
    وحید کیا احمدی از گلستان
    اسماعیل رضایی از اصفهان

    کتاب «یادت باشد» نوشته‌ی محمدرسول ملاحسنی، درباره‌ی زندگی شهید مدافع حرم، حمید سیاهکالی مرادی‌ست. این اثر که به‌روایت همسر شهید است از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شده و همچنین با صدای «مژده لواسانی» از سوی نشر قناری به‌صورت صوتی تولید شده است.

    کد خبر : 2808
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - اسامی - برندگان - مسابقه - «یادت - باشد» - اعلام
  • اولین تقابل جیم کری در نقش «جو بایدن» با «آلک بالدیون» در نقش دونالد ترامپ

    دانشجو

    اولین تقابل جیم کری در نقش «جو بایدن» با «آلک بالدیون» در نقش دونالد ترامپ

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از هالیوود ریپورتر، برنامه زنده «شنبه شب» چهل و ششمین فصل خود را آغاز کرد و به صورت زنده و با حضور تعداد محدودی از مخاطبان برگزار شد. این برنامه، مناظره اخیر انتخابات ریاست جمهوری را هدف گرفت و در آن جیم کری در نقش جو بایدن نامزد دموکرات و آلک بالدوین هم نقش رقیب وی یعنی دونالد ترامپ را بازی کرد.

    این اولین بازی جیم کری در نقش جو بایدن بود. وودی هارلسون و همینطور جیسون سودیکیس هر کدام در فصل‌های گذشته نقش این نامزد دموکرات را بازی کرده بودند.

    در این قسمت همچنین به کرونا گرفتن ترامپ نیز اشاره‌ای شد و در قسمتی از برنامه بالدوین در نقش ترامپ، ماسک خود را در میاورد. روز پنجشنبه بود که تست کرونای دونالد ترامپ مثبت شد و بعد از آن به مرکز پزشکی نظامی والتر رید فرستاده شد.

    در این برنامه همچنین به واکنشی که جو بایدن به ترامپ نشان داد و به او گفت که ساکت شود، اشاره شد و جیم کری در نقش بایدن همین حرف را به بالدوین در نقش دونالد ترامپ زد.

    همچنین از ترامپ (بالدوین) خواسته شد که برتر پنداری نژاد سفید را محکوم کند که او از این کار خودداری می‌کند. چیزی که در واقعیت نیز رخ داد و واکنش‌های زیادی را بین هالیوودی‌ها به همراه داشت.

    گفتنی است فصل گذشته برنامه زنده «شنبه شب» به دلیل شیوع ویروس کرونا، به صورت قسمت‌هایی که از خانه درست شده بودند پخش شد و حالا برای فصل جدید به استودیو اصلی خود بازگشته است و حاضرا ن آن باید از شیوه‌های بهداشتی پیروی کنند.

    کد خبر : 2807
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - تقابل - جیم - کری - نقش - «جو - بایدن» - «آلک - بالدیون» - نقش - دونالد - ترامپ
  • امکان عزیمت موکب‌های اربعینی به عراق کاملاً منتفی است

    دانشجو

    امکان عزیمت موکب‌های اربعینی به عراق کاملاً منتفی است

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در اطلاعیه شماره ۶ ستاد مرکزی اربعین حسینی آمده است با توجه به پخش اخباری در برخی از خبرگزاری‌ها مبنی بر پذیرش تعدادی از موکب‌های اربعینی بدینوسیله تاکید می‌گردد با توجه شرایط موجود شیوع بیماری کرونا و رایزنی‌های قبلی با مسئولین عراقی، امکان عزیمت موکب‌های اربعینی برای ارائه خدمات به کشور عراق وجود نداشته و این امر کاملاً منتفی است.

    همچنین در این اطلاعیه آمده است: در جهت بهره گیری از کمک‌ها و نذورات عام مردم مقرر گردیده است کمیته مشارکت‌های مردمی این ستاد (ستاد باز سازی عتبات عالیات) حسب نیاز‌های فعلی جامعه، کمک‌ها و نذورات عام جمع آوری شده را در قالب کمک‌های مومنامه در مناطق محروم و در بین نیازمندان توزیع نماید؛ که سازوکار اجرای این امر توسط کمیته مذکور به اطلاع موکب داران گرامی خواهد رسید.

    متن کامل اطلاعیه به شرح ذیل است؛

    (اطلاعیه شماره ۶)
    بسم الله الرحمن الرحیم
    ان الحسین مصباح الهدی و سفینهً النجاهً
    ضمن تشکر و قدردانی از همکاری مردم فهیم، ولایتمدار و عزیز ایران اسلامی و عزاداران سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) به اطلاع میرساند:
    با توجه به پخش اخباری در برخی از خبرگزاری‌ها مبنی بر پذیرش تعدادی از موکب‌های اربعینی بدینوسیله تاکید می‌گردد با توجه به شرایط موجود شیوع بیماری کرونا و رایزنی‌های قبلی با مسئولین محترم عراقی، امکان عزیمت موکب‌های اربعینی برای ارائه خدمات به کشور عراق وجود نداشته و این امر کاملاً منتفی است.

    در جهت بهره گیری از کمک‌ها و نذورات عام مردم مقرر گردیده است کمیته مشارکت‌های مردمی این ستاد (ستاد باز سازی عتبات عالیات) حسب نیاز‌های فعلی جامعه، کمک‌ها و نذورات عام جمع آوری شده را در قالب کمک‌های مومنامه در مناطق محروم و در بین نیازمندان توزیع نماید؛ که سازوکار اجرای این امر توسط کمیته مذکور به اطلاع موکب داران گرامی خواهد رسید.
    امید است این اقدام تاثیرگذار و ارزشی، در پیشگاه الهی مأجور و ذخیره آخرت برای خیران گرامی و زائرین حضرت سیدالشهدا (ع) گردد.

    کد خبر : 2806
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - امکان - عزیمت - موکب‌های - اربعینی - عراق - کاملاً - منتفی
  • زنجیره سینما‌های سینه‌ورلد مجددا تعطیل می‌شود

    دانشجو

    زنجیره سینما‌های سینه‌ورلد مجددا تعطیل می‌شود

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از ورایتی، خبر تعطیلی سینما‌های سینه‌ورلد در آمریکا و بریتانیا یک روز پس از آن منتشر می‌شود که اعلام شد اکران «زمانی برای مردن نیست» تا آوریل ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است.

    گفته شده اوایل همین هفته همه سینما‌های این زنجیره سینمایی تعطیل می‌شود و به کارمندان نیز از دوشنبه صبح اطلاع داده خواهد شد. «رگال» که مجموعه سینما‌های این زنجیره سینمایی در آمریکاست، دومین زنجیره بزرگ سینمایی در آمریکا محسوب می‌شود و سینه‌ورلد بزرگ‌ترین اپراتور سینما در بریتانیاست.

    گفته شده این زنجیره در نامه‌ای به بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا و اولیور دودن وزیر فرهنگ توضیح داده است که بخش نمایشی نمی‌تواند با تاخیری که از سوی استودیو‌ها در پاسخ به اضطراب تماشاگران از رفتن به سینما‌ها صورت می‌گیرد، به کار خود ادامه دهد.

    تعطیلی این زنجیره سینمایی در بریتانیا ۵۵۰۰ شغل را با خطر تعطیلی روبرو می‌سازد.

    منابع داخلی گفته‌اند هرچند زمان بازگشایی هنوز تعیین نشده، اما احتمال می‌رود سینما‌ها تا ۲۰۲۱ بسته بمانند.

    خبر روز جمعه مبنی بر تعویق فیلم جدید «جیمز باند» از ۱۲ نوامبر در بریتانیا و ۲۰ نوامبر در آمریکا، بر صنعت سینما تاثیر زیادی گذاشت. موکول کردن این فیلم به آوریل نیز به منزله شوکی برای بخش نمایش فیلم بود که تنها راه ادامه حیاتش نمایش فیلم‌های پرفروش و بلاک‌باستر است تا مخاطبان را به سینما‌ها برگردانند.

    گفته شده تصمیم سینه‌ورلد برای تعطیلی تا عصر شنبه به اطلاع کارکنان نرسیده بود.

    ساندی تایمز نخستین بار اواخر شنبه شب این خبر را منتشر کرد.

    کد خبر : 2805
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - زنجیره - سینما‌های - سینه‌ورلد - مجددا - تعطیل - می‌شود
  • اجرا‌های مرکز تئاتر مولوی یک هفته تعطیل شد

    دانشجو

    اجرا‌های مرکز تئاتر مولوی یک هفته تعطیل شد

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اجرا‌های مرکز تئاتر مولوی به دلیل مصوبات جدید ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که در روز شنبه مورخ دوازدهم مهرماه به دستگاه‌های اجرایی ملی، استانی و نهاد‌های عمومی ابلاغ شد به مدت یک هفته از ۱۳ تا ۱۸ مهرماه تعطیل خواهد بود.

    اجرای نمایش‌های «دوستان کُمدی» به کارگردانی امیرمحمد ابراهیمی و «حاد» به کارگردانی ابراهیم عبدی پس از اعلام رسمی ستاد ملی مدیریت کرونا از سر گرفته خواهند شد.

    کد خبر : 2804
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - اجرا‌های - مرکز - تئاتر - مولوی - هفته - تعطیل
  • رییس سازمان حفاظت محیط زیست مهمان پایش

    دانشجو

    رییس سازمان حفاظت محیط زیست مهمان پایش

     به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی شبکه یک، رییس سازمان حفاظت محیط زیست امشب ۱۳ مهر مهمان برنامه «پایش» است.

    موانع محیط زیستی در برابر تولیدکنندگان، وضعیت بارگذاری مجوز‌های محیط زیست در پیشخوان مجوز‌های کشور و تصمیم گیری در خصوص خودرو‌های انبار شده خودروساز‌ها و اجازه محیط زیست برای (شماره گذاری) پلاک شدن آن‌ها از مهمترین محور‌های گفتگو با عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست در برنامه «پایش» است.

    برنامه تحلیلی «پایش» به تهیه کنندگی الهام پیرهادی کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما است که یکشنبه‌ها و سه شنبه‌ها بعد از بخش خبری ساعت ۱۹ با اجرای سعید توکلی روی آنتن می‌رود.

    کد خبر : 2803
    تاریخ خبر : 1399/07/14 || 02:00:03
    برچسب ها : - رییس - سازمان - حفاظت - محیط - زیست - مهمان - پایش